badderen

A

Anoniem

Guest
hey meiden

hier weer eens een vraagje van mij (nou ja, meerdere eigenlijk :D )

hoe vaak gaan jullie kindjes per week in bad??
nathalia ging altijd elke dag of douchen, of in bad.
maar nu sinds een paar dagen, heeft ze een ontzettend droge huid.
(ben al flink aan het smeren met bodylotion)

en hoe vinden jullie kindjes het haren wassen???
thalia vind het uitspoelen verschrikkelijk!!!!
ze raakt dan helemaal in paniek en wilt gelijk het badje uit.
ik dacht dat dat een fase was, maar die duurt dan wel erg lang.
we lopen al lang te rotzooien met dat uitspoelen.
maar nathalia wordt ook steeds sterker en door mn spierziekte, kan ik het niet eens meer alleen af. ik heb gewoon mn vriend nodig om haar haren uit te spoelen!!!!
(hij houd haar vast, en ik gooi de kan water over haar haar een)

haren wassen doen we 2 keer per week (ze heeft toch nog bijna geen haar op haar hoofdje whahahaha)

alle tips/verhalen/menigen enz zijn welkom :D

liefs, do

heej wijffie

wat vervelend dat je het nu niet eens meer alleen aankan:(
ja de kids worden sterker.
hier gelukkig weinig problemen met het haren wasssen(komt misschien wel door het babyzwemmen waar ze altijd onder water gaat)
helaas geen tips voor je want waarschijnlijk doe je het al op spelenderwijze...

caithlyn ging om de dag baderen of douchen maar op advies van de dokter moet het nog minder caithlyn heeft ook een mega droge huid en krapte alles kapot op haar buikje
nu heeft ze van de dokter een of andere vaseline gekregen en het helpt wel
maar nu ruikt ze niet meer na de lekkere switzal hier door::(:(:( haha maar ja

nou meis succes verder

liefs

Hey Do

Ik herken het probleem. Shanice gaat elke dag onder de douche want ik vind het smerig ruiken als ze uit hun bedje komen. Haren wassen doe ik om de dag ze heeft daarom ook een bos met haar waar je u tegen zeg en ja dat moet ook nog eens uitgekamd worden.
Ik doe er ook creme in die ik niet uit hoef te spoelen en ik gebruik ook nog eens van die lekkere cocoswax anders is het zo dof.

Shanice heeft er ook een hekel aan en zeker die haren uitspoelen drama. Dat komt wel weer goed . Al die fases kom je ook wel doorheen. Maar heel vervelend dat je het niet aankan met je spierziekte lijkt me heel lastig .

Voor een droge huid gebruikte ik weleens hot oil van Natusan. Zodra ze onder de douche vandaan kom moet je ze gelijk met natte huid daarmee in smeren heerlijk echt waar en ruikt ook lekker en de bodylotion rescue van het merk vaseline heb je geparfumeerd en ongeparfumeerd die ruikt ook heel lekker en is heel goed.

groetjes lisette

hey do,

Kelwin gaat ong. 3 keer per week in bad of onder de douche.. dit ook in opdracht van de arts en het CB omdat hij ook een vreselijke droge huid heeft.
hij heeft ook vaseline cetomacrogol die ik bijna elke dag wel moet smeren maar vooral na het badderen.

kelwin vindt het ook verschrikkelijk om zijn haar uit te spoelen. hij zou dan ook zowat uit bad stappen. ik heb geen tips.. wel doe ik het snel en laat hem met het bakje spelen waarmee ik zijn haar uit spoel. misschien is het toch wat patricia zegt: ze zijn niet gewend om onder water te gaan. en dat word nu denk ik eng.
vervelend dat je het niet meer alleen kunt!
ik wacht verder tips ook af hierzo.

Liefs, Christien

Hoi Do,

Bente gaat zo'n 3 keer per week in bad, al ligt het er een beetje aan wat ze gedaan heeft. Ze kan nu eindelijk billenschuiven dus ze komt van haar plek en ik merk dat ze nu dus ook wat viezer wordt, denk aan plantenbakken hahaha. Ook Bente heeft een hele droge huid, dus ik probeer het wel een beetje te beperken, vooral in de winter aangezien haar huid dan aanvoelt als een schuurpapiertje.
Haren wassen doe ik niet veel, vind ik niet zo nodig, die paar haren op haar hoofd, washandje eroverheen en schoon is ze weer. Ook vindt ze het niet leuk, dus dan wil ik haar ook niet te veel plagen. Tijn, mijn oudste, is nu ruim 2,5, heeft nog steeds een hekel aan haren wassen. Al moet ik zeggen dat het iets beter gaat de laatste tijd. Tijn heeft vaak gel in zijn haren dus die moet van mij wel 2 keer per week zijn haren wassen en nu maakt hij zelf zijn haren nat, dan mag ik de shampoo in zijn haren doen, dan "wast" hij zijn haren en spoelen we het samen uit. Dus die periode van geen haren willen wassen kan nog wel even duren.

Groetjes Danielle

Hey Do,

Jasmijn vind haren uitspoelen gelukkig geen probleem. Misschien komt het doordat we al vanaf dat ze voor het eerst in bad gaat gewoon water over haar hoofd gooien. Met een bekertje of gewoon de douche kop.
Bij de prenatal hebben ze speciale 'randen' die je over hun hoofd doet, zodat ze bij het uitspoelen geen water in hun gezicht krijgen....... hmmmm snap je wat ik bedoel...... Het is een schuimrubberen (geloof ik) band die je  om het voorhoofd doet..... iets duidelijker?
Succes ermee iniedergeval. Vervelend dat je het niet meer alleen kan doen. Hopelijk heb je wat aan zo'n band.

Liefs Trudi

Zifjon gaat ook ongeveer 3x in de week in bad/douche. Omdat hij veel last van exceem heeft en het zo nog moeilijk onder controle is. Wij smeren hem altijd in met Weleda olie of producten van Zarqua. (geen parfum en andere toevoegingen).
Als hij niet in bad/douche gaat wassen we zijn billen, oksels en gizicht wel met water en zeep. Dit is minder belastend voor de huid.

Verder vind hij haren wassen geen probleem. Ik maak er altijd een spelletje van.
Maar de kindjes waar ik mee werkten vonden het verschrikkelijk. ik wist dat er een soort van cap bestaat die open is aan de bovenkant zodat je goed de haren kan wassen maar zeep en water komt niet in de ogen/gezicht door dat die cap dit tegen houd.Misschien is dit wat voor jou?

gr van Mariska en Zifjon

Renske gaat om de dag onder de douche, ze is al een tijdje niet meer in het badje geweest. Haren wassen is hier ook drama, maar samen onder de douche gaat dat veel beter. Ze douched dus met mij of mijn man.

Terug
Bovenaan