Bang en onzeker

<p>Hallo allemaal . </p><p>Ik ben nieuw hier maar kan wel wat ervaring gebruiken.. ik ben nu 5 weken zwanger maar heb geen sypmtomen of niks . Zijn er meer die daar geen last van hebben gehad .. ook ben ik zo bang voor een bbz . Me vriend zegt dat ik niet me zo druk moet maken. Misschien vind ik het wel eng allemaal zou kunnen.. maar had wel verwacht dat ik iets van sympthomen zou hebben .. zijn er meer mama’s met 0,0 sympthomen? </p>

Bij mijn eerste zwangerschap had ik tot 7 weken nergens last van. Daarna hing ik ineens boven de wc en kon ik niks meer eten. Sommige vrouwen hebben geluk en blijven de hele zwangerschap klachtenvrij. Het hoort er nou eenmaal bij dat de eerste periode erg spannend is. Probeer erop te vertrouwen dat je lichaam weet wat ze moet doen. En mocht het mis gaan (mijn tweede zwangerschap werd een miskraam), dan is dat omdat het sowieso al geen levensvatbaar baby'tje kon worden. De natuur regelt dat eigenlijk heel mooi.

Gefeliciteerd . 
Het is niet gek dat je bang en onzeker bent.
Dat zijn eigenlijk alle vrouwen wel die zwanger zijn.
Het liefst voel je natuurlijk dat je zwanger bent voor de bevestiging. Helaas is die niet altijd. 
Naja helaas ?
 Dit is mijn 2e zwangerschap en heb net als de vorige keer ook amper kwaaltjes.  Vorige keer maakte mij dit super onzeker. Maar ondanks geen kwaaltjes ging alles wel goed met de kleine en heb ik nu een gezond zoontje van 1  jaar 
Nu achteraf kan ik  alleen  maar denken wat een fijne zwangerschap heb ik gehad.  Met amper kwaaltjes. 
Beter als dat je constant misselijk bent etc.
Maar ik snap  jou gevoel heel goed  hoor.
Maar ook zonder kwaaltjes kan een zwangerschap  goed gaan .
??

Dankjewel voor jullie reacties . Jullie stellen me echt beetje gerust 12 dec heb ik me 1e echo dan ben ik 7,5 week . Het is in principe zo maar stiekem duurt het ook best lang ? 

Allereerst: gefeliciteerd!
Ik ben nu 7+3 en heb juist onwijs veel kwaaltjes, maar ben ook mega onzeker erover hoor! Ik vraag me (juist door de kwaaltjes) juist af of het allemaal wel goed gaat en of mijn lichaam dit wel aan kan. Zoals hierboven ook al gezegd is, hebben heel veel vrouwen hier last van. Probeer te genieten van het feit dat je hier nu "fluitend" doorheen komt :) want het hebben van kwaaltjes maakt je waarschijnlijk niet veel minder onzeker. 
Ik snap dat wachten tot 12 december nog erg lang lijkt te duren! Mijn eerste echo staat 2 dec (nog een weekje) gepland en de dagen lijken niet te verstrijken. Probeer wat afleiding te zoeken, dan gaat de tijd ook sneller. Heel veel succes met de zwangerschap en het aftellen tot de eerste echo! 

Hoi hoi,
Het kan zoooo verschillen per zwangerschap. Bij mijn eerste zwangerschap was ik al hondsberoerd voor ik een positieve test in handen had. Ongeveer ieder kwaaltje dat bestond, had ik. Dat was echt een drama haha.
Nu ben ik bijna 15 weken zwanger en ik ga er fluitend doorheen. Rond een week of 6 zijn mijn borsten wat gevoeliger geworden en kreeg ik wat last van vermoeidheid. Af en toe wat lage rugpijn. Maar dat is het dan ook.
Het is dat mijn buik ineens enorm aan het groeien is, anders zou ik me niet veel anders dan anders voelen. Met de kleine gaat het super. Afgelopen vrijdag nog een pretecho gehad en hij groeit als kool. 

Het kan overigens ook ineens omslaan, zoals hierboven al gezegd. Dat je ineens boven de wc hangt omdat de misselijkheid de kop op steekt. Kwaaltjes kunnen ook heel erg wisselen. Dan een tijdje merk je niets en ineens ben je weet de sjaak.
Het kan allemaal meid. Wees voor nu maar blij. 

Van Harte! Ik had het ook. Had weinig tot geen kwaaltjes in het begin, alleen wat vermoeidheid, cravings en pijnlijke borsten. Ik kreeg juist meer kwaaltjes in m'n tweede semester. Maar over het algemeen is het me vrij meegevallen. Ik was er in het vroege begin ook onzeker over en dan ook nog het wachten op de eerste echo. Toen we die hebben gehad kon ik pas echt geloven dat ik zwanger was. 
Geniet er nu maar van en vertrouw op je lichaam. Elke zwangerschap is anders! Succes :))

2x zwanger geweest, nooooooit kwaaltjes gehad! Pas met de eerste echo dacht ik: wowww er groeit echt een baby in mn buik!!! Ik heb nooit iets gemerkt, behalve dat ik niet ongesteld werd. En rond de 12 weken sloeg de moeheid toe. Tot die dag nooit kwaaltjes gehad, en dat dus bij 2 zwangerschappen!! Ik heb nu 2 gezonde meiden. Dus het hoeft niks te zeggen, wees maar gelukkig en ga gewoon uit van een goede echo!!

Terug
Bovenaan