bang om te bevallen

Hoi Karla,

Het is heel normaal hoor dat je bang bent. Mijn advies is om er zoveel mogelijk over te praten. Met je VK of mensen die anderzins ervaring hebben met bevallen (zoals sommigen op dit forum). Ik ben zelf zwanger van de tweede. En ondanks dat ik bij de eerste een goede, vlotte bevalling heb gehad vliegt het me nu evengoed wel eens aan. Gisteravond leek het erop dat de weeën begonnen en toen raakte ik ook even helemaal de weg kwijt. D.m.v. ademhaling (in door je neus, 5 tot 7 pufjes uit)  en afleiding zoeken werd ik wel weer rustig. Uiteindelijk zette het niet door, na een uur hielden de weeën weer op. (helaas, want ik ben echt heel ongeduldig onderhand!!!)

Tijdens de bevalling wordt je ook gecoached door je VK. Als je het zelf even niet meer mocht weten, dan sleept zij je er doorheen, echt waar.

Succes en zet 'm op!

X
Roosmarijn

Ik snap je helemaal, ik was dit keer ook bang om te bevallen. Had al een bevalling achter de rug en wilde het noooooit meer meemaken. Ik had het 'geluk' dit keer dat ik een kind in stuit had en die is met een keizersnee geboren en ik was er maar wat blij mee.

Ik weet niet of je thuis wil gaan bevallen, maar als je zo bang bent dan ben je in het ziekenhuis misschien beter af. Ik was bij mij eerste ook in paniek geraakt en ze hebben mij toen een spuitje gegeven om te kalmeren en dat hielp echt. Wat je moet proberen is de pijn te accepteren en je er niet tegen verzetten want dat maakt alleen dat je nog meer pijn krijgt. Maar pijn accepteren als je paniek bent is moeilijk, vandaar dat ik zeg dat je in het ziekenhuis misschien beter af bent, dan kunnen ze je op zijn minst kalmeren, misschien dat je wel een ruggeprik kan hebben.

Ik wens je veel sterkte!

Jane mv Max 30.09.2004 en Vienna 29.08.2007

lieve dames,

kwam even voorbij surfen en dacht moet deze dames toch even een hart onder de riem geven.
voor iedereen die bang is om te bevallen ik zelf ben op 15 mei van dit jaar bevallen van mij derde kindje en geloof me maar op het moment dat je denkt het lukt me niet ervaar je zo,n oerkracht die houd je niet voor mogelijk, maak je geen zorgen miljoenen vrouwen zijn je voor gegaan en ook jij zal ( cliche ) na de bevalling als je je kleintje in je armen krijgt alle pijn zijn vergeten ja het doet pijn maar is niet overkomenlijk..veel succes, hoop voor jullie allemaal dat alles goed gaat en vooral makkelijk...

groetjes bianca

Mijn ervaring is na mijn vorige bevalling...

Zodra de bevalling begint, ga je er in mee. Op een of andere manier legt je lichaam zich erbij neer en krijg je inderdaad een oerkracht die je door de bevalling heen helpt..

Denk steeds dat ieder uur dat bezig bent, weer dichter bij je kindje is...

Ook ik zie soms echt wel tegen de bevalling op, maar dan zeg ik tegen mezelf, als het moment daar is ga ik erin mee en gaat t gewoon lukken!!!

Heel veel succes meid!!

Marielle

Terug
Bovenaan