Bang dat het nooit meer zal gaan lukken

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,

We zijn alweer een jaar bezig voor een tweede kindje,slik clomid en spuit pregnyl. Bij onze dochter ben ik op deze manier zwanger geworden, toen heb ik een hsg onderzoek gehad ( 1 eileider zit dicht)en was de tweede ronde daarna zwanger. Ik "moet"(dus niet) moregn of overmorgen ongesteld worden en voel al dat ik dit ook ga worden. Ik baal zo   en ben zo bang dat ik nooit meer zwanger worden.Ik weet dat we erg blij moeten zijn dat we al een kindje hebben en daar zijn we ook erg blij mee  en dankbaar voor. Maar ik wil zo graag nog een kindje en een broertje of zusje voor ons kindje.
Ik heb nog 2 rondes en dan een evagesprek met de gyn,zal dan wel een kijkoperatie gaan worden. Maar dat vind ik prima,wil graag wat actie,het duurt allemaal zolang...
He dat lucht ff wat op om het van me af te typen.

Liefs lente

hoi lente

ik begrijp je situatie helemaal. nu ook dik een jaar bezig voor de 1ste.
heb al onderzoeken gehad en die waren allemaal goed nu moest ik wachten tot okt voor kijkoperatie maar nu ben ik vandaag ongi geworden en ben het zo beu. ik heb voor 27 mei een nieuwe afspraak gemaakt bij de gyn om alles goed te bespreken en ik hoop dat ze me eerder willen gaan helpen.
ik vind de teleurstelling zo zwaar worden en heb echt het gevoel dat ik zo niet zwanger raak. ik heb het idee dat mijn leven nutteloos voorbij gaat en dat ik van maand tot maand leef terwijl ik tussen door er het leukste van probeer te maken maar uiteindelijk draait het nog maar om 1 ding.

veel succes ik blijf hier mee lezen en schrijven
groetjes kim

Hoi Kim

Bedankt voor je reactie, wat duurt dat lang zeg tot okt.Kan me voorstellen dat je graag eerder geholpen wil worden. Gebruik je ook hormonen? Ja dat van maand tot maand leven ken ik,alles draait om zwanger worden en dan duurt een maand vreselijk lang.
Heb je al een "idee"waarom het niet wil lukken? Ikheb een slechte eisprong,van mezelf vreselijk lange cyclus.   En een eileider dicht...
Maar ik heb wel het bewijs rondlopen dat het kan dus daar put ik soms wat hoop uit.
Ik heb nu steeds meer dat ongi gevoel en wat krampen. Baal baal.

Groetjes lente

hoi lente

bij mij is alles goed tot zover. nette cyclus van 25 dagen, prima hormonen en eisprong, samenleving goed, zaad goed..... ????????? misschien komt er bij de volgende onderzoeken iets uit, van verstopping of verkleving.   jammer dat je meer kramp krijgt, maakt alles weer zo onzeker. ik zag gisteren aan mijn tampon die ik voor de zekerheid in had gedaan aan het topje een beetje bloed slijm en normaal barts dan de volgende ochtend de hel los maar ror zover nog niks bijzonders. ik heb ook geen ongi kramp wat ik 2 dagen geleden wel had. echt zo gek steeds.

gaan ze bij jou nog iets aan je verstopte eileider doen? en idd je hebt al een kindje dus put daar je kracht uit dat het moet kunnen om nog eens zwanger te raken.

groetjes kim

Hoi dames,

ook wij zijn al ruim een jaar bezig voor ons 1e kindje. Vorig jaar getrouwd, meteen zwanger, kloppend hartje met 6 weken, helaas met 11 weken niet meer.....missed abortion....met 15 weken gecurreteerd. En sindsdien dus nooit meer zwanger geraakt.

Door naar gyn, heb keurige eitjes (grote en meerdere per sprong), baarmoeder ziet er goed uit....onlangs een hysteroscopie gekregen en wat bleek baarmoederhals zat op 2 plaatsen verkleefd door de curretage...dus dit hebben ze ter plekke doorgeknipt....nu nog steeds pijnlijke ongi's dus terug aan de pil gezet door gyn. Hier werd ik echter zooo misselijk en depressief van dat ik afgelopen vrijdag per direct ermee ben gestopt. Gister telefonisch overleg met gyn, kon hij gelukkig begrijpen....hij zegt ook geef de natuur nu even een paar maanden de ruimte.....alles werkt het is allemaal weer open..

Dus nu gaan we het zelf een half jaar weer proberen.....t lijkt zoooo lang, maar t geeft me ook wel innerlijke rust. Werd echt helemaal kriegel en zenuwachtig van het tempen elke morgen, al die ziekenhuisbezoeken.....bleeeegghh. Dus ben blij dat dat voor nu even van de baan is! En natuurlijk willen we zsm zwanger raken, maar ik moet zeggen dat de druk nu even van de ketel is, hoop dat dat even zo blijft een aantal maanden en als ik dan nog niet zwanger ben dan hebben wij er alles aan gedaan en dan hebben we echt de hulp van de gyn nodig!

meiden sterkte.....ik duim voor jullie (en voor mezelf natuurlijk)....ooit zal t toch weleens gebeuren???

gr Yosha

Ook ik ben flink meer dan een jaar bezig, 16 rondes om precies te zijn. Wij hebben de helft van de onderzoeken gehad, en dat was goed. Nog een HSG en wat hormonen prikken en dan moet blijken of alles gezond is. En als dat allemaal goed is, dan worden we dus weer naar huis gestuurd weet ik van andere forumlezers, om het zelf te proberen... maar hoe hou je dat vol?

Ik word er ook heel erg moe van, teleurgesteld en verdrietig. Inderdaad probeer je je hoofd rechtop te houden en je zinnen te verzetten, maar al lange tijd leef ik van week naar week en van maand naar maand. We hebben voor ons gevoel bijna alles gedaan en gelaten wat kan (op wat drinken (beiden) en roken (mijn man) na, maar niet veel).

Je gaat je overal zorgen om maken; een lange autorit uit Frankrijk, heeft dat invloed op het zaad, mag ik dit kaasje wel eten etc.

Gelukkig ben ik nu na een week vakantie weer iets bijgekomen, ik was een schaduw van mijzelf en iedereen vond mij er slecht uit zien. Niet iedereen weet t dus ik gooide het vaak op stress (ik ben ook een gestresst typ, dus dat helpt niet).

Nou ja, er zit niets anders op dan wachten...

Sterkte meiden allemaal.

gr.
wenser

hoi wenser

ik begrijp jou verhaal helemaal. als ik het lees dan lijkt het mijn verhaal wel. overal let je op, wat eventueel slecht zou kunnen zijn. heel je leven word aangepast.
 krijg jij trouwens meteen aansluitend dat hsg onderzoek.
ik heb dat niet gehad en moet dus eigenlijk wachten tot okt voor een kijkoperatie maar heb een afspraak geregeld om even te praten met de gyn om ook eerst een hsg onderzoek te krijgen. er werd mij verteld dat dat onderzoek bij ons ziekenhuis alleen gedaan word bij vrouwen met overgewicht waarbij het een risico kan zijn om een narcose bij toe te passen ( hoop niet dat ik iemand kwets hiermee).

yosha. jeetje dat moet ook hard zijn om zwanger te zijn geweest en nu niet meer wil lukken!? wat zitten wij toch raar in elkaar.

groetjes veel sterkte en succes kim

nog even een medeling wat ik erg raar vind weer.

ik had gisteren mijn nod, voelde lichte ongi kramp maar nou niet dat je zegd van sow daar gaat wat komen, wat ik anders wel altijd heb. ik zie sávonds wat bruin slijm en als ik de volgende ochtend opsta dan barst de hel los en heb ik echt een dag of 2/3 zwaar bloed verlies wat gepaard gaat met veel pijn.
omdat ik gisteren avond weg moest had ik voor de zekerheid een tampon in gedaan en daar zat toen een klein vlekje bloed op. ik dus helemaal over de zeik weer. nu heb ik vandaag alles bij elkaar 5 drupjes bloed gehad en het zet niet verder door, dus dit lijkt echt niet op een menstruatie. misschien komt het nog maar zo voelt het niet. herkent iemand van jullie dit.

groetjes kim

Terug
Bovenaan