Baddertijd

Wat wordt er vies aan kinderen? Ik vind handjes wassen, gezichtje wassen, tandjes poetsen en billen goed schoon houden het belangrijkste.. dat kost geen extra tijd want dan doe je toch al.
Badje of douche is vooral lekker gezellig en ontspannen. Minimaal 1x per week zeg ik hier altijd en maximaal om de dag...
Peuter gaat hier savonds gewoon in zijn bedritueel, baby als het me uitkomt (niet kunnen slapen of veel te vroeg komen voor een voeding) of als er een erg vieze luier is geweest.

Onze dochter en zoon (3,5 en 1,5) gaan 1x per week in bad/douche. Vind het zo zonde van het gasverbruik on ze er vaker in te doen. En ja, ze worden ook vies, maar een washand doet wonderen ;) 
Toen onze kinderen echt baby's waren gingen ze voor het krijgen van een ritme wel elke avond 2 minuten in bad. Maar zodra het slaapritme er 's avonds inzat, werd dat een stuk minder. Kortom: leg jezelf wat dat betreft niet teveel druk op. Ze worden ook goed schoon van een washandje :) 

Onze zoon van 2 gaat inderdaad ook bijna elke dag met mijn man mee onder de douche in de avond. Hij geniet er van. Als het niet uitkomt slaan we een keertje over en in het weekend of als ik vrij ben gaat hij vaak in bad voor het avondeten. Onze jongste zoon (nu 5 weken) gaat in de Tummy tub of mee onder de douche als het uit komt. Inderdaad gaat dat bij ons ook vaak niet in de avond. Dus vaak zo’n 3x per week overdag (ik heb nu nog verlof) in badje.

Hier gaat ie om de dag in bad, de andere dag gewoon washandje of soms van die zwitsal vochtige washandjes. Net wat handig is met de was whaha. We hebben ook niet echt een vast moment waarop hij in bad gaat, gewoon wanneer het uitkomt. Soms is dat ‘s ochtends, soms ‘s avonds en in uitzonderlijke gevallen in de middag. Als ie dan toch al klaarwakker is, gaat ie maar mooi in bad denk k dan? nu moet ik bekennen dat het bij die van ons ook geen moer uitmaakt wat slapen betreft, tis niet dat ie na zn badje ineens als een blok in slaap valt. Vaak is hij er zelfs wakkerder van, dus doen wij het zelfs liever niet vlak voor hij in bed moet. Boefje is nu 10 weekjes oud trouwens, partner is net weer gaan werken dus ben nu vooral mijn ritme aan het vinden op onze daagjes met zn tweetjes, hoe dat na deze week gaat zijn als k zelf ook weer werk zal me benieuwen. Denk in ieder geval niet ‘s ochtends vroeg ivm mn horeca job. Laat thuis, dus geen zin om om 7 uur in de ochtend een bad klaar te moeten zetten??

Terug
Bovenaan