Baddertijd

Onze dochter van 12 weken wassen of badderen we nog altijd in de avond voor de laatste fles van 2115/2130. Maar dit breekt soms op, zeker als we beiden hebben gewerkt. Wij eten vaak pas om 1800u ivm bet werk, dan zijn we rond kwart voor 7 klaar en gaat onze 2-jarige dochter nadien onder de douche. Maar onze dochter van 12 weken gaat rond 1900u naar bed. Zij houdt het echt niet langer vol. Heeft dan om 1730 de ena laatste fles op. Hebben jullie tips om de avond in te delen? Hoe ziet de avond er bij anderen uit? Beter in de ochtend in bad/wassen? Ik vind t zo lekker als ze schoon de bedjes in gaan..

Waarom zou je je dochters elke dag badderen? 2/3x per week is toch voldoende en dan andere dgn met washandje.
Wellicht is beide tegelijk in bad een optie om ca 18.30/19u , jij de een, je partner de ander. Kids om 19/19.30u op bed, daarna opruimen en dan jullie pootjes omhoog.
Dan hoef je alleen nog later op de avond te voeden.

Onze kinderen gaan 3 keer per week onder de douche. 18 maanden en 5 maanden dit doen wij dan na het avondeten. Mijn man doucht hun en ik kleed ze aan. Elke dag douche is niet altijd nodig tenzij ze een ontlasting ongeluk gehad hebben en dat ze dan helemaal onder zitten.

Mijn dochter van 15 weken gaat ook 2/3 x per week in bad. 07.00 eerste fles, dan gaat ze direct nog terug naar bed. Tussen 09.00 en half 10 maak ik haar wakker en dan is het tijd om in bad te gaan (of voor een kattenwasje) en om 10.00 de volgende fles. S avonds krijgt ze om 16.00 de fles en daarna weer om 18.30 zodat ze echt 19.00 kan slapen. Anders wordt het te laat. Ik snap dat je op dat moment weinig tijd hebt voor een badje, dat heb ik dan namelijk ook! Enne… de dag starten met een bad is net zo lekker als de dag afsluiten met een bad!

Ja wij doen onze dochters samen in bad, direct na het avondeten. Onze dochters zijn inmiddels 3 jaar en 8 maanden maar we hebben ze bijna vanaf het begin samen gebadderd, overigens wel maar 3 keer per week inderdaad. We kiezen bewust dagen dat een van ons of allebei thuiswerkt of vrij is, geen opvangdagen. Dan kunnen we iets eerder het eten klaar hebben, eten zodra iedereen thuis is en daarna meteen van tafel naar badkamer. We ruimen de eettafel dan pas op zodra de dames op bed liggen. Misschien een beetje rommelig maar dan liggen de meiden altijd wel voor 19.00u schoon en met een volle buik in bed.

Mijn zoons van bijna 3 en 1.5 gaan ook iedere dag onder de douche of in bad. Ze spelen veel buiten, na het eten zit alles onder, hebben gel in het haar en het is gewoon een ontspannen afsluiting van de dag. En lekker schoon de bedjes in idd!

Hoe we het hier doen: papa gaat met de jongens douche. Ik leg ondertussen de pyjama's en tandenborstels klaar op de commodes. De ene dag brengen we er allebei 1 naar bed. Dus ik haal er 1 op en papa droogt zich af terwijl de ander nog even speelt onder de douche en droogt hem daarna af. De andere dag geef ik onze dochter van 4 weken aan onder de douche. Ondertussen droog en kleed ik de jongens aan. Haal m'n dochter onder de douche vandaan en leest papa de jongens voor en brengt ze naar bed.

M'n jongste zoon heeft het badje altijd vreselijk gevonden dus hebben we het altijd zo gedaan. Dus ik zou de baby mee laten douche en daarna lekker naar bedje.

Gister was ik alleen. Dus de jongens gingen zelf onder de douche en toen ze in bed lagen heb ik m'n dochter in het badje gedaan. Leuk voor een keertje, maar dan ben ik wel pas rond 20.30 eens klaar met wassen, voeden en naar bed brengen. Dus snap zeker je punt!

Ik doe het badderen ook regelmatig smorgens, in het weekend of op vrije dagen. S’avonds alleen heel soms als ze heel vies zijn. Maar dan ook vroeg avondeten en vroeg beginnen met badderen op een vrije dag. En ik deed ze ook vaak tegelijk toen de jongste nog klein was, maar nu zijn ze 2 en 4 en past dat niet meer. We hebben een stokke flexibad xl.

Oh en sinds de oudste naar school gaat doe ik haar ook vaak eind vd middag al in bad. Ze is savonds heel moe en gaat vaak om 18.00 al naar bed. Ik doe haar dan om 16.30 in bad en daarna gaan we koken, eten en slapen.

Terug
Bovenaan