balen van borstvoeding

Ik ben blij dat op deze vraag zo goed gereageerd wordt!!!
Tegenwoordig is iedereen zo pro-borstvoeding en krijg je vervelende reacties als je flesvoeding geeft.
Zoals er hierboven al gemeld werd: doe alsjeblieft waar je jezelf goed bij voelt.

Tijdens mijn kraamperiode heb ik superhulp van de kraamhulp gehad. Maar daarna werd het een enorme strijd: mijn zoontje werd driftig omdat ik hem niet goed aangelegd kreeg en hij hapte niet goed. Hij liep rood aan, begon te krijsen en verzette zich met handen en voeten tegen mij.
Na zo een paar dagen geploeterd te hebben, besloten mijn vriend en ik dat we over zouden gaan op de fles: ik vond het verschrikkelijk dat mijn zoontje voeden zou moeten ervaren als iets verschrikkelijks. Je kindje moet zich dan toch heerlijk bij je voelen!

Wij zijn in overleg met het consultatiebureau in 2 weken overgegaan naar de fles: elke 2 dagen vervingen wij een bv door een fv. Dit is beter voor je kindje (om goed te wennen) en voor jezelf (zo loopt de bv geleidelijk af en heb je minder kans op borstontsteking). Zo kreeg mijn zoontje toch nog 2 weken langer bv.

Ik weet ook wel dat bv het beste is voor je kindje, maar tegenwoordig hebben ze ook uitstekende fv en waarom zou je het jezelf en je kindje dan moeilijk maken.

Ik heb heel veel respect voor moeders die wel (langere tijd) bv geven maar laten we dan ook alsjeblieft respect voor de moeders hebben die fv geven: alle moeders willen toch het beste voor hun kindje en als je dat naar je gevoel doet dan ben je toch een uitstekende moeder?!
 
Mijn zoontje is nu 7 weken en sinds 2 weken ben ik ook helemaal gekapt met borstvoeding ik was dat aanmodderen zo ontzettend zat en nu kan ik echt van hem gaan genieten.Gewoon mee stoppen je moet ook aan jezelf blijven denken want je kindje heeft niets aan een gespannen moeder en van fles-voeding worden ze ook groot en sterk.Groetjes van een moeder en een heel tevreden ventje.
 
Ik stopte al na 2 dagen.... Tom vondt het niets, hij lag in de couveuse en ze wilden mij 's nachts niet wakker maken voor de borst omdat de bevalling zo moeilijk was geweest, hij spuugde ook steeds alles weer uit.
Nadat hij zijn eerste fles had gehad was hij meteen helemaal gelukkig, spuugde niet meer en was gewoon blijer....
Ik ben idd geen slechte moeder (al proberen een hoop moeders dat je wel te laten geloven) en mijn man vindt het helemaal geweldig om hem ook te mogen voeden....
Dus geen schudgevoel je weet zelf dat je van je uk houdt nietwaar?
Laat de rest lekker kletsen.
Volgens mij zoeken trouwens alle baby's naar de borst de eerste paar maanden, ook bij mannen het is gewoon een reflex.
groetjes brenda
 
Ik herken dat gevoel dat je er helemaal genoeg van hebt. Ik heb het zelf namelijk ook, ondanks dat ik niet zoveel klachten heb en mijn melkproductie voldoende is. We hebben de eerste week in het ziekenhuis gelegen. En mijn baby at ook heel moeilijk. Ben ook meteen begonnen met kolven en de borst. Mijn tepels gingen echt pijn doen en ik was ook helemaal op. Het kost heel veel energie en geduld. Toen ben ik volledig gaan kolven vanwege de pijn aan mijn borsten. Dit is echter zoveel werk, eerst kolven en dan ook nog eens voeden. Mijn kindje is nu 6 weken en 4 dagen en ik heb besloten om te stoppen met het geven van moedermelk. Ik kan er namelijk helemaal niet van genieten om hem te voeden en dat vind ik echt heel erg. Vandaar mijn keuze. En ik hoop dat ik er nu echt van kan gaan genieten!!! Je moet doen wat voor jou het beste voelt en niet wat anderen zeggen!! En wat je keuze ook is, geniet ervan!! Groetjes T
 
Terug
Bovenaan