Bang, moe en onzeker!

Ben inmiddels 15 weken en toch ben ik nog ontzettend bang en onzeker. Bang dat het niet goed gaat en voor wat er komen gaat! Onzeker, wordt ik wel een goede moeder, kan ik dit allemaal wel aan!

Is dit normaal?

Verder blijf ik echt ontzettend moe, dat is gewoon niet normaal meer... Dacht dat dat bij 12 weken over zou gaan ;)

Donderdag weer naar de vk, dus kunnen we hartje luisteren, pfff.... nog 3 hele dagen :(

bang dat het niet goed gaat heb ik ook.
heel stom, want bij mn dochtertje had ik dit niet nadat ik ondekte dat ze goed in mn baarmoeder zat. ( heb daarvoor een bbz gehad)
bij nathalia heb ik totaal geen angsten gehad wat t fout gaan betreft. was nog niet eens 12 weken zwanger en haar kledingkast hing al vol met kleertjes. nu ben ik bijna 14 weken en nog steeds erg bang dat t fout gaat. (vroeggeboorte,miskraam enz)

wat betreft je angst dat je geen goede moeder zult zijn:
je zult vast wel een hele goede mama zijn.
elke a.s. mama denk dat hoor. zal ik het wel goed doen? wat als ik straks mn kindje niet hoor huilen? of als hij/zij huilt en ik weet niet wat er aan de hand is? iedere mama heeft dit gevoel!
maar ik zal je zeggen; zodra je kindje is geboren voel je je opeens de beste mama van de hele wereld! alles wijst zichzelf. en je hebt altijd nog je kraamzorg om terug te vallen als je t even niet weet.

meid, maak je niet te druk, geniet lekker van je zwangerschap. je zult t vast allemaal heel goed doen als de beeb er is!

liefs, do
mama van nathalia, 21 maanden en bijna 14 weken zwanger van ons 2e wondertje

Hoi Do,
Gek is dat he, dat je je zo druk kunt maken om eigenlijk niets? Want hoeveel kans is er nog dat het mis gaat na zo'n tijd?! Bijn niet!

Ik hoop dat alles op z'n plekje gaat vallen straks als de kleine er is! Over 2,5 hebben we een echo en dan weten we (waarschijnlijk) of we een zoontje of dochtertje krijgen! Ik hoop dan ook dat het wat rustiger wordt in m'n hoofd, wanneer ik de kleine gezien heb!

De vingerprik is inderdaad wel even handig! Dank je!

Ja idd die gevoelens heeft iedereen, daar hoef je niet eens je eerste te zijn... Het is gewoon die verantwoordelijkheid die je gaat voelen. Maar alles wijst zich zelf wel. Ik maakt me bij de eerste zelfs druk van.. "hoe ga ik douchen?" (ben namelijk een alleenstaande moeder. Maar uiteindelijk gewoon een wipstoel in badkamer gezet en wezen douchen.. En anders heb je nog het fora om te vragen hoe we dingen doen met de kleine! erg handig hoor als je net ff niet zeker voelt met zo'n kleintje.

Dat moe zijn kan ook gewoon een zwangerschapskwaaltje zijn... mijn ijzer was goed hoog maar ben nog steeds erg moe.. Ik ben dan al 18w2d. Meestal gaat dat weg rond 16 weken, maar helaas niet bij iedereen. Maar als het goed is moet je bij de vk ook bloedprikken rond 12 weken, heb je daar geen uitslag van dan?

De uitslagen van m'n bloedonderzoek waren prima, maar toen was ik zo'n 8 weken!

Inderdaad, het forum is er gelukkig ook ;) Evenals ouders en schoonouders! Toch wordt het jouw verantwoording, wat me een enorme klus lijkt!

Pff, fijn vooruitzicht, met 18w en 2 dagen nog moe ;) maar ja, je hebt dan ook nog een kleine rondlopen, die zal ook goed vermoeiend zijn!

dit is volkomen normaal die angsten...
toen ik zwanger was van mn 1ste was ik nog maar net 18..en zo onzeker of het allemaal wel goed ging,had toen minder last van angst dat het fout zou gaan..ik maakte me druk of we wel goede ouders zouden zijn..en idd van die dingen,straks slaap ik door als het kindej huilt ofzo..
nou toen ik was bevallen voelde ik me meteen mama en ging het perfect..ik sliep zowat met 1oog open dus hoorde ierder piepje haha.
nu bij mijn 2de zwangerschap had ik veel meer angst over dat het mis zou gaan op de een of andere manier..na de 20weken echo was dat totaal voorbij toen ik hoorde dat ik een gezonde jongen bij me draagde en hij het goed doet!
mischien dat het straks ook een stuk helpt bij jou ;-)

ook jij zult vast en zeker een goede mama zijn en het aankunnen..neem dat van mij aan! iedereen doet het zoals het op zijn manier goed lijkt en het gaat allemaal zo vanzelf straks,jij voelt precies aan wanneer er iets met je kindje mis is of als hij/zij wat nodig heeft! don't worry!!!
oja ook ik ben nog altijd moe met 26weken zwanger zijn haha..naja gewoon ff dutje doen wanneer het kan!

geniet lekker van je zwangerschap meid!

Hoi Suzan

Ik ken die angsten ook maar al te goed,
zeker omdat ik t alleen moet doen.
Maar ze worden voor me gevoel wel minder en ook korter.
Het schijnt normaal te zijn t twijfelen aan je eigen.
Je waardes kunnen wel zakken dus laat alles nog even nakijken evt vit b12 laten prikken.
Hoi Do , ja ik heb ook nog weinig gekocht omdat ik zo iets heb eerst ff de periode doorlopen die meeste risico loopt.
Ben over 3 weken jarig en daarna ga ik lekker shoppen voor de kleintjes.
Ik heb donderdag de echo voor de combinatie test. Hoop dat ze dan ook de hartjes kunnen horen...

Terug
Bovenaan