Bah, wat akelig:jaloezie

Hallo lieve dames!
Een vriendin van me vertelde gisteren dat ze zwanger is, leuk natuurlijk!! Het was gelijk de eerste keer raak, super voor ze. Ik ben natuurlijk ontzettend blij voor haar en gun het haar van harte.
Des te meer baal ik er wel van dat ik me ook jaloers voel...Wij zijn 'al' 8 maanden aan het klussen en het wil nog niet zo vlotten.Nog geen reden tot klagen natuurlijk, maar toch...
Pfff, echt heel lastig die dubbele gevoelens... Herkennen jullie dit?

Groetjes, Joosje

Hoi Joosje,

Ai ik herken dit zo. Vorige week werd ik met twee (!) vriendinnen geconfronteerd; allebei zwanger. Hartstikke leuk , ik gun het ze allebei. Maar ik heb eerlijk gezegd 's avonds wel een potje zitten janken. (We zijn zelf 5 maanden aan het klussen....)
Het laat me nog niet los, maar ik probeer toch maar te accepteren dat ik deze gevoelens heb....lastig.
Hou je taai!

M

Hoi hoi,ik herken het ook helemaal.Me schoonzus is ook zwanger,gelijk raak natuurlijk,terwijl ik al een tijdje bezig was.Ze moet in april bevallen,dus zal niet makkelijk zijn.Toen ik het hoorde schoot ik ook helemaal vol,en was stik jaloers....ik vondt het gewoon niet eerlijk.Nu nog steeds niet,maar ja wat doe je eraan.ik heb het wel al geaccepteerd,maar soms blijft het moeilijk.jou tijd komt nog wel let maa op.

liefs manuela

hoi
ik herken je verhaal, wij zijn al een jaar bezig en mijn vriendin is net bevallen van een mooi meisje. Ook raakt op het werk de een naar de ander zwanger dat vind ik vaak heel moeilijk moet blij zijn voor hun maar o wat voel ik me dan ellendig. onze tijd komt nog wel denk ik dan maar

groetjes agnes

Haai Agnes,

Ik denk dat iedereen die al een poosje bezig is, dit herkent. Ik probeer me altijd eroverheen te zetten en ben ook best boos op mezelf als ik merk dat ik jaloers ben. Maar ja.. we blijven mensen he?!

Kracht van positief denken. Bij ons komt het ook wel goed!

Tamara

Hoi,

Ook ik heb er last van. Mijn schoonzusje is zwanger, wat ik haar natuurlijk van harte gun, maar ik zou het zelf ook zo leuk vinden.

Wat tamara zegt; Laten we maar positief denken.

Liefs,
Lelie

Voor jullie allemaal: ik herken het van beide kanten! Na twee miskramen 2 jaar aan het proberen geweest om zwanger te worden. In de tussentijd leek het alsof de hele wereld zwanger werd, en al wilde ik het niet, soms was ik stikjaloers, boos teleurgesteld, noem maar op! Wat mij vooral bijbleef is dat de zwangeren uit mijn omgeving, mijn niet zwanger zijn erkenden, dus dat ze er rekening mee hielden dat het zwaar was om al die dikke buiken te zien. Mensen die er luchtig over deden en het negeerden ben ik bewust uit de weg gegaan, dat was te pijnlijk en heeft zelfs geleid tot een breuk met een vriendin.
Nu ben ik 32 weken zwanger, maar ik ben dat gevoel echt niet vergeten. Voel je niet schuldig over jaloerse gevoelens, het is hartstikke menselijk! Echt, voor jullie komt die tijd ook! Veel succes allemaal!

Terug
Bovenaan