balen ;-(

Hoi meiden,

Nou hier is het feest begonnen... Daniel klimt in 1 dag tijd zowel uit zn bed en uit de box.
Hij zwiept zn benen over de rand en hijst zich er dan over heen.
Nu heeft hij een slaapzak aan, en had ik gehoopt dat het hem dan niet zou lukken maar meneertje trekt wel (hihi zo slim als hij is) eerst even zn slaapzak uit.
De rits zit al een tijdje op zn rug maar ook dat weerhoud hem er niet van.
Nu komt hij al een paar keer snachts, en is dan heel hard aan het huilen... ik heb het vermoeden dat hij dan gedroomd heeft maar als hij wakker is daardoor het ook wel lekker vind al die aandacht van mama... ben bang dat we weer van die tijden gaan krijgen zoals in nov/dec en dat hij tig keer naast mn bed staat snachts.
Een veiligheidspeld door de rits en aan zn slaapzakje vind ik zelf erg eng en is dus geen optie, straks steekt hij terwijl wij aan het slapen zijn dit in zn mond of oog of oren ofzo...

Hebben jullie nog tips?
Ben bang dat we weer een lastige periode tegemoet gaan.
Moest het gewoon effe kwijt... zucht...

Liefs Marina

Hey,

Ja ik ben ook niet zo van de spelden, vind dat ook eng!
Je kunt misschien de bodem met matras op de vloer leggen, scheelt toch gauw15-20cm!?
Verder zou ik het ook niet weten, hier krijgt de jongste nu ook weer de zak open, 1been tot het kuitje eruit is blijkbaar genoeg om uit bed te kunnen dus die moeite bespaard hij zich,,haha
Succes ermee!

Gr MJ

Hey,

Ja ik ben ook niet zo van de spelden, vind dat ook eng!
Je kunt misschien de bodem met matras op de vloer leggen, scheelt toch gauw15-20cm!?
Verder zou ik het ook niet weten, hier krijgt de jongste nu ook weer de zak open, 1been tot het kuitje eruit is blijkbaar genoeg om uit bed te kunnen dus die moeite bespaard hij zich,,haha
Succes ermee!

Gr MJ

ik zou ook geen spelden gebruiken hoor.
t zijn veiligheidsspelden, maar die kids zijn slim zat, om te ontdekken hoe dat in elkaar steekt.

tijd om een groot bed te kopen, zou ik zeggen :)
en idd een matrasje op de grond leggen, zodat als hij valt, hij in ieder geval zacht valt.
ook tijd om de deurklink omhoog te doen, als je dat nog niet hebt gedaan, en om een traphekje boven de trap neer te zetten.

wat betreft het hard huilen snachts....
luister een goed wat voor huiltje het is.

nathalia kan heel zielig huilen.... dan laten we haar met rust en slaapt ze binnen 5 minuten weer.
nathalia kan heel hard (overstuur) huilen...
dan gaan we er gelijk naar toe en tillen we haar op, na 5 minuten gaat ze dan weer haar bed in en dan is het goed.
ook kan ze "aandacht huilen" dan huilt ze, en als ze mij dan ziet, is ze vollop vrolijk.
dan wilde ze me gewoon even zien. maar dan mag ze er niet uit van mij. ik ga dan naast haar zitten, zeg dat ze moet slapen omdat het nog donker is buiten ( werkt binnenkort oo kniet meer, aangezien het dan om half 6 al licht is hahaha) en daarna loop ik weer weg. meestal is het dan nog harder huilen, maar dan weet ze wel waar ze aan toe is, en na 5 a 10 minuten geeft ze zich wel over en valt ze weer in slaap.

ontdek alle huiltjes van daantje.
er was pas nog iemand die een topic opende over huilen. zoek die topic even op.

succes ermee.

liefs, do

ik zou ook geen spelden gebruiken hoor.
t zijn veiligheidsspelden, maar die kids zijn slim zat, om te ontdekken hoe dat in elkaar steekt.

tijd om een groot bed te kopen, zou ik zeggen :)
en idd een matrasje op de grond leggen, zodat als hij valt, hij in ieder geval zacht valt.
ook tijd om de deurklink omhoog te doen, als je dat nog niet hebt gedaan, en om een traphekje boven de trap neer te zetten.

wat betreft het hard huilen snachts....
luister een goed wat voor huiltje het is.

nathalia kan heel zielig huilen.... dan laten we haar met rust en slaapt ze binnen 5 minuten weer.
nathalia kan heel hard (overstuur) huilen...
dan gaan we er gelijk naar toe en tillen we haar op, na 5 minuten gaat ze dan weer haar bed in en dan is het goed.
ook kan ze "aandacht huilen" dan huilt ze, en als ze mij dan ziet, is ze vollop vrolijk.
dan wilde ze me gewoon even zien. maar dan mag ze er niet uit van mij. ik ga dan naast haar zitten, zeg dat ze moet slapen omdat het nog donker is buiten ( werkt binnenkort oo kniet meer, aangezien het dan om half 6 al licht is hahaha) en daarna loop ik weer weg. meestal is het dan nog harder huilen, maar dan weet ze wel waar ze aan toe is, en na 5 a 10 minuten geeft ze zich wel over en valt ze weer in slaap.

ontdek alle huiltjes van daantje.
er was pas nog iemand die een topic opende over huilen. zoek die topic even op.

succes ermee.

liefs, do

Hoi,
Hier huilt Bo ook vaak als hij naar bed moet.... ik herken dit nog van de oudste en dit hoort echt bij de leeftijd, ontdekken tot hoever ik kan gaan en ook ontdekken ze hun eigen ik.... soms erg moeilijk maar wel belangrijk voor hun ontwikkeling (houd ik me maar voor haha).
Ik weet niet of dit voor jouw zoon geldt, maar bij ons heeft de oudste een heeeeeeel volhoudend karakter en een ontzettend sterke wil, waardoor deze fase veel vervelender was dan bij de middelste, die is veel eerder bereid de zaak op te geven en te gaan slapen.
Dus de tips de mensen geven werken vaak wel, maar niet bij ieder kind even goed en/of even snel.... dat weet ik inmiddels uit eigen ervaring.
Sterkte, en het is de dooddoener van de eeuw, maar het is een fase...
Groeten, Noor

He, Renske heeft het sinds deze week ook door. Sinds maandag staat ze wel 20 keer naast haar bed 's avonds. Wij gaan haar idd. in een groot bed leggen, dat is toch veiliger met eruit gaan, dan valt ze niet. En uit bed komen doet ze toch wel.
En ik ga haar niet meer 's middags op bed leggen. Ik denk dat het ook komt doordat ze niet moe genoeg is, ze is te wakker. En vandaag ging ze beduidend sneller slapen. Ik hoop dat het gaat werken.
Als Renske 's nachts wakker wordt is het ook bal. Waar Emma zo te troosten was en weer verder ging slapen. Is het bij Renske een heel ander verhaal. We zijn het gevecht al zo vaak aangegaan. Het huilen houdt ze makkelijk 2 tot 3 uur vol. En ook Emma wordt er dan wakker van. We gaan dan om de 10 min. kijken en troosten en zeggen dat ze moet slapen. Dit moeten we dan echt een nacht of 4 vol houden. Dan gaat ze zelf wel verder slapen na even troosten. De eerste keren dachten we, he ze heeft het door. Helaas is dat steeds van korte duur. Na een week of 2 begint het van voren af aan.
Zo vermoeiend. Soms heb ik het helemaal gehad ermee. Gelukkig zijn er ook periodes dat het goed gaat.
Maar het ene kind is het andere niet.....................dat heb ik wel gemerkt.

Terug
Bovenaan