badderen

Hoi!

Isabelle gaat al vanaf de geboorte om de dag in bad of onder de douche en de andere dag was ik haar van top tot teen.
Ik smeer haar vanwege haar zeer droge huid en eczeem 2x per dag in met cetomacrogolzalf en tussendoor heb ik nog andere zalfjes en cremetjes.
(ik vind dat gefrut aan de ene kant heerlijk, aan de andere kant is het jammer dat het moet vanwege haar eczeem)

Isabelle vind het geen probleem om haar haren uit te spoelen, ik was het slechts 1x per 2 weken met shampoo, want ook haar hoofdhuid is erg droog en hebben we smeersels voor van de eczeemverpleegkundige.
Ik laat haar altijd met het bekertje spelen en roep haar omhoog te kijken en dan gooi ik de beker over haar haren en dan gaat ze altijd gillen van plezier!

Maar het is wel lastig om te doen als ze moe is of gewoon echt geen zin erin heeft.

Succes!

Liefs Monica

Hoi,

Ik heb 3 jongens van 8, 3 jaar en 16mnd.
Normaal gaan ze om de dag in de douche/bad, regelmatig is het ook alleen even afspoelen dus zonder zeep!
Met dit weer zijn mijn kinderen de hele dag buiten en het zit het zand in de oren/onderbroek/luier dus moeten ze even in bad/douche, mijn oudste heeft een hele droge huid dus daardoor heb ik het water nooit te warm staan, dan gaat het wel.
Vind je dochter gewoon haren  uitspoelen ook erg of alleen als er sop in zit?? want je hoeft haren niet zo vaak te wassen, 1x per week is eigenlijk voldoende! Hoe meer je ze wast hoe sneller ze vettig worden!
Als ze echt last heeft van een droge huid maar ze toch door het spelen enzo vies is kun je haar even kort afspoelen met lauw/warm water en haar daarna insmeren!
Maar ja ze zijn erg sterk, mijn man heeft ook een spierziekte en die heeft soms ook moeite met dat soort dingen, zeker omdat het ook later op de dag is, dus als het je niet lukt om het alleen te doen dan is het echt niet erg als ze een keertje overslaan!

Gr MJ

hey meiden

bedankt voor jullie reacties.
ook ik gooi vanaf nathalia haar geboorte al water over haar haren/gezichtje heen.
ze heeft het nooit erg gevonden.

t gaat niet om de shampoo, maar echt om het water.
heb ik al uitgeprobeerd :D
ook wij maken er een feestje van, maar nathalia vind er niks aan.
zingen, keihard lachen, zelluf doen, nathalia mijn haren nat gooien en ik die van haar enz enz

de cap ga ik gelijk halen bij prenatal :D bedankt voor de tip.
nou maar hopen dat dat echt gaat werken en dat ze hem niet aftrekt whahaha

bedankt voor alle tips en ervaringen :D

liefs, do

Laura gaat twee keer per week in bad/onder de douche. Als ze straks viezer wordt gaat ze wel vaker. Haar uitspoelen vindt ze helemaal geweldig! Ook haar huid is snel droog.

Djamila gaat elke dag in bad en heeft ook een droge huid maar heeft geen eczeem. Misschien moet ik haar wel wat minder in bad doen en dan gewoon ff onder de douche.

Haren uitspoelen is hier een drama zodra het water over haar gezicht komt ga ze staan en 2 weken geleden is ze ook gevallen haar badje staat nog op de standaard dus ze was echt hard gevallen meteen de huisarts gebeld en ik kreeg haar advies om haar om de 2 uur te wekken nu als ik haar haar gaat wassen zet ik haar badje gewoon op grond.

Ik ga ook bij prenatal kijken voor dat kapje misschien is dat wel de oplossing.

Groetjes,
Vanesca

Hoi,
Onze kinderen vinden het haren uitspoelen ook niet leuk. Bo gaat ook meteen staan en wil het bad uit, Skip (de oudste) gilt dat hij het niet wil.... maar.... jammer dan, het moet nu eenmaal!
Ze mogen ook best leren dat er soms dingen zijn die niet leuk zijn, het komt vast wel goed op een dag ;)
Hier dezelfde aanpak met tandenpoetsen.... het is niet leuk, maar het moet nu eenmaal.
Succes!
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en ?

hey meiden

bedankt weer voor jullie reacties.
heb inmiddes dat "capje" gekocht bij de prenatal,
helaas ook geen succes.
capje  trok ze  gelijk af.
weer erop toen haren uitspoelen, maar nog steeds t zelfde drama.

ze moet idd   ook wel leren dat niet alles leuk is, dat is zo. het moet toch gebeuren.
maar ik wilde het voor haar zo leuk mogenlijk maken.
liedjes zingen, gek doen enz
nu ja, we blijven gewoon doorgaan whahahaa

jeetje vanesca, schrok wel een beetje va je verhaal.
wat erg dat je kleine meid er uit is gevallen!
heeft ze niks opgelopen??
je schrok je natuurlijk helemaal wild zeker!
ze zijn echt zo vlug he, zeker in bad waar het ook nog eens spek glad is.
ons badje staat ook nog op de standaard.
vind ik wel zo makkelijk, anders moet ik zo ver bukken whahaha

nogmaal bedankt allemaal!

liefs, do

Terug
Bovenaan