Bang dat de bevalling weer niet uit zichzelf start

Ze hadden bij mij een ballon geplaatst. Vreselijk was dat. Heeft maar een halfuur gezeten en toen viel hij eruit. Als de bevalling de volgende ochtend nog niet was begonnen dan zou ik ook aan de weeënopwerkers moeten. Iets wat ik echt niet wilde. Gelukkig begonnen om 0.00 uur de weeën uitzichzelf en was ze er om 9.50 uur. 
Eigenlijk niks te klagen, maar ben best bang voor het hele inleiding gebeuren. En hoop dat volgende keer niks nodig is, zelfs die stomme shit ballon niet.

Wat naar dat je je hier druk om maakt en dat het geen fijne herinnering is. Ik begrijp je volledig. Bij mijn eerste zwangerschap werd ik ingeleid bij 42 weken en mijn tweede begon spontaan bij 38+3. Nu voor de derde keer zwanger en probeer vertrouwen te hebben dat het vanzelf komt. Ik lees veel over het ‘moeten’ inleiden en denk dat ik ervoor kies, als lichaam en geest en vooral baby, het aankunnen om te wachten tot het natuurlijk start.

Ik snap je angst heel goed! Bij de eerste ben ik wel natuurlijk bevallen, maar kreeg ik weeopwekkers om een andere reden. Bij de tweede ben ik ingeleid. Heel die zwangerschap heb ik mezelf de ideale bevalling voor gesteld. De klap dat alles anders ging, was daardoor groter. Het beste advies wat ik je kan geven: vertrouw erop dat je lichaam weet wat nodig is!

[quote quote=10537890]Ze hadden bij mij een ballon geplaatst. Vreselijk was dat. Heeft maar een halfuur gezeten en toen viel hij eruit. Als de bevalling de volgende ochtend nog niet was begonnen dan zou ik ook aan de weeënopwerkers moeten. Iets wat ik echt niet wilde. Gelukkig begonnen om 0.00 uur de weeën uitzichzelf en was ze er om 9.50 uur. 
Eigenlijk niks te klagen, maar ben best bang voor het hele inleiding gebeuren. En hoop dat volgende keer niks nodig is, zelfs die stomme shit ballon niet.
 [/quote]Aah gelukkig is het bij jou toch nog na dat ballonnetje begonnen. Ik ben ook ingeleid met ballon. Bij mij gebeurde er alleen niets nadat hij eruit viel, ze hebben toen de volgende dag mijn vliezen gebroken en een uur gewacht maar zoals verwacht gebeurde er toen ook niets. Vervolgens is het kunstmatig opgewekt met weeenopwekkers. Hopelijk begint het voor jou straks ook op een natuurlijke manier! ?

[quote quote=10538347]Wat naar dat je je hier druk om maakt en dat het geen fijne herinnering is. Ik begrijp je volledig. Bij mijn eerste zwangerschap werd ik ingeleid bij 42 weken en mijn tweede begon spontaan bij 38+3. Nu voor de derde keer zwanger en probeer vertrouwen te hebben dat het vanzelf komt. Ik lees veel over het ‘moeten’ inleiden en denk dat ik ervoor kies, als lichaam en geest en vooral baby, het aankunnen om te wachten tot het natuurlijk start.[/quote]Wat goed om te horen dat het bij jou voor de tweede keer spontaan begonnen is! Was het je niet overvallen toen? Aangezien het best ver voor je uitgerekende datum was. Ik hoorde trouwens iets van de verloskundige over homeopathie, ik weet niet precies wat het inhoudt maar hoorde van haar dat het goede resultaten geeft.

[quote quote=10538604]Ik snap je angst heel goed! Bij de eerste ben ik wel natuurlijk bevallen, maar kreeg ik weeopwekkers om een andere reden. Bij de tweede ben ik ingeleid. Heel die zwangerschap heb ik mezelf de ideale bevalling voor gesteld. De klap dat alles anders ging, was daardoor groter. Het beste advies wat ik je kan geven: vertrouw erop dat je lichaam weet wat nodig is![/quote]Ja, het lijkt me gewoon bijzonder om mee te maken dat het vanzelf begint. Klinkt een beetje gek maar dat wil ik gewoon een keertje meemaken. Maarja het hoeft idd niet zo te zijn dat ik straks weer tot 42 weken loop. Ik hou gewoon alle opties open, dan kan het denk ik ook niet teveel tegenvallen.

Terug
Bovenaan