Bakfiets of fietskar?

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik heb een vraag over hoe jullie een kindje vervoeren op de fiets. Ik ben nu ruim 37 weken zwanger. Voor mij is autorijden helaas geen optie. Ik wil niet hoeven wachten tot ons kindje zelfstandig kan zitten voordat ik hem of haar zelf ergens mee naar toe kan nemen op de fiets. </p><p>Wat zijn jullie ervaringen met een bakfiets of een fietskar? Ik ben benieuwd naar voor- en nadelen volgens jullie. </p><p>Ik zou het fijn vinden als het om een oplossing gaat waar ons kindje en ik lange tijd gemak van kunnen hebben voor dagelijks gebruik. </p><p>Alvast bedankt voor de reacties </p><p>Karin </p><p style="text-align: left;"> </p>
 
<p>Hallo !</p><p>Ik heb er geen ervaring mee maar als ik kijk uit praktisch oogpunt dan zouden de voordelen en nadelen naar mijn idee zijn :</p><p>Voordelen bakfiets : Je hebt zicht op je kinderen, er past meer in (tassen, boodschappen). </p><p>Nadelen bakfiets : kosten, je moet voldoende ruimte hebben in je schuur, geen mogelijkheid meer voor alleen de fiets (dus zonder bak)</p><p>Voordelen fietskar : goedkoper, kinderen zitten droog, de kar is los te koppelen </p><p>Nadelen fietskar : je hebt geen zicht op de kinderen, materiaal gaat sneller kapot </p><p> </p>
 
<p>Wij hebben een bakfiets met 3 wielen via marktplaats gekocht en zijn daar super blij mee. Heb er inderdaad wel een gewone fiets bij en genoeg ruimte in de schuur al hoewel ik ze in de buurt ook wel buiten zie staan. </p><p>Wij hebben inmiddels twee kinderen en die kunnen goed naast elkaar zitten en dan is er nog steeds plek voor een boodschappenkratje. De jongste nu bijna een half jaar zit in een 'babyschaal' dat neemt veel minder plek in dan een bevestigingszet voor een maxi cosi. </p><p>We hebben expres eentje met 3 wielen gekocht voor de stabiliteit tijdens het fietsen. </p><p style="text-align: right;">Een draagzak tijdens t fietsen zou ik zelf nooit doen... ben veel te bang te vallen..</p><p style="text-align: right;">.</p>
 
<p>Bedankt voor jullie reacties! </p><p>Ja inderdaad lijkt mij vooral het voordeel van een karretje dat deze er ook vanaf kan. </p><p>Vlinder, vind je het niet zwaar fietsen met een met 3 wielen? </p>
 
<p>Ja fiets soms wel wat zwaarder (heb ook geen trapondersteuning, die je trouwens nu wel veel meer ziet) maar ik fiets er alleen mee in de bebouwde kom</p>
 
<p>Ik heb zelf een fietskar. Echt heerlijk! Mijn fietskar heeft twee afkoppelbare voorwielen waardoor ik overal heen kan fietsen, de kar er af kan halen en dan heerlijk kan wandelen! Ik ben er super blij mee! </p><p>Op mijn fietskar zit een plastic voorkant en zijkanten waardoor ik als ik even achter me kijk, bij een stoplicht bijvoorbeeld, ik kan zien of m'n dochter lekker zit. Ze vind het heerlijk, wordt zachtjes in slaap gewiegd en bij harde hobbels zit ze veilig.</p><p>ook als het regent is het droog, was voor mij belangrijk. </p><p>Ik heb niet voor een bakfiets gekozen vanwege de ruimte die hij in neemt, mijn fietskar kan ik loskoppelen en in de Schuur doen. Ook was het voor mij een must dat ik mijn dochter makkelijk mee kon nemen. Als ik boodschappen ga doen wil ik niet die hele maxi cosy hoeven tillen. Als ik bijvoorbeeld naar het bos/strand wil kan dat nu makkelijk omdat ik alleen de fietskar hoef te duwen ipv de maxi cosi tillen. En als ik hem in de fietskar zou laten zitten zou ik toch bang zijn dat hij er uit gestolen werd of nat geregend wordt. </p><p>Ik heb ook geen auto, daarom was het voor mij belangrijk dat ik met regen ook kan fietsen. Ik heb me dus niet zo ver georiënteerd op een bakfiets en weet niet precies of daar ook een goede regenkap op kan? Nog niet gezien iig :)</p><p>ik heb trouwens een fietskar met hangmatje, niet met babyschaal of maxi cosy.</p><p>Ik fiets ongeveer in totaal anderhalf uur met de kar als ik naar m'n werk ga. Gaat prima. Is iets zwaarder als ik tegenwind heb, maar merk er verder weinig van.</p><p>Aan mijn fietskar zit een mandje aan de achterkant waar best veel boodschappen in kunnen en onder de hangmat is nu nog veel ruimte over. Daar doe ik altijd ook nog boodschappen. Daarbij heb ik ook fietstassen. Dus problemen met boodschappen heb ik niet :)</p><p>hij kan tot iets van 35 of 40 kilo in ieder geval! </p><p>Succes met je keuze! </p>
 
<p>Bedankt voor het delen van je ervaring! Dat loskoppelen is wel echt het voordeel van een karretje. </p><p>Ik zal eens kijken, maar volgens mij zullen er ook goede regenschermen zijn voor een bakfiets. Deze lijken me toch handiger onderweg. </p><p>Lastige keuze.... </p>
 
Terug
Bovenaan