Ballonvaart?

Hoi,

ik ben Ellen, 29 en 8 weken zwanger van mijn eerste kindje. Over een ruime week staat een ballonvaart gepland, die al lang geleden geboekt is. Nu is mijn vraag of dit kwaad zou kunnen? De vaart zelf zal geen probleem zijn, maar je schijnt nogal hard te kunnen landen, dat de korf omvalt en jij erbij. Heeft iemand enig idee?
Ik wil niets doen om mijn kindje kwaad te doen, maar doe het graag als het niet uitmaakt, want ik heb er erg veel zin in!

groetjes, Ellen
 
Hoi,

een ballonvaart is gewoon heel leuk, en ja....de landing kan wel eens hard zijn. Ik was zelf niet zwanger toen ik een ballonvaart maakte, maar heb nog aardig last gehad van mijn enkels na de landing. Je krijgt wel intructies over hoe je de klap het beste kunt opvangen, en als er geen regen of onweer aankomt kan de landing ook heel soepel zijn.

Dus het is erg weersafhankelijk. Het beste is denk ik om de organisatie op te bellen of de vk / huisarts en het daar nog eens aan te vragen.

Groetjes
Marja (9wk)
 
hoi,

Toen ik zwanger was van mijn zoontje heb ik tot en met 3 maanden gehandbalt, en ben daarbij heel vaak gevallen. En er was niks aan de hand, heb nu een gezonde zoon van 3 jaar.

Dus ik denk dat dat niet zo veel kwaad kan.
Je kan het natuurlijk altijd navragen.

Veel plezier met de ballonvaart.

Groetjes
chantal
 
Hoi,

Ik zou het ff navragen hoor, als ik jou was. Je mag ook niet meer in een achtbaan ofzo als je zwanger bent, dus weet niet of je zoiets wel mag.

Groetjes Brenda
 
Ik zou inderdaad even een verloskundige bellen. Maar je bent nog maar vroeg zwanger, en je beschadigt je kindje echt neit heel snel. Wel moet je er rekening mee houden dat jij zelf steeds minder kunt, maar dat is nu nog niet zo aan de orde, denk ik.
Maar vraag het vooral even na, want ik ben slechts een ervaringsdeskundige; ik heb er niet voor geleerd...
groejts
greet
 
Hoi,

Ik denk dat het geen kwaad kan hoor. Een goeie piloot zorgt er altijd voor dat de dames zachter landen dan de heren. De heren worden vlak voor de landing gevraagd om voor de dames te gaan staan zodat de dames eventueel op de heren vallen. Zorg er gewoon voor dat jij niet eventuuel iemand op je nek krijgt dan kan er niks gebeuren.

Syl
 
Hoi,

Voordat ik wist dat ik zwanger was zei mijn man dat hij met mijn verjaardag een ballonvaart wilde maken. Toen bleek dat ik zwanger was hebben we dat niet gedaan omdat dat afgeraden werdt( dat las ik op een site van een ballonvaart- centrum, weet zo niet meer welke)  inderdaad doordat de landing erg hard kan zijn, maar ik weet niet hoe dokters en verloskundige erover denken. Wij hebben het in ieder geval opgeschoven.

Succes ermee en natuurlijk met je zwangerschap!!

Groetjes Baby24, 1e kindje, 8 weken.
 
Bedankt allemaal voor de reacties, die helaas nogal verdeeld zijn!
Morgen bel ik mijn verloskundige (vandaag niet bereikbaar) en zal ik het aan haar vragen. Ikz al als ik antwoord heb het ook op het forum plaatsen, altijd handig voor de volgende!
 
Terug
Bovenaan