BAM op 1...

je lichaamkan je wel mega voor de gek houden!!!!Vorige maand dacht ik dat het raak was nou niet dus.
Je hebt al wel een regelmatige ovulatie??

superregelmatig... maar ja... ook een leeftijd waarop de kans per maand sowieso maar 5% ofzo is toch? :-(

Hoi Allemaal

Delmira spannend hoor! die 5% moet je je niks van aantrekken. Mijn beste vriendin van 37 was ook meteen de eerste keer zwanger. Zolang je maar op het goede moment bezig bent geweest is de kans gewoon heel groot. Zwanger worden is nou eenmaal een lastige gebeurtenis en er is geen pijl op te trekken waarom het nou wel niet lukt. Bij mn eerste heb ik er bijna een jaar over gedaan om zwanger de worden, bij de tweede was ik meteen de eerste keer zwanger (4 maanden na de bevalling van de eerste) maar toen heb ik nog 2 miskramen gehad en ik ben pas 27. Terwijl vriendinnen van me die een stuk ouder zijn de ene na de andere zwangerschap goed volbrengen Dus maak je niet te druk! Ik weet het het is makkelijker gezegd dan gedaan! Weet wat je momenteel meemaakt! de twee weken voor je ongi moet worden zijn gewoon ongelofelijk stressvol!

Liefs

Hoi knutseljuf,

wat een ontzettend lieve en steunende mail van je! Je hoort over het algemeen niet veel andere opmerkingen vanuit je omgeving dan "je mag wel eens voort maken" en "de klok tikt door hoor" ... alsof een (eind)dertiger met kinderwens zich daar niet terdege van bewust is. Het is inderdaad een stuk rustgevender om af en toe positieve berichten te horen. Dat we een afnemende vruchtbaarheid hebben, weten we immers al lang... Vaak denkt men helaas dat als je alleen bent, je daar zelf voor kiest. Sommigen hebben echter gewoon niet het geluk om de juiste partner al te zijn tegen gekomen... Dat maakt het nog een beetje ingewikkelder... Daarom nogmaals bedankt voor je hoopgevende bericht!

xxx

ben ik weer... zucht... paar dagen wat gevoelige tieten gehad, maar dat lijkt nu weer over... nu wel wat buikpijn, maar ongi moet pas woensdag (of heel misschien al dinsdag) komen of liever eigenlijk uitblijven ;-)

gisteren zag ik de vriend die mij "helpt". Hij vroeg hoe ik me voelde en dat vertelde ik. We hadden het er ook over hoe hij zich voelde en of hij blij zou zijn als het raak zou zijn. Hij zei dat hij blij zou zijn voor mij. Ik zei "en voor jezelf" en toen zei hij "ja natuurlijk ook"... Hoop stiekem dat hij toch ook het hele plaatje uiteindelijk ziet zitten, maar we zien wel. Daar ga ik niet vanuit. Hij denkt dat het raak is, want vond dat mijn buik hard voelde (wist niet dat dat ook een teken was en ik voel dat zelf niet...) en dat ik dikker/voller was dan 2 weken geleden. Ik denk dat het van de koekjes komt... hihihi... maar ik help hem hopen, want het zou super zijn!!!

Tjonge, dit wachten duurt wel lang hoor... en dat terwijl ik er eigenlijk niet zo mee bezig moet zijn, omdat de kans gewoon heel klein is... waarom zou ik als 37er geluk hebben en zou het in 1x raak zijn? Die kans is echt minimaal... zucht zucht zucht...

Hoi Bam Moeders (in wording),

Wat ontzettend goed van jullie dat jullie de knoop door hebben gehad en er voor gaan!
Ik heb ook altijd geroepen, dat als mijn 'ware' niet voor mijn 30ste op zou dagen ik het wel 'alleen' zou gaan doen. Was daar echt van overtuigd en heb er ook een heel serieus gesprek over gehad met mijn moeder.
In eerste instantie vond ze het maar niks en ik was pas 27. Maar omdat ik duidelijk liet merken dat ik er goed over had nagedacht en het al jaren mijn allergrootste wens was ooit moeder te worden, heeft ze toegezegd me te zullen steunen als het zo ver zou zijn.
Nu ben ik erg gelukkig geweest dat ik een jaar later mijn 'ware' heb gevonden en inmiddels zelfs moeder van 3 kids ben (de jongste is bijna 7 maanden) en het dus niet meer nodig is. Maar ook ik had deze stap zeker gezet als het niet zo was geweest.
Iedereen in mijn omgeving verklaarde me voor gek dat ik daar uberhaupt al over na dacht, maar ik wilde er gewoon zeker van zijn dat ik in ieder geval met of zonder partner een poging zou gaan doen om kindjes te krijgen.
Ik moet het nog regelmatig horen hoor, als anekdote. En iedereen wist dat het me ernst was. Ze weten allemaal dat ik het ook echt gedaan zou hebben.

Ik zeg dus, petje af meiden! Jullie nemen het lot gewoon in eigen hand! Die 'ware' kan altijd nog komen, maar de kindjes wordt toch een stuk lastiger als je per ongeluk eind 40 bent voor je die 'ware' tegenkomt. Jullie kiezen voor je eigen geluk en dat is jullie goed recht! Dat moet jouw 'familie' zich toch ook kunnen realiseren he alleenstaande?!?
Ik wens jullie heel veel succes met zwanger worden!
Ik hoop dat jullie snel met goed nieuws mogen komen.

Groetjes Suus

wat weer een lieve reactie Suus. Bedankt! Ik hoop ook dat er snel goed nieuws komt. Wat mij betreft woensdag al, maar ik vrees dat ongi eraan komt. Hele dag al buikpijn en gister ook bij vlagen... Ik ben er best verdrietig over... Morgen nog en dan woensdag is D-Day...

DUIMEN DUIMEN DUIMEN!!!!!

Terug
Bovenaan