bang! Help!

hallo allemaal,

Vorig jaar is mijn zwangerschap foutgelopen, een leeg vruchtzakje! Ik had zelf al het gevoel dat er iets mis was, maar van alle kanten werd gezegd: positief denken, dat mag je niet zeggen, je moet ervan genieten...... Maar toch dat gevoel. Ik was er kapot van! Nu, na weer een jaar klussen en obsesief bezig zijn, zeggen drie testen dat ik volop zwanger ben. Maar... ik geloof het niet, ik ben ervan overtuigd dat het weer mis is. Misschien uit zelfbescherming? volgens mij heb ik ook redenen om me zorgen te maken, twee weken geleden heb ik griep met hoge koorts gehad ( toen was ik net 4 weken), wat bruin-rode afscheiding, geen pijn!!! en een week later weer.
Nu, zou ik 6 weken zwanger zijn, en het enige wat ik merk is een beetje moe, heeel pijnlijke borsten, geen honger en heel af en toe een beetje misselijk. Maar ja, dat was de vorige keer ook zo, en toen bleek er ook geen echte baby in mijn buik te zitten.
Deze zorg heb ik gedeeld met de dokter, maar die zei dat het enige wat ik kon doen was afwachten, het klonk niet per se zorgwekkend en hoeft niets te betekenen en nu is het nog te vroeg voor een echo!
Maar, nu wil ik genieten, maar dat kan niet!!!!
Wie heeft tips?
 
Hoezo te kort voor een echo? Als je echt al zes weken bent kunnen ze het wel zien hoor en evt al een hartje horen. Bij mij hebben ze met 6 weken een hartje gehoord.

Hoop snel voor je op een mooie echo. Succes nog even met wachten.

Gr tamjo
 
Ik kreeg ook mijn eerste echo met 6wj dus ik zou het nogmaals vragen en in jou situatie (eerder leeg vruchtzakje)lijkt mij dat ze hier niet moeilijk over doen.
 
volgens mij hoor je niet altijd een hartje kloppen met 6 weken. Dus ik kan me wel voorstellen dat je huisarts je niet onnodig nog ongeruster wil maken.

De eerste 12 weken zijn zowiezo ***. Ik zocht veel afleiding. Veel leuke dingen doen.
 
Ik zou zeker ook vragen om een echo meid!
Met 6 á 6,5 weken moeten ze zeker wat kunnen zien. Ze zijn vast gewend aan erg bezorgde ouders in spé, dus gewoon bellen!

Succes!!
 
ik zou ook zeker bellen ik heb met vijf weken al echo gehad en dan is er ook zeker al wat te zien en met 7 weken weer en is het hartje ook al wel te horen dus zou zeker bellen
 
Je kan natuurlijk vragen om een echo maar er zitten wel nadelen aan. bij een vroege echo (zeker tot 7 weken) heb je soms kans dat ze toch geen hartactie zien. Dit kan komen omdat je toch een paar dagen korter bent dan gedacht. Of dat je eitje even stil is blijven staan in ontwikkeling vlak na de bevruchting. Dit komt vaker voor en dan ben je zo een week korter. Met een vroege echo heb je ook nog geen zekerheid. Het kan er goed uitzien maar de kans op een miskraam is pas nihil na een goede echo met 10 weken.

Dus ik zou even proberen te wachten tot 8 weken, dan zien ze zeker een hartje als je korter bent dan gedacht en heb je meer zekerheid.

maar goed, aangezien je ook wat bruin bloed hebt verloren kan ik je angst en ongerustheid wel voorstellen. Het is dan ook moeilijk om te wachten. Maar als je toch voor een hele vroege echo gaat is het wel belangrijk om met wat zaken rekening te houden.

Sterkte ermee!
 
Terug
Bovenaan