Bah wat moet ik nou?

ik begrijp je gevoel wel.
ik werk ook drie dagen op een kinderdagverblijf en het is te doen maar ik wil graag minder.twee dagen zou het mooist zijn,maar dat doen ze bij ons niet.
2,5 wel,maar er zijn te veel partimers en dus zit het er volgens mijn manager nu niet in.
Daar baal ik wel van! aangezien wij het financieel wel kunnen.ook wij moeten tegenwoordig langere dagen werken,gewoon voor het blok gezet,omdat de ggd vondt dat we te lang alleen op de groep stonden...wel begrijpelijk maar wij moeten nu van onze bazen langere werkdagen maken...dat was geen keus van mij...ik begrijp jou situatie dus ook goed,,,,dat je manager niks voor je kan doen.....en je zou je er zoveel beter door voelen!...door die extra uren vroegen ze of ik mijn contract wou verhogen..nou mooi niet dus...ik bouw nu heel veel compensatie op boven mijn gewone uren en dan kan ik regelmatig vrij nemen in de maand.dat voordeel heb ik dan weer,en dat mijn man ploegendiensten werkt en het voor mila maar halve dagen opvang is.Ik het ook vaak getwiveld over ander werk zoeken,maar dan geef ik 8 jaar dienstverband op en een goed salaris dat ik het opgebouwd.
ik durf het gewoon niet,maar het speelt net als bij jou ook door mijn hoofd.
vooralsnog blijf ik toch maar hier en wacht ik af wt de toekomst brengt.
probeer idd je financieen op een rij te zetten,kan er iets anders?..ik begrijp dat het moeilijk is.ik zou ookeven rust voor mezelf inplannen om na te kunnen denken als ik jou was.....veel succes met alles!
groetjes piewie,mv Mila

Ik begrijp heel goed hoe jij je voelt.
Toen ik zwanger was van de oudste,had ik een full-time bedrijfsleidster functie in een kledingzaak.
Ik wilde minder gaan werken na de bevalling en ben toen part-time gaan werken.
Het bedrijf ging failliet en ik ben toen uit hoge nood in de thuiszorg gaan werken.
Dit beviel eigenlijk beter dan verwacht omdat je flexibele uren hebt.
Ik werkte op een gegeven moment bij 4 gezinnen en dat werd me ook teveel,ik kon weinig hebben van de oudste(toen ongeveer één jaar)en zat niet lekker in mijn vel.
Ik dacht ook dat minder werken geen optie zou zijn financieel gezien,maar niets bleek minder waar!
We hebben alles op papier gezet qua inkomsten en uitgaven en kwamen tot de conclusie dat ik best een gezin kon missen.
Je leeft ook naar wat je hebt.
Ik kan natuurlijk niet bij jullie in de portemonnaie kijken maar zet alles eens op papier en kijk wat mogelijk is.
En wat betreft school,joh,dat duurt nog zo lang,probeer eerst maar eens een oplossing te vinden voor de problemen die je nu hebt,da rest komt later wel!
Kop op meis,soms lijken dingen erger als je down bent.
Ik hoop dat je een goede oplossing vindt.
Groetjes Tanja.

Hoi Sandra,

Wat ongelooflijk vervelend. Ik kan je niet echt goed adviseren. Ik werkte bij Jorick ook fulltime. Ik vond dit heerlijk, ik werkte bij mijn beste vriend en vriendin in de zaak. Toen Jorick geboren werd was net bekend geworden dat mijn beste vriend laatste stadia longkanker had bereikt. Ik ben toen na 6 weekjes zwangerschapsverlof weer aan het werk gegaan.

Bij mijn nieuwe werkgever ben ik na mijn zwangerschapsverlof weer aan het werk gegaan. Dit viel me zo vies tegen. (details bespaar ik je nu maar) Dat ik dus wel in de ziektewet beland ben.

Als ik je mag adviseren, dan zou ik je adviseren om te zorgen dat jij goed in je velletje zit, want als jij goed in je vel zit dan straal je dit ook uit naar je dochter. Dat je het moeilijk vind om van baan te veranderen dat kan ik heel goed begrijpen. Maar misschien kun je nog eens met je bazin om de tafel om het toch nog eens goed uit te leggen en misschien kunnen jullie tot een oplossing komen. Je werkt er toch al zo lang.

Meis, wat je ook beslist zorg dat het goed voelt.

knuffel Jolanda

Lief dat jullie allemaal zo met me mee leven
En wel fijn dat anderen zich herkennen in mijn verhaal... ( welja fijn? hoe je het dan maar bekijkt)
Het is echt heel moeilijk om te bedenken wat ik nu ga doen, maar door jullie verhalen wordt het wel ietjes makkelijker.
Ik weet dat het belangrijk is om eerst zelf goed in mijn vel te zitten,en als dat gebeurt door minder te gaaan werken dan moet ik dat toch maar overwegen.
Zelf heb ik zitten denken om iets van peuterspeelzaal werk ofzo te gaan doen, maar daar moet ik nog maar even goed over nadenken. Dat sluit ook meer aan bij de schooltijden en schoolvakanties.
En Ellen misschien is Gastouder inderdaad ook wel iets om er bij te doen.
Allemaal goeie ideeen komen hier voorbij.
Ik ga er eens goed overnadenken
Bedankt voor de reacties!
Jullie horen het wel
liefs sandra

Terug
Bovenaan