Ballonvaart?

Ik denk niet dat het echt kwaad kan. Je kunt toch ook gewoon vallen. De eerste maanden zit je kindje heel goed beschermt in een dikke baarmoeder en in vruchtwater. In verhouding tot het kindje is die laag heel dik, dus als je valt op je buik gebeurt er niets. Ik ben met 5 weken met een superZodiac (grote speedboot) de redelijk stormachtige zee op geweest om Orca's te spotten, dat was een stuk heftiger dan een achtbaan, wist alleen niet dat ik toen zwanger was, maar anders had ik het vast ook wel gedaan. De baby is nu lekker aan het groeien en heeft daar niets aan over gehouden!
Als je verder bent en de baby groter is dan heb je ook minder bescherming voor je kindje, maar dan nog zit hij veilig in het vruchtwater en kan dus best tegen een stootje. Maar de eerste paar maanden is het echt geen probleem. Vraag maar na aan de vk

groetjes
Klarie
 
Hallo,
mijn persoonlijke mening is dat het misschien rationeel gezien allemaal zou moeten kunnen, maar gevoelsmatig zou ik er toch erg voorzichtig mee zijn en dus niet de lucht ingaan. Waarom onnodig risico nemen, denk ik dan.
Maar goed, dit is dus mijn mening. Groeten, Claudia (38 w 2e kindje)
 
Weet je dat ik er niet eens bij nagedacht had....ik ben dus 26 juni gewoon zonder er bij na te denken in dat mandje gestapt...ik was toen al ruim 2 maanden zwanger...niet zo slim van mij achteraf als ik nu dit alles lees....maar het heeft mij dus geen kwaad gedaan hoor...en de landing viel reuze mee...je moet gewoon zo gaan staan (en dat kan de ballonvaarder je uitleggen) dat er niemand bovenop je kan vallen...ik viel bijvoorbeeld boven op mijn vriend...no problem zou ik dus zeggen...veel fun met je vaart meis.

Groetjes,
moi
 
Wat ik nog wil zeggen: je staat dus bij de landing met de ruggen naar de vaarrichting. Als de mand omvalt, kukel je dus naar achteren en kan je nooit op je buik vallen. Achter mij stond alleen mijn vriend, dus ik viel met mijn rug op zijn (zachte) buik(je) ;)

Laat je dit mooie (en dure) cadeau niet door je vingers glippen hoor het is nl. echt super! 1 tip..als het warm weer is, zorg voor een flesje water voor onderweg. Wij hadden nl. super heet weer in juni...en dan denk je boven in de lucht is het lekker koel...nou no way! je staat heel dicht bij die branders en die geven me toch een heerlijke warmte (not) af!!

Ik ben benieuwd naar je vaart...laat je me weten of je bent gegaan?

Groetjes,
moi (i.buiten@hotmail.com)

 
Vanmorgen de vk gebeld, helaas was die bezig, maar de assistente kon mij vertellen dat het geen kwaad kon, inderdaad omdat het kindje goed beschermd is. Ik heb dus besloten om wel te gaan, zeker omdat ik met een aantal mannelijke familieleden ga die mij zeker zullen ondersteunen en opvangen waar nodig.
Wel ben ik erachter gekomen dat sommige maatschappijen geen zwangere vrouwen meenemen, dus nu is het nog even afwachten wat deze maatschappij ervan zegt!

En inderdaad, het is een heel mooi en duur cadeau (helaas zelf betaald)  dus ik ga ervan genieten!
bedankt allemaal voor jullie reacties, heeft toch wel geholpen!

groetjes, Ellen
 
Terug
Bovenaan