Bah wat moet ik nou?

A

Anoniem

Guest
Ik hoop dat jullie me raad kunnen geven?
Eigenlijk wil ik vanaf Januari een halve dag minder gaan werken..
Ik werk nu 3 dagen op een kinderdagverblijf, maar dit zijn zulke lange dagen ( ik begin om 08.15 en ben dan rond 18u vrij) vandaar dat iedereen ook maar 3 dagen werkt.
Nu wordt me dit eigenlijk wat teveel.... en die lange dagen, en mijn vriend die vaak pas om 21u vrij is en dan in combinatie met Annique.
We kunnen ons nu financieel eigenlijk net redden, maar met die halve dag eraf, weet ik niet of dat m gaat worden..
Ik weet dat als ik zo langer doorga , ik straks vast en zeker in de ziektewet raak omdat ik hierdoor een beetje met mezelf in de knoop zit.
Hier komt ook nog bij, dat ik straks mijn oppas ( gratis , want mijn zus past op) op de dinsdag kwijt ben en ik geen opvang meer heb voor Annique.
Ik heb aangegeven aan mijn bazin dat ik haar graag die Dinsdag mee wil nemen naar de creche, maar nu blijkt dat de wachtlijst heel lang is met name de dinsdag ... pfffff hoe moet dat dus met opvang voor Annique die dag?
Ik merk dat dit me allemaal wat teveel wordt, ik maak me zorgen om mijzelf, en om mijn werk en hoe t nou verder moet...
Ik heb al zitten denken om ander werk te gaan zoeken, maar ik vind dit best moeilijk.
Ik werk er al vanaf dat het kinderdagverblijf is opgezet 6 jaar geleden  dus het is echt mijn plekje.. waar ik me helemaal thuis voel. En ik heb een vast contract.
En straks als Annique naar school gaat , dan komt er nog een probleem bij, want wie brengt en haalt haar dan...... Mijn bazin heeft al aangegeven dat ze niet mee kan gaan qua werktijden... Het is mijn probleem en als iedereen straks kinderen heeft dan hebben we allemaal het probleem dat we niet vroeg kunnen beginnen of tot t  einde (18u) kunnen werken. Dat snapt mijn kont ook wel haha

Hier bij komt ook nog bij dat Annique af en toe best pittig is.. Ze kan heellang lief spelen maar af en toe heeft ze van die jengelbuien, soms tot driftig aan toe..
Ik merk dat mijn lontje erg kort is op het moment waardoor ik weinig van dr kan verdragen...en dat vind ik heel erg.

Ik weet het even niet meer , ik hoop dat iemand een tip heeft wat ik kan doen... want mijn hoofd is een beetje erg vol met van alles en nog wat
Waarom ben je zo afhankelijk van je werk....
Ik kan echt wel janken. bah!
Sorry voor mijn gezeur maar ik moest het echt even kwijt

liefs sandra

He gets Sandra wat een nare situatie. Ik denk dat als ik jou was probeerde een paar dagen even vrij te nemen en er eens rustig over na te denken. En er met anderen over te praten! Je meisje gaat voorlopig nog niet naar school dus dat probleem is later denk ik. Je hebt een vast contract zeg jeen dat is veel waard hoor!!
 Kom even op adem en zet t eens op een rijtje zou ik zeggen.

veel sterkte!! xxx Bianca

He Sandra,

Is geen gezeur hoor! Daar is het forum juist voor!

Ga er dit weekend even met je vriend voor zitten en zet alles op papier, ook het financiële plaatje. Probeer er samen uit te komen, anders zit je zo in de ziektewet en daar schiet je natuurlijk niets mee op! Het is dat ik niet bij jein de buurt woon, anders had je ze zo, gratis en voor niets naar mij mogen brengen hoor!!

Sterkte!

Groetjes, Marieke

Moeilijk hoor! Het enige advies dat ik je kan geven is misschien toch naar ander werk uitkijken. Bij ons KDV kunnen wij kinderen brengen vanaf 7.00 uur en ophalen tot 18.00 uur. Maar de leidsters werken gewoon acht uur per dag (of vier) doordat ze met rooster werken. De ene keer vroeg beginnen en vroeg naar huis. De andere keer laat beginnen en laat naar huis.

Maar het belangrijkste! Denk aan jezelf. Als het voor jou rustiger is om een halve dag minder te werken moet je dat vooral doen. Ik ben mezelf ooit een keer voorbij gelopen op mijn werk en geen enkel argument (ook de financienen niet) kunnen mij zover brengen omdat weer te doen.

Maar neem vooral geen overhaaste beslissingen!

Veel sterkte hoor!
Annemieke

Dit is inderdaad heel moeilijk zeg! Eigenlijk kan ik alleen maar zeggen wat de anderen ook gezegd hebben. Ik zou als eerste inderdaad een paar dagen thuisblijven, even op adem komen, eventueel nadenken, maar vooral even genieten van Annique of gewoon eens een dagje voor jezelf nemen...
Inderdaad zou ik ook om de tafel gaan zitten met je vriend en het financiele plaatje eens doornemen.....ik zou er denk ik voor kiezen om een halve dag minder te werken, gewoon voor jezelf en voor de kleine. Wanneer je zo doorgaat zit je inderdaad ook zo in de ziektewet!!
Ik heb zelf een burn- out gehad en ik weet hoe moeilijk het is om hier weer bovenop te komen

Heel veel succes met je beslissing!

Groetjes Hanneke

het forum is juist voor tips en mama's in dezelfde situatie, dus zeuren doe je zeker niet!!!
Ik zou ook de financien op een rijtje zetten en indien mogelijk, zeker minder gaan werken! de dag opvang die je straks gaat missen (en niet zelf op kan vangen), kun je daar misschien een advertentie voor zetten voor een oppas aan huis als ze niet op jouw KDV terecht kan?
En wat betreft school: ze hebben natuurlijk de laatste jaren steeds meer aan voorschoolse, tussen de middag en naschoolse opvang moeten leveren omdat niemand het anders rond kan breien, en ze zijn nu ertoe verplicht toch, dus ik zou daar gewoon gebruik van maken. dat moeten wij ook straks.

En ik zou denk ik eerst even ontspannen, want als je nu na blijft denken kom je er toch niet uit denk ik. En dan kun je weer meer hebben van je meiske.

Liefs Jenneke mv Ivar

He meis, balen voor je zeg! Maar lees maar eens goed de bovenstaande reacties, daar kun je vast wat mee!!! Ik heb er in ieder geval niks aan toe te voegen

En dat jou lontje soms wat korter is naar je lievie, dat maakt echt niets uit hoor, daar kan ze best wel tegen. Alle foto's en berichtjes van de afgelopen maanden laten zien dat moeder en dochter helemaal gek zijn op elkaar. Even tijd voor jezelf, zet zaken op een rijtje en het komt goed, heus!

Sterkte in ieder geval met wat je ook beslist (en niet té ver in de toekomst proberen te kijken helpt soms ook al....)
Groetjes
Susan

Hey Sandra,

Nou, da's wel even balen zeg. Als drie dagen je eigenlijk net steeds een beetje te veel is, maar je weet niet of minder werken financieel haalbaar is en van je baas (bazin?) mag het niet eens. En ondertussen is voor jou de boog steeds maar gespannen. Dat is geen leuke situatie.
Ondanks dat je een vaste baan hebt zou ik zeggen: kijk eens om je heen wat de mogelijkheden zijn. Misschien een ander kdv? Misschien geen kdv maar NSO of BSO? Of misschien gastouder? Dan kun je Annique lekker bij je houden en kun je zelf enigzins bepalen wanneer je werkt. Kijk eens op de site van SKSG, daar staat meer info. Een kennisje van me is ook gastouder en heeft voor haar 2 dochters dus altijd iemand te spelen in huis!  Haar bevalt het prima! Of misschien een combi? 2 hele dagen bij je huidige werkgever en 1 of 2 dagdelen gastouder? Ik zit maar wat "hardop te typen" hoor, maar op deze manier kun je misschien wel tot een creatieve oplossing komen.
Succes en geniet van je weekend!

Groetjes,
Ellen en Julian

Terug
Bovenaan