Balen

Daar zit ik dan op de bank met een kussen in mijn nek en een deken om mijn benen.

Gistern heb ik mijn eerste echo gehad, ben in de zevende hemel, heb het iedereen verteld en toch lig ik hier op de bank en voel ik me diep ongelukkig.

Ik ben namelijk moe. Alleen maar moe. Als ik in bed lig wil ik eruit, lig ik op de bank dan wil ik naar bed.

In het dagelijks leven ben ik directeur van mijn eigen bedrijf een ARBOdienst, stuur ik 6 werknemers aan en draai ik een regionaal vrouwennetwerk en doe ik niets anders dan anderen coachen, stimuleren, motiveren, tonnen aan energie weggeven en beleid maken met en in organisaties. En op dit moment denk ik alleen maar aan niets doen en alles zoveel mogelijk uitstellen en afzeggen.

Naar de winkel gaan om iets te halen is teveel.(ik kan de winkel zien als ik uit het keukenraam kijk)

Ik irriteer me mateloos aan de soort voorhoofdsholte ontsteking die lijkt maar niet echt is, een continue verstopte neus die de belangrijkste reden voor mijn hoofdpijn is en de kou die zo in mijn rugspieren en - gewrichten is gaan zitten dat het me bijna verlamd.

Ik weet dat het de hormonen zijn en dat het er allemaal bijhoort, maar ik herken mezelf even niet. Ik ben gewoon moe, wil rusten, maar vind eigenlijk dat dat niet kan, terwijl ik het toch doe, en baal gewoon enorm dat ik eigenlijk niet euforisch rondren en nog meer energie opmaak omdat ik dolblij ben dat ik eindelijk zwanger ben!!

Ik heb dus eigenlijk gewoon een baaldag en geef me er ook helemaal aan over, maar moest het gewoon even kwijt.

Is er iemand anders die ook zo onherkenbaar moe is en zich zo levenloos voelt terwijl je een extra leven bij je draagt waar iedere minuut aan gewerkt wordt?

Liefs,

Een saaie ffoontje

vind je het gek dat je zo moe bent, lees je eigen tekst dan nog eens lieve schat
er groeit een heel nieuw mensje in jou en dat kost absurd veel energie
Laat jij je vandaag maar eens lekker helemaal gaan, wees moe, rust uit, doe niets, wees chagerijnig het maakt allemaal niet uit.
Morgen is er weer een nieuwe dag en die ziet er vast veel beter uit.
heel dikke hormonale knuffels
Jacqueline

Ik herken het wel hoor!
Ik ben zelf ook erg moe en heb het vaak ook erg koud. Eind vd middag en 's avonds ben ik niet vooruit te branden.
Dit begon eigenlijk al een beetje in m'n 4e week (toen wist ik nog niet dat ik zwanger was) en nu in deze 6e week is het echt erg. Ik weet van m'n vorige zwangerschap dat de 6e week voor mij het ergst was. Ik ben zelf ook niet zo, thuis vlieg ik vaak van hot naar her om van alles te doen en met m'n werk stimuleer en motiveer ik ook andere mensen als thuisbegeleider.

Hou deze dagen/ week nog even vol, hopelijk is het daarna een stuk beter!

Ook van mij hormonale knuffels!

Groetjes Syreetha

He meid,

zooo herkenbaar! Ik ben projectmanager, maar kan mezelf er niet toe zetten momenteel om op klantbezoek te gaan...TE moe om veel in de auto te zitten...Hele dag zwaar beroerd (voelt inderdaad als zware griep) en de hele dag moeeeeee en ijssssskoud..

Maar goed, zit wel op kantoor en merk dat als ik me er een beetje overheen zet dat t in de loop van de dag iets beter lijkt te zijn. Vanavond koken en dan plof ik op de bank en dan val ik als een blok in slaap...dan word ik wakker en dan slaap ik boven verder...

Probeer je er een beetje overheen te zetten, je bent zwanger en niet ziek (zegt mijn huisarts) hoe beroerd je je ook voelt...het is erg moeilijk, maar hopelijk gaat t straks langzaam aan beter....Echt ik merk dat ik me ietjes beter voel als ik werk dan denk ik er niet zo aan...in t weekend veel meer mee bezig en dan voel ik me ook erg belabberd...

Enne, ik sta ook nog niet te juichen hoor nu ik zwanger ben...eerst zwanger de kerst halen, dan pas ben ik blij!

Enne een baaldag is uiteraard gewoon toegestaan hoor!!

Sterkte meis

liefs Yosha

Baaldagen horen erbij. Heb er ook al een aantal gehad en zullen ongetwijfeld blijven komen. Af en toe ook echt "lekker" aan toegeven!
Vooral mijn misselijkheid breekt me af en toe op. Ik slaap nu ook bijna het dubbele als daarvoor...
Vooral die eerste weken gebeurd er zoveel daarbinnen. Je zou er haast moe van worden :)

Succes!

Zulke dagen voel je je soms echt total loss... Heel herkenbaar, werk fulltime in de zorg, drukke en zware afdeling...
Niet alleen van t werk, en het nadenken omdat ik wel half-dement lijk, maar ook de gebroken nachten (2 a 3 x plassen s nachts) breken me nu al op.
Ik probeer vroeger naar bed te gaan, als ik gewerkt heb lig ik voor dood op de bank tot mn vriend er is, en die dan eten kan koken.
Als ik een vrije dag heb kan ik mezelf nog wel aanzetten tot naar de winkel gaan, super misselijk van alle luchten, en dan thuis ook nog wel wat culinairs in de keuken te fabriceren. Ben vandaag om 11.30 uit mn bed gekomen, het is nu bijna 20.00 en ik ben zoooo moe.
Maar ach zoals hier boven al staat, ook al merk ik er niet bewust iets van... Een kindje maken kost vreselijk veel energie! Succes meis, en hopleijk gauw uit je dipje! Xx

Oooow dat onwijs koud hebben hoort er dus ook gewoon bij??? Ik dacht al... En dat moe zijn, herken ik zo! Ik ben er 's morgens niet uit te branden. En rustig aan doen op m'n werk is er niet bij. Ik ben namelijk juf en heb heel de week 25 rumoerige kids om onder de duim te houden. Over het algemeen heb ik daar geen problemen mee, maar nu ik zwanger ben... En dan werken die hormonen ook goed op m'n humeur! Soms heb ik echt medelijden met die kids.

Klaag, klaag, klaag ;-)

Terug
Bovenaan