Bang om kindje te verliezen met overgewicht??

Hi,

Ik wilde nog iets toevoegen:
Ik heb begrepen dat de gemiddelde toename van het gewicht 10-12kg is, maar dat het ook juist kan zijn dat vrouwen met overgewicht minder aankomen. De reden hiervoor is, dat deze dames al de nodige vetreserves hebben. Vetreserves die de slanke dames nog moet opbouwen.

Of je wel of niet wil afvallen voor de zwangerschap, hangt ook van de grootte van je kinderwens af. Als je al 40 bent, dan zou ik zelf bijv. niet gaan afvallen. Dan ben je zo weer een jaar verder. Wel is het belangrijk om niet te gaan lijnen als je zwanger bent, omdat je met het lijnen veel gifstoffen vrij maakt, die ook bij je baby terecht kunnen komen.

Victory, heel veel succes.

Gr. Tamara.
 
ik heb ook overgewicht, en moet ook bevallen in het ziekenhuis, eigenlijk vindt ik dit geen probleem, ik mocht hiervoor wel zelf kiezen of ik bij de verloskundige wou blijven maar het advies was dat niet te doen... dus heb ik daar ook niet voor gekozen.. met overgewicht wordt je bloedsuiker extra in de gaten gehouden en je bloeddruk, dit is bij mij allemaal prima. Ook de kleine ziet er goed uit, niks mis mee. ik ben in de eerste maanden alleen maar afgevallen en ben nu 10 kilo lichter dan mijn startgewicht.. het wil dus weinig zeggen maar je hebt wel meer risico's dan andere mensen... maargoed de kans dat er iets mis gaat is toch wel relatief heel klein.. dus gewoon genieten en doen wat je wilt! ik was trouwens al na 1 maand zwanger... dus het hoeft ook niet zo te zijn dat het heel lang zou duren... is bij iedereen gewoon anders...
 
Ik heb ook overgewicht en ben nu 31 weken in verwachting van ons meisje. Ik ben ondanks mijn overgewicht erg snel zwanger geraakt en alle controles Bij de verloskundige zijn goed. Omdat mijn BMI hoger lag dan 30 heb ik ook een glucose test gehad voor zwangerschap diabetes de resultaten hiervan waren gewoon goed en zo geld hetzelfde voor mijn bloeddruk en bloedresultaten. Vorige week hebben we de groeiecho gehad en ons kindje loopt gewoon normaal op schema en er zijn dus helemaal geen gekke dingen. Ik ben tot nu toe 16 kilo aangekomen in mijn zwangerschap en voel me verder ook gewoon goed. Enigste nadeel is dat me conditie achteruit is gegaan maar dat komt na de bevalling wel weer goed.
 
Terug
Bovenaan