Bang en onzeker

Hallo Meiden,

Ik ben nu 27 weken zwanger en 22 jaar en ben ongelofelijk  bang dat er nog iets misgaat. Het lijkt wel als je zwanger bent dat de mensen zich geroepen voelen om de meest verschrikkelijk verhalen aan je te vertellen. Zo heb ik al verhalen gehoord over meiden die in hun laatste weken zaten en dat het kindje niet meer leefde. Ik ben zo bang dat er bij mij ook zoiets gebeurd. Ik maak me overal zorgen om en wordt compleet gek van mezelf. Als ik mijn kindje wat minder voel, schiet ik al helemaal in de stress. Wat nu dus ook het geval is. Ik heb een heel actief kindje, maar vandaag is het kleintje rustig. Volgens mijn moeder hebben die kleine engeltjes ook wel eens een rustig dagje. Maar ben ik nu echt de enige die hier last van heeft, van die knagende onzekerheid? Of zijn er nog meer meiden die ook zo gek worden van hun zelf?

Groetjes Denise

Hoi Denise,
Nee hoor je bent echt niet de enige! Ik ben nu ook 27 weken zwanger en flip ook als ik ons ukkie niet voel. Ik probeer het dan wakker te krijgen maar het lukt niet altijd. 't Liefst zou ik dan de vk bellen maar vind dat weer zo vergezocht.
Toch heeft mijn vk gezegd dat ik altijd mag bellen en langs mag komen. Mag jij dat ook niet? Als je je zo druk maakt is ook niet goed voor je kindje heb ik begrepen. Wat bij mij wel altijd helpt om ukkie te voelen is rustig op mijn zij gaan liggen met een beetje opgetrokken benen. Je hand onder je buik te leggen en dan op je ademhaling concentreren zo van wat doet mijn ademhaling mijn buik gaat dan op en neer... en warempel na een paar minuten wordt er vanzelf even geklopt van binnenuit alsof hij/zij wil zeggen jaja ik ben er nog hoor!
Wat bij mij ook altijd invloed heeft als ik de dag ervoor erg druk ben geweest. Misschien is dat bij jou ook zo?

En waar halen ze het vandaan hè? Die verhalen afschuwelijk vind ik dat. En dan ook nog de mensen die de bevalling helemaal kleurrijk gaan vertellen met alle minpunten erbij en ze maken het vaak nog iets erger dan het was dan  denk ik ook van hallo!?!?!?!?! Ik moet nog bevallen hoor!

Sterkte!! Macka

Je bent echt niet de enige hoor!
Helemaal als je zwanger bent van de eerste vliegen de horror verhalen je om de oren.
Ik maakte me ook altijd heel veel zorgen. Heb rond de 28 weken toen ook aan de ctg (hartfilmpje) gelegen voor de baby. Was helemaal niks aan de hand.
Rond deze tijd krijgt je uk minder ruimte (eerst groeide je baarmoeder van zichtzelf en nu alleen nog maar doordat de baby ook groeit.) dit kan er mee te maken hebben dat je hem/haar minder voelt. Ook hebben ze natuurlijk af en toe net als iedereen een dag minder energie!
Nou als je je heel erg zorgen maakt gewoon vk bellen. Beter te vaak dan te weinig..
en anders geniet ervan!

Groetjes

Tegen de tijd dat je gaat bevallen, wil ook iedereen zijn bevallingsverhaal aan je kwijt . Als ik  dat soort  verhalen hoor, maak ik me ook meer zorgen. Voor mij is het de tweede en ik vind het toch weer net zo spannend, het blijft een wonder dat alles goed gaat. Gewoon op blijven vertrouwen dat het allemaal goed komt. De ene keer voel je meer dan de andere keer, dat is niets om je druk om te maken. Als je je  toch zorgen maakt, ga je gewoon een keer extra naar de vk, dat vinden ze  heus niet erg.
Groetjes Laura

Tja mensen die denken daar niet over na.... Bij de eerste was ik best nerveus en ook een paar keer aan ctg gelegen. Wel pas op het einde van de zwangerschap. Ik hoop dat ik het nu niet heb, maar ja je weet t nooit.

Oh en bevallingsverhalen vertel ik niet aan iemand die ik ervan verdenk zwanger te willen worden, zwanger te zijn.
Als iemand het per se wil vertel ik het wel, maar dan zeg ik er wel bij dat het het allemaal waard is en ik nu toch weer zwanger ben! hahahha

groetjes Maris

hai

Ik ben zwanger van de tweede, nu 24 en halve week! Maar ook ik heb soms het angst zweet weer op mijn hoofd en bedenk ik mij ineens goh ik heb het nog niet gevoeld! Ga me er dan heel erg op concentreren. En als ik hetzelfde doe als wat hier ook omschreven sta krijg ik meestal wel een klein klopje terug.

Ook ben ik blij als ik de 28 weken heb gehaald, is weer een mijlpaal!

Verder als je heel erg ongerust bent gewoon bellen!

O ja weet even niet meer vanaf welke week je vriend man het hartje kan horen met een wc rol of blote oor. Maar als je kindje beetje voorkeur houding heeft kun je hem ook vragen om te luisteren. Heb ik bij onze zoon ook gedaan op het einde, maakte mijn man gewoon wakker .

Sterkte

gr

Diarich

Lieve Denise,

Spanning en onzekerheid horen erbij alleen moet je er niet van uit gaan dat het fout kan gaan.
Ja er overleiden zeker een paar kindjes maar er worden nog steeds meer kindjes levend geboren.
Ik spreek uit evaring mijn eerste kindje is overleden   maar ik ben nu in   het bezit van 2 super prachtige levende kindjes en 1 kindje in mijn buik rijk bezit.

Wat belangrijk is luister naar je gevoel en probeer rustig te blijven ook al is dit moeilijk maar zorg dat je ontspan anders zul je de baby niet voelen omdat je gestresst bent.
neem desnoods een douche en ga dan liggen op bed wacht of je je kindje gaat voelen lukt dit niet bel   je de verloskundige.

meestal voel je je wat rustiger en voel je je kindje let maar op ik spreek echt uit evaring.

tuurlijk is   het zo dat er rustiger dagen zijn maar voelen is voelen hoe hard of zacht dan ook   niet voelen altijd bellen.

ik hoop dat   je hier iets aan heb vertrouw op je zelf en niet op andere ga je eigen gevoel na want alleen jij weet hoe het is.
en niemand anders.dus alleen de verloskundige kan je helpen.

denk goed aan voelen is voelen.

liefs sas

Hallo Dames,

Bedankt voor jullie berichtjes. Ik heb inderdaad het advies opgevolgd om even te gaan liggen en te ontspannen en wonderbaarlijk genoeg, kreeg ik een klein schopje van ons kleine engeltje! Het blijft natuurlijk een spannende en onzekere tijd en zal dan ook erg blij zijn als ik mijn engeltje in mn armen kan sluiten!

Groetjes, Denise

Terug
Bovenaan