balen; darmkrampjes en reflux

Ha maart-moeders, ik kom van het april-clubje, maar zocht hier naar hulp bij voeding/slaapjes etc. Toen ik dit topic las had ik gelijk zoiets van: herkenbaar!

Onze dochter is nu ruim 2,5 week oud, en  het voeden is elke keer drama. Ze drinkt kleine beetjes (ong. 60-80cc) slaapt dan 5 of 10 minuten, en dan gaat het huilen beginnen. Het houd  soms 3 uur aan, en dan is het weer tijd voor de volgende voeding..Ook zie ik de volgende dingen bij haar:  kokhalzen, af en toe een  mondje teruggeven, overstrekken, snel weer wat willen drinken maar na 3 slokken er mee stoppen, ze drinkt heel gulzig en verslikt zich regelmatig (met difrax s-fles en 1,2,3 speen)
's nachts gaat het gelukkig wel goed, maar overdag slaapt ze alleen bij mij op de arm. Zodra ik haar neerleg gaat ze brullen.
En hierboven las ik ook iets over 'grommen'. Dit doet ze vanuit haar keeltje. Wat denken jullie? Is dit voor jullie allemaal herkenbaar?
Denk zelf dat het tijd is voor contact met het CB...

Ja!! Doen hoor blueyes, contact opnemen met cb, of huisarts! Niet te lang blijven tobben... (deed ik wel, was doodsbenauwd om als overbezorgde hysterische moeder gezien te worden, stom.... want je kindje (en jij zelf) heeft er erg last van...

succes!

Ik ben van het april-forum maar las je probleem.
Je geeft aan omdat je borstvoeding geeft dat je de voeding niet dikker kan maken, dat klopt inderdaad maar ik heb toch een tip voor je. Zelf heb ik er geen ervaring mee maar de baby van mijn nichtje had ook erg last van reflux en gaf ook borstvoeding. Zij had als advies gekregen om van afgekolfde moedermelk en johannesbroodpitmeel een papje te maken en dit met een lepeltje aan de baby te geven. Dit moest ze dus doen voor ze borstvoeding ging geven en dan dikt de melk in het maagje toch redelijk in zodat deze beter binnen blijft. Bij haar heeft het ontzettend geholpen. Hopelijk kun je er iets mee.

Groetjes, Petra

Terug
Bovenaan