Bandenpijn vroeg in de zwangerschap

Tips gevraagd ;)

Ik ben nu 11 weken zwanger en heb van begin af aan al regelmatig bandenpijn. Deze week is het een stuk erger en gaat het ook niet weg, heb al vanalles geprobeerd. Ik werk in de zorg en probeer al zoveel mogelijk momenten tussen door even te zitten. Slapen wordt steeds lastiger omdat het zoeken is naar een houding zonder pijn. Ik rij normaal gesproken ook paard al heb ik dat al een aantal weken op laag pitje en de laatste keer 3wk geleden kreeg ik tijdens het rijden ook last. Is dit een voorteken dat dit de gehele zwangerschap zo blijft? En kan het door het paardrijden omdat je bekkenbodenspieren 'goed' getraind zijn, dat nu de pijn ook heviger is?
Bedankt alvast voor jullie reacties!
 
Hoi, ik heb daar ook last van gehad. Ook al vroeg in de zwangerschap had ik bandenpijn. Lees bandenpijn rond de buik. Geen bekkenpijn.
Ze konden er niks tegen doen. Laatst hoorde ik de tip dat je bij de kraamzorgwinkel een buikband kan kopen. Ik was al 28 weken, toen ik dat hoorde en mijn buik was zo dik dat ik er helemaal gek van werd. Dus helaas niet kunnen gebruiken.
Maar jij ben nog maar 11 weken, dus nog zeker op tijd voor deze band.

Er wordt wisselend gesproken over het gebruik van een buikband. HAd de VK er naar gevraagd, en van haar mocht ik hem gebruiken, maar alleen bij het uitvoeren van activiteiten zoals werk.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Sterkte Yvonne
 
Ik zou wel uitkijken met zo'n band want je eigen banden worden er lui van en daar kan je verderop in de zwangerschap nog wel eens vies last van krijgen. Het hoeft niet perse maar ik zou er toch mee uitkijken. Je lichaam veranderd op t moment nou eenmaal heel veel en je baarmoeder groeit en wordt zwaarder natuurlijk dus het is niet zo gek dat je last hebt van je banden. Ik heb het in het begin ook veel gehad en toen een hele tijd niet en nu (32 weken) heb ik t weer dus t zegt op zich niks.

xx
 
ja lastig maar het hoort er wel een beetje bij. voor ik zwanger raakte (ben nu 22 weken) reed ik ook elke dag paard maar ik merk zelf niet dat ik daardoor meer bandenpijn heb of iets dergelijks. ik draag wel een buikband, heb sinds afgelopen week erg pijn in mn bekken en rug, maar komt denk ik vooral omdat dit mn tweede kind is, dan is alles al slapper en sneller uitgerekt. bandenpijn word straks wel weer minder, en op het laatst van je zwangerschap kan het wel weer meer worden.
 
Hoi, een buikband mag je gewoon dragen, als je hem maar niet draagt in rust. Je kan ook en wat kleinere maand van een "mooi"buikband in de kledingwinkel kopen, geeft ook wat steun.

Ik praat nu alleen uit ervaring, en zou erg blij zijn geweest als iemand mij deze tip eerder had gegeven. Nu inmiddels 31 weken zwanger en al vanaf het begin bandenpijn, waar ik geen tips voor heb gehad en nu hoor ik pas mensen over de buikband. Als ik deze eerder had gehad, had ik msischien langer kunnen doorwerken.
Ik zit namelijk al vanaf 24 weken thuis i.v.m bandenpijn.

Succes
 
Ik heb heel lang last gehad van pijn in mijn buik toen dat een week of 3 al zo was ben ik naar de gyn gegaan omdat ik zwanger wilde worden. Die heeft mij niet kunnen helpen. Twee weken later had ik nog steeds zo'n pijn en bleek dat ik al 5 weken zwanger was. Dus ik heb vanaf het eerste moment last gehad van bandenpijn. Na een week of 12 a 13 was het pas over. Ik heb er niks aan gedaan omdat het draaglijk was. Ik wens je veel succes en geniet van je zwangerschap ondanks alles.
 
Heel herkenbaar..... Maar heb het vooral savonds als ik in bed lig een soort van kramp voelt zo alsof je steken in je zij hebt heel apart kan het ook niet echt verwoorden. Heb wel vaak een trekkend gevoel bij de banden en af en toe doet dat ook flink pijn maar oke het hoort erbij denk ik dan maar, maar leuk is indd anders

succes xxx Marijke
 
Als je echt veel last hebt zou ik ook eeen band kopen. Kun je bij de prenatal kopen van het merk Anita. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik hem ook veel en al vroeg gedragen, scheelt echt in de pijn( was niet helemaal zonder pijn maar scheelde erg veel)
en eeehhh pas op met paard rijden. Ik ben vorige week eraf gevallen. Val echt nooit en nu ik 16 weken zwanger ben, hij gooid zijn kont omhoog en ik raak uit balans en daar lag ik.. Ben 's nachts nog naar de huisartsenpost gegaan, zoveel pijn had ik en toch ook maar een extra controle bij de gyn, gelukkig was alles goed met de beeb maar heb nogsteeds veel last.

Succes met de pijn.
 
Terug
Bovenaan