Bakfiets of fietskar?

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik heb een vraag over hoe jullie een kindje vervoeren op de fiets. Ik ben nu ruim 37 weken zwanger. Voor mij is autorijden helaas geen optie. Ik wil niet hoeven wachten tot ons kindje zelfstandig kan zitten voordat ik hem of haar zelf ergens mee naar toe kan nemen op de fiets. </p><p>Wat zijn jullie ervaringen met een bakfiets of een fietskar? Ik ben benieuwd naar voor- en nadelen volgens jullie. </p><p>Ik zou het fijn vinden als het om een oplossing gaat waar ons kindje en ik lange tijd gemak van kunnen hebben voor dagelijks gebruik. </p><p>Alvast bedankt voor de reacties </p><p>Karin </p><p style="text-align: left;"> </p>
 
<p>Hallo !</p><p>Ik heb er geen ervaring mee maar als ik kijk uit praktisch oogpunt dan zouden de voordelen en nadelen naar mijn idee zijn :</p><p>Voordelen bakfiets : Je hebt zicht op je kinderen, er past meer in (tassen, boodschappen). </p><p>Nadelen bakfiets : kosten, je moet voldoende ruimte hebben in je schuur, geen mogelijkheid meer voor alleen de fiets (dus zonder bak)</p><p>Voordelen fietskar : goedkoper, kinderen zitten droog, de kar is los te koppelen </p><p>Nadelen fietskar : je hebt geen zicht op de kinderen, materiaal gaat sneller kapot </p><p> </p>
 
<p>Wij hebben een bakfiets met 3 wielen via marktplaats gekocht en zijn daar super blij mee. Heb er inderdaad wel een gewone fiets bij en genoeg ruimte in de schuur al hoewel ik ze in de buurt ook wel buiten zie staan. </p><p>Wij hebben inmiddels twee kinderen en die kunnen goed naast elkaar zitten en dan is er nog steeds plek voor een boodschappenkratje. De jongste nu bijna een half jaar zit in een 'babyschaal' dat neemt veel minder plek in dan een bevestigingszet voor een maxi cosi. </p><p>We hebben expres eentje met 3 wielen gekocht voor de stabiliteit tijdens het fietsen. </p><p style="text-align: right;">Een draagzak tijdens t fietsen zou ik zelf nooit doen... ben veel te bang te vallen..</p><p style="text-align: right;">.</p>