bah.. groenten...

Had ik eerst nog een dochter die met recht alles lustte (heel even geen bloemkool, totdat ze zag dat papa en mama het ook heel lekker vonden), nu eet ze geen enkele groente meer.
Vlees/vis is heerlijk, aardappelen gaat wel, je moet toch iets om je honger te stillen, maar groenten: die zijn om aan de hond te voeren!! Ik wordt er helemaal gek van! De enige manier om groente binnen te krijgen is om ze te roerbakken, te pureren, en met een klein beetje tomatensaus door de macaroni te doen. Maar ik kan haar toch niet iedere dag macaroni laten eten??

Iemand een gouden tip?

Liefs,

T

Wij leiden soms ook een beetje af door bijv. een klein stukje vlees bovenop de lepel met groenten te doen. Weet niet hoe lang hij daar in gaat trappen hoor...

Ik weet zelf ook niet zo goed of dat heel handig is, het eten te 'verpakken' tot iets lekkers. Ze moeten het uiteindelijk toch leren! Ik denk dat als ze het echt niet wil, gewoon even niet teveel aandacht aan schenken en misschien trekt het bij? En wat ook kan: eerst groenten geven en dan de lekkere dingen pas? En zelf natuurlijk met veel smaak je eigen groenten opeten, zien eten doet eten!

Succes, ik heb gelukkig (nog) een veelvraat hier...

Ik heb dit nog niet met Kyandro(lust ook niet alle groenten met wel veel)maar heb het met mn 4 jarige dochter gehad.ook zo vanaf zo 1.5 tot ruim 3,5 heeft ze geen groenten gegeten.was daarvoor een goede eter,maar ineens was het over en kregen we er niks meer in(ook vaak aardappelen niet)alleen vlees en pap.ow ja wel macaroni en zo dat ging dan weer wel gelukkig..in begin veel druk om gemaakt,later niet meer (had geen zin in elke avond strijd en tranen aan tafel)nu sinds een haljaar gaat het ineens wel goed.en eet ze zowaar alles.ook niet altijd veel maar ze eet groentes!!!!het is goedgekomen!wat ik deed in die periode ertussen:niet meer pushen en dat heeft toch geholpen en meer fruit geven,ons meisje heeft er niks aan overgehouden en is nooit ziek.

en als jou dochter gepureerd wel eet.zou ik dat gewoon even doen.t.zijn meestal maar fases.
suces liefs jootje

Tja, ik heb hier een beetje hetzelfde probleem. Eerst kindjes die alles lustte en nu gaan ze steeds vaker dingen weigeren. Bij ons helpt afleiden met een speelgoed ook nog wel, dan doen ze automatisch hun mond open als ze een hap krijgen.

Ik weet verder ook niet wat ik er mee moet.

Hier ook hetzelfde probleem, en de ene dag lust Julia haar eten wel, maak ik het een paar dagen laten weer, hoeft ze het niet. Net als nathalie geef ik ook inderdaad wel speelgoed om af te leiden en net als blossom ook inpakken. Ik probeer me niet druk te maken, maar is soms lastig.....

joelle eet ook steeds minder, ik ben er achter dat ze het gewoon zelf wilt doen. en ook ik lijd haar soms af met speelgoed of ik ga zingen werkt ook heel goed, voor de rest je eigen vooral niet te druk maken als ze honger hebben eten ze wel.
suc6 er mee.
groetjes anouk

hey,

tnx voor tips. Eigenlijk heeft Floor nooit speelgoed aan tafel, maar misschien moet ik het proberen. Gepureerd wil ze sowieso neit meer eten, wat mevrouw wil alles zelf doen.
Een vriendin zei, anders moet je misschien groente sapjes maken, dus ga maar even zoeken naar leuke recepten, krijgt ze dat in plaats van water, en heeft ze iig haar vitamines binnen.
Ik ben niet zo voor verstoppen, ten eerste omdat ik bang ben dat ze dan straks ook de andere dingen niet meer lust. Bovendien dat mij het schrikbeeld van mijn zwager voor mijn ogen staat: als hij komt eten moet ik speciaal appelmoes kopen, want hij lust bijna niets zonder appelmoes...

Liefs,

T

Terug
Bovenaan