Bakfiets of fietskar? Ervaringen

Ik woon in het gooi en daar zie je niet anders.. ik vind het levensgevaarlijk die dingen. Vooral hoe ouders er mee rijden en maar overal hun voorrang nemen terwijl hun kinderen open en bloot in die bak zitten... 
 
Bedankt voor jullie reacties! Ben niet overstag gegaan voor een bakfiets. Aangezien deze totaal niet fitte moeder dan sowieso een electrische zou willen vind ik die prijzen echt absurd ? kan je een 2e autotje voor kopen. (Ook 2e hands fietsen) duuusss blij met de positieve fietskar reacties! Ga me daar zeker verder in verdiepen. Hebben jullie de fietskar achter een electrische fiets of een normale?
 
Wij hangen hem achter normale fietsen, al zou electrisch wel moeten kunnen geloof ik. Wij hebben trouwens om te proberen eerst een ouder model (wel met wandel functie) gehad incl babysling. Een Chariot (dat merk is nu door Thule overgenomen). Die ga ik nu verkopen omdat we nu dus een duurdere gekocht hebben (Thule cab 2 https://www.babylux.nl/thule-chariot-cab-2-fietskar-thule.html). Zoiets zou je ook nog kunnen overwegen om het eerst te proberen. Geloof dat we er 100 euro voor gegeven hebben toen, ben benieuwd wat ik er nu een jaar later voor terug krijg. Deed het ook prima, maar de nieuwere modellen zijn gewoon soepeler met inklappen en dat soort functies dus is meer gebruiksgemak. Succes met zoeken iig!
 
Hier ook een voorstander van de fietskar. Sinds we 2 kinderen hebben, gebruik ik hem ook als kinderwagen. De oudste is bijna 3.5 en de jongste 1.5jr, past prima ondanks het echt grote kinderen zijn. Hier ook een Thule, kan het iedereen aanraden!
 
Terug
Bovenaan