Bakfiets of fietskar? Ervaringen

<p>Haay! Mijn werk veranderd waardoor mijn partner onze dochter naar de opvang zal moeten brengen/halen. Is niet zo ver maar dit zal wel altijd op de fiets moeten. Making of nummer 2 is in volle gang dus met dat in mijn achterhoofd en ons fantastische NL klimaat zoek ik toch een optie waar ons kindje droog kan zitten. Ik neig dus eigenlijk naar een fietskar ipv de oerhollandse bakfiets. Dit vanwege de ruimte die de bakfiets in neemt en de fietskar los gekoppeld kan worden van de fiets en gelijk als buggy gebruikt kan worden... En we hoeven dan alleen de kar aan te schaffen en niet gelijk een hele nieuwe fiets ?? .. zijn er hier moeders die ook getwijfeld hebben en welke keus heb je uiteindelijk gemaakt en waarom? Ben heel benieuwd...</p>
 
100% een elektrische (!!) bakfiets. 2e kindje kan dan in een speciale drager voor de maxi cosi mee in de bakfiets. Ik ben gisteren met de bakfiets naar de winkel geweest, omdat mijn man de auto had. Zo kon ik mooi alles kwijt. Wel een elektrische nemen hoor, want anders trap je je kapot 
 
Hier ook een electrische bakfiets! (De vogue supreme) We hebben m nu een jaartje en ik gebruik m dagelijks! We hebben 2 kinderen van 3 jaar en 15 maanden. Het is echt mn beste aankoop ooit. De kinderen vinden het prachtig in de fiets, t is altijd feest. Je kan er zoveel in kwijt ook! Veel boodschappen, buggy etc.. ideaal!! Huif eroverheen en de kids zitten droog en uit de wind. In de zomer haal ik de huif eraf. 
Ik fiets er elke dag mee naar het dorp, t die ik is gelijk zo'n lekker uitje voor ze. Ik fiets er ook gerust 15km mee naar de stad ofzo. Omdat ie electrisch is (en dat is écht een must!!) fiets je er zó mee weg, ook als het hard waait. Ik vind het ideaal dat de kind eten voor je zitten en je er dus zicht op hebt. En je kan er superveel in kwijt! 
Een fietskar zou ik niet mee durven fietsen als het heel hard waait... En dat lijkt me ook kei zwaar, zo'n kar achter je fiets. En je kan er weinig in kwijt, 2 kids en hij zit vol. Mn schoonzus heeft er ook 1. Haar oudste dochter is ruim 2.5 jaar en haar benen passen er al niet meer goed in. Terwijl je een bakfiets met gemak kan gebruiken voor kindjes tot een jaar of 6.
Ja, t was een flinke aankoop maar t is me elke cent waard. En daardoor hebben we nu ook nog maar 1 auto, dus dat geld halen we er wel uit!
 
Hier ook een electrische bakfiets! (De vogue supreme) We hebben m nu een jaartje en ik gebruik m dagelijks! We hebben 2 kinderen van 3 jaar en 15 maanden. Het is echt mn beste aankoop ooit. De kinderen vinden het prachtig in de fiets, t is altijd feest. Je kan er zoveel in kwijt ook! Veel boodschappen, buggy etc.. ideaal!! Huif eroverheen en de kids zitten droog en uit de wind. In de zomer haal ik de huif eraf. 
Ik fiets er elke dag mee naar het dorp, t die ik is gelijk zo'n lekker uitje voor ze. Ik fiets er ook gerust 15km mee naar de stad ofzo. Omdat ie electrisch is (en dat is écht een must!!) fiets je er zó mee weg, ook als het hard waait. Ik vind het ideaal dat de kind eten voor je zitten en je er dus zicht op hebt. En je kan er superveel in kwijt! 
Een fietskar zou ik niet mee durven fietsen als het heel hard waait... En dat lijkt me ook kei zwaar, zo'n kar achter je fiets. En je kan er weinig in kwijt, 2 kids en hij zit vol. Mn schoonzus heeft er ook 1. Haar oudste dochter is ruim 2.5 jaar en haar benen passen er al niet meer goed in. Terwijl je een bakfiets met gemak kan gebruiken voor kindjes tot een jaar of 6.
Ja, t was een flinke aankoop maar t is me elke cent waard. En daardoor hebben we nu ook nog maar 1 auto, dus dat geld halen we er wel uit!
 
Wij hebben een Thule fietskar, geweldig ding. Heeft ook de optie voorwielen erop te zetten en als wandelwagen (duo wagen met twee kindjes) te gebruiken. Handig om bijv naar de trein te fietsen en wandelend de stad in oid. Wel een must met die voorwielen, zonder die voorwielen zou hij voor ons een stuk minder gemak geven. Ons zoontje valt er altijd in in slaap want de zitjes zijn lekker verend. Wij hebben de Thule cab 2, via markplaats. Heeft een XL zitje voor groter kindje en grote bagageruimte. Ze gaan hard want die zijn wel populair. Thule lite is ook een mooie. Met een babysling gaat straks ons tweede kindje ook vanaf 1 maand mee. Achter de fiets is het erg licht en m'n man is van het sportieve fietsen en hardlopen dus neemt op die manier m'n zoontje graag mee voor een rondje racefiets. In de zomer naar een waterplas konden we hem ook meenemen met parasol en handdoeken etc tot aan het water (hij is de breedte van een rolstoel, dus past door gewone deuren). Hier een fan dus van de fietskar! Succes met je keuze.
 
Wij zijn super blij met onze elektrische bakfiets. Kinderen vinden het heel leuk, kunnen alles goed zien omdat ze hoog en voor je zitten en ik kan veel spullen kwijt. Tijdens mijn 2e zwangerschap kon ik ook tot het eind flinke stukken fietsen met m'n zoon. Super fijn omdat ik heel moeilijk liep door m'n bekken. 
Heb zelf ook naar zo'n kar gekeken, maar ik vond het niet zo'n veilig idee. Ik was bang dat auto's dat snel over het hoofd zouden zien. Mijn man wilde ook echt niet dat ik daar mee ging fietsen.
Een bakfiets kost echt wel aardig wat, maar dat is het meer dan waard vind ik. Je moet het alleen wel kwijt kunnen. 
 
 
Ik heb ook een Thule fietskar met voorwielen! Echt superblij mee! Afkoppelen en lekker in de winkel, stuk wandelen of dergelijke. Ik vind er ook best veel bagageruimte in zitten, ik krijg mijn boodschappen in ieder geval wel mee. Je kan natuurlijk ook fietstassen of een mand voorop nemen voor de extra ruimte. Ik heb me nooit onveilig gevoeld met fietskar, omwaaien is hier echt nog nooit gebeurd en heeft ook nog nooit eng gevoeld. Er zit een vlaggetje op en ik heb er wel lichtjes op natuurlijk. Ik gebruik hem inderdaad ook regelmatig als buggy, want het is wel handig als je 2 kinderen erin wil doen natuurlijk, voor langere stukken. En lekker droog zitten ze erin natuurlijk. 
 
Terug
Bovenaan