Bakerpraatjes om bevalling in gang te zetten....

Dat laatste verhaal is wel eng ja, als het waar is. Maar wel erg leuk om alle tips te lezen. Ik zat er gister echt even helemaal door heen. Ik ben vandaag 37 weken zwanger en op zich gaat het zwanger zijn nog heel goed hoor, maar ik wil zo vreselijk graag bevallen. Klinkt misschien stom, maar het idee dat ik nog 3, of zelfs 5 weken moet wachten...
Kom er maar uit hoor, roep ik steeds, ik ben gewoon zooo nieuwsgierig en vooral ongeduldig.

Nu las ik ergens dat juist als je er heel erg mee bezig bent, dat dat niet ten goede komt van het starten van weeën. Dat schijnt de oxitocine die nodig is te remmen.... maar ja, wat kan ik daar aan doen??

Iemand tips om het ongeduldig worden te vergeten (als dat mogelijk zou zijn...)

Groetjes, Mirjam

Hallo!

Dat van die kinine in bitter lemon en hart van de ananas schijnt wel te kloppen. Overigens moet je dan wel liters drinken of meerdere hele ananasharten opeten, wil het effect hebben, hoor! Maar op mijn zwangerschapsgym zei de leidster letterlijk: " Je vergiftigt jezelf en de baby ermee, dus dan willen ze er wel eens eerder uitkomen, maar het kan ook zijn dat ze dat niet overleven!"
Ik geloof niet dat ik dat risico wil nemen, ook al wil ik onze kleine meid heeeel graag leren kennen!
Groetjes!

Hoihoi,

Ik lees in een van de reacties dat er vrouwen  zijn die inderdaad gaan bevallen van sex.  En dat dit  komt door een stofje die in sperma zit die de bevalling kan opwekken. Of dit waar is weet ik niet, maar naar mijn weten heeft juist een orgasme een stimulerende werking door de samentrekking van de baarmoeder.
Of een orgasme ook daadwerkelijk helpt/ stimuleert  weet ik ook niet, maar is altijd lekker, dus te proberen waard.

Gr Els

Heb even de theorie  op internet opgezocht mbt sex :

Als je baby te laat is en je het wachten zat bent, is er een erg simpele manier om de bevalling op gang te brengen. Een orgasme stimuleert de spieren van je baarmoeder en kan ervoor zorgen dat de weeën beginnen. Het sperma van je partner bevat bovendien het hormoon prostaglandine. Dit hormoon zorgt ervoor dat je baarmoederhals zachter en soepeler wordt en zich zo voorbereidt op de bevalling. Daarnaast stimuleert het vrijen de cellen in je baarmoederhals om zelf prostaglandine aan te maken.

Het (zachtjes) masseren van je tepels tijdens een vrijpartij heeft ook tot gevolg dat er een hormoon vrijkomt dat je baarmoedermond week maakt. Daarnaast kan het stimuleren van je borsten hevige samentrekkingen teweegbrengen in je baarmoeder. Ook hierdoor zouden de weeën op gang kunnen komen.
BELANGRIJK: vrijen kan de bevalling alleen laten beginnen wanneer je baby toch al op het punt staat om geboren te worden. Je hoeft dus niet bang te zijn dat een vrijpartij eerder in de zwangerschap tot gevolg heeft dat je kindje te vroeg wordt geboren. Zijn de vliezen al gebroken, dan is vrijen geen goed idee. Er is dan immers een open verbinding naar je baby.

gr

Marielle

Ik geloof er niet in hoor, ik heb het bij onze eerste allemaal geprobeerd (behalve ananas en tonic want dat vind ik helemaal ongeloofwaardig)
Ik heb lange wandelingen gemaakt, heerlijk gevreeen met manlief, zelfs nog gedanst op de dansvloer. Noem het maar op, niks werkt, alleen een baby die er klaar voor is. Onze dochter werd 11 dagen te laat geboren en de weeen begonnen net voordat ik ingeleid zou worden.
Nu sta ik er veel relaxter tegenover, het komt wanneer het zin heeft en daar kun je niets aan doen. We zien het wel, het mag nog wel effe wachten van mij, want ik heb het nog druk hahahaha.

Groetjes Miriam (37+2)

dan zul je zien dat het nu optijd op vroeger komt , relax zijn scheelt denk ik wel, bij een eerste is het allemaal zo onbekend, spannend (je hebt minder afleiding vaak) ik denk dat het wel scheelt.

mmmm, denk toch dat ik maar gewoon de boel afwacht. Ik wil mijn kind niet vergiftigen met tonic en ananasharten. Ook de wonderolie vind ik al wel een risico..

Probeer nog wel die sex een keer uit te voeren. Zal mijn man ook leuk vinden na al 2 maanden droog te hebben gestaan

Dank jullie wel voor jullie reacties!

Terug
Bovenaan