Bandenpijn, vriend steunt me niet

<p>Hoi  Ik moet even mijn frustratie kwijt.  Ik ben 17 w zwanger en heb last van bandenpijn, Mijn 2 laatste ruggenwervels zitten vast, ik ben hyper mobiel en een erge holle rug.  Hierdoor komt er nog meer druk op mijn bekken te staan waardoor ik vaak erg veel pijn heb bij lopen zitten en staan. Alleen op mijn zij liggen of in een heet bad werkt. Mijn vriend vind dat ik zeur. Voornamelijk als we ergens zijn en mensen vragen aan mij hoe t gaat. T gaat goed maar last van mijn bekken. Hij kijkt me dan geirriteerd aan.  Ik zeg t niet altijd hoor maar tegen goede vrienden en familie wel. T is fijn om je verhaal met andere te kunnen delen.  En soms goede tips of juist herkenning te ontvangen. Gisteren hadden we een drukke dag ik high tea daarna samen house warming en nog een verjaardag. Bij de housewarming zei ik tegen hem dat we zo door naar de verjaardag gaan omdat t staan en zitten niet meer zo top ging. Hij werd erg boos in de auto en zei dat ik altijd zo zeur.  Ik klapte dicht en ben verder gereden. We hebben t er niet meer over gehad.  Ik ben bij thuis komst op de bank geplofd ik kreeg veel steken in me liezen naar schaambeen. En kon niet goed liggen dus in bad gegaan.  Mijn vriend vroeg op een rot toon wat er met me was. Ik was te koppig om t uit te leggen en gezegd pijn in me rug.  Heb tot 12 uur gehuild van frustratie en pijn. En baal ervan dat t niet goed gemaakt is. Ik baal er nog meer van dat hij vind dat ik zeur en me vergelijkt met zijn zus die morgen is uitgerekend en geen klachten heeft gehad. Super fijn voor haar!  Maar helaas heb ik nou eenmaal wel pijn. Hij zei dat zijn zus gewoon niet klaagt. Ik heb m uit gelegd dat t bij iedereen anders is.  Maar ipv steun naar mij toe of bezorgdheid wilt meneer dat ik me mond hou en hij met zn vriende lekker dat biertje kan drinken.  Ik vind t zo stom dat hij zulke dingen zegt. Ik ben geen klagert ik ben al 4 jaar kaal en loop met die hitte met een haarwerk. Ik ben door deze imuunziekte soms over vermoeid maar daar hoor je mij niet over.  Nu ik zwanger ben vind ik ook niet dat ik klaag ik heb gewoon pijn. Moet ik dan voor iedereen groot houden en mezelf kwellen. En doorgaan tot ik echt niet meer kan.   Mijn zus zei dat ik t niet te vaak moet zeggen omdat t niet leuk voor hem is. Als hij me zou steunen en ziet dat ik pijn heb en zelf zegt kom schat we gaan.  Dan hoort ie mij niet meer. Dan hoef ik ook niet tegen hem te zeggen dat ik wil gaan omdat ik pijn heb.   Pff hopelijk is t geen wirwar van een verhaal. </p>

Wanneer is je volgende afspraak bij de verloskundige? Neem hem mee, als de vk vraagt hoe het gaat kan je prima vertellen hoe het ervoor staat. Vk zal je vriend hier ook bij betrekken en anders kan je prima uitspreken dat je je niet gesteund voelt. Vk zal hier rustig en netjes uitleg over geven.. hierdoor zal je vriend het van iemand anders horen die er dagelijks mee werkt... wellicht helpt dit

Sla niet dicht en zeg duidelijk wat je verwacht en laat hem misschien lezen dat het bij iedereen anders is. Zijn zus heeft toch ook niet wat jij hebt? Dus hoe kan hij jullie 2 vergelijken? 
Je maakt het zelf ook te zwaar voor jezelf, je mag echt wel dingen afzeggen zodat jij rust kan nemen. Als hun daar geen begrip voor hebben, hebben ze gewoon pech. Snap ook wel dat je niet dingen wil missen en gezellig wilt zijn maarja als je pijn hebt en geen rust neemt voor jezelf als je kleine, wat goeds haal je eruit? 
Kan ook zo zijn dat je vriend denkt: als je zoveel pijn hebt, waarom kom je mee? Waarom neem je geen rust? Doordat je geen rust neemt ga je dus 'klagen of zeuren'. 
Ik ken dit gedrag niet want me vriend steunt me wel met van alles, tot schoenen uittrekken tot uit de auto stappen. Ben dan wel 38 weken zwanger en ziet me ook echt waggelen als een eend XD. 
Maarja zo is er ook een vriend die dit soort gelijke gedrag vertoonde naar zijn vriendin toen ze zwanger was. Vindt het heel onbegrijpelijk hoe soms mensen ontwetend willen zijn.
Wens je sterkte en sta sterk in je schoenen en laat duidelijk zien en horen wat je voelt en verwacht. Gaat tie ook klagen dat je zeurt tijdens de bevalling omdat zijn zus dat misschien niet deed? Neem je hem mee naar de vk afspraken trouwens? Meld je het ook aan de vk? De pijn als het gedrag van je vriend? 

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben bij de fysio zij legt mij veel uit. En verteld ook wat mijn vriend kan doen zoals massage. Als ik dit vraagt zegt hij ik wil ook wel een massage. We hebben niet zoveel seks meer. 
Hij is in heel veel dingen lief. Maar vraag me af of hij wel snapt wat zwanger zijn met zich mee neemt. Ik laat hem dingen lezen. De controle heb ik 5 juni bij vk helaas kan hij niet mee ivm werk.  
Ik zie heel veel mannen wel erg lief en ondersteunend zijn. Jaloers ben ik daarop. Toen ik 3 weken lang alleen maar kon overgeven deed ie alles voor me. Maar nu. Alsof t s eerst zien dan geloven is.  
Ik heb al vaker gepraat hierover met m maar t lijkt niet te helpen.  Misschien inderdaad dat de vk hem beter uitleg kan geven. 

Jeetje wat naar voor je! Ik heb bij mijn 1e zwangerschap heftige bekkenkkachten gehad en helaas erna vele klachten overgehouden ..  Ik 'zeurde' eigenlijk nooit en dat was mijn grote fout.. want ik ging continu over mijn eigen grens heen.
Mijn omgeving had het fijner gevonden als ik wat eerlijker was geweest.
Probeer met hem te praten en hem je gevoel duideijk te maken want naast dat hij je onvoldoende  begrijpt doet ie vrij lullig tegen je (sorry dat ik het zeg) 
Denk aan jezelf en ga inderdaad zoals al benoemd is soms gewoon niet mee en neem even rust voor jezelf en je kindje.
Heel veel succes en denk aan jezelf !

Jeetje wat naar voor je! Ik heb bij mijn 1e zwangerschap heftige bekkenkkachten gehad en helaas erna vele klachten overgehouden ..  Ik 'zeurde' eigenlijk nooit en dat was mijn grote fout.. want ik ging continu over mijn eigen grens heen.
Mijn omgeving had het fijner gevonden als ik wat eerlijker was geweest.
Probeer met hem te praten en hem je gevoel duideijk te maken want naast dat hij je onvoldoende  begrijpt doet ie vrij lullig tegen je (sorry dat ik het zeg) 
Denk aan jezelf en ga inderdaad zoals al benoemd is soms gewoon niet mee en neem even rust voor jezelf en je kindje.
Heel veel succes en denk aan jezelf !

Bedankt voor je reactie KimR. Ik heb hem gisteren niet gezien omdat ik een late dienst had.  Hij is nu thuis en heeft erg veel last van hooikoorts ligt te slapen. Ik merk dat ik t lastiger vind nu t alweer dinsdag is. Ik ben nog wel lichtelijk boos en gefrustreerd. 
Toen ik vertelde dat hij 1x mee moet naar een zwangerschaps cursus geeft hij ook veel weerstand. Ik weet dat de meeste mannen daar niet zo op zitten te wachtte. Maar kom op t s 1x en je hoeft verder geen k* te doen. 
Ik ga toch eens proberen t onderwerp open te gooien. Ben alleen zo bang dat ik alleen maar meer onbegrip krijg. En heb t gevoel dat ik beter mijn mond kan houden.

Ik herken t dat je over je grens heen gaat.  Dat doe ik dus ook. Als t echt niet meer gaat zeg ik er pas wat van of eigenlijk nog niet altijd.  Maar is t af te lezen in mijn houding.  

Hallo,
Wat vervelend dat hij je niet steunt. Ben blij dat je wel bij de fysio loopt. 
Ik kreeg ook vroeg last van mijn bekken. Iedereen is hierin anders. Hij kan jou niet vergelijken met zijn zus.. elk lichaam is anders. Ik heb zelfs moeten stoppen met werken met 26 weken. Ik kon ook veel meer genieten van mijn zwangerschap nadat ik gestopt was.  Ik kon echt niks meer na het werk. De fysio dat dat ook niet de bedoeling is. Neemt hij huishoudelijke taken over?
Mijn man is ook heel lief geweest. Hij vond het wel lastig toen ik stopte. Ik ook hoor. Maar ik merkte zo snel verschil dat ik ook echt weer wat kon.  Ik mocht ook niks doen zodat ik geen last zou krijgen. Je moet echt aan jezelf denken.  Het is heel frustrerend dat hij je niet steunt. 
Ik hoop dat een goed gesprek zou helpen. Gewoon uitleggen dat je er niks aan kan doen.  Is het een idee om minder te werken? 
Momenteel ben ik 40+5 en wachten we vol smart op onze kleine man.
Succes! Let goed op jezelf

Terug
Bovenaan