bang om te bevallen !!!

Ik ben voor het eerst zwanger maar ben elke avond en dag aan het denken hoeveel pijn ik wel ga hebben tijdens de bevalling en of ik het ga volhouden .
En dan ook met het prikje in de rug hoe een vrouw dat mee maakt en voeld ?

Zou er iemand me daarin raad kunnen geven ?

lieve en vriendelijke groetjes

De pijn kun je onmogelijk van tevoren inschatten. De ene bevalling is een hel en je hebt ze ook zoals ik hem had. Ik had een bevalling van 7 uurtjes waarvan ik de eerste 4 uur zoiets had van: Als dit alles is, snap ik niet waar alle vrouwen over klagen. Dit is best te doen. Totdat ik op 7 cm bleef hangen en een weeenstorm kreeg van 2 uur lang met rug en buikweeen en niks opgeschoten was. Toen zag ook ik het echt niet meer zitten. Hup in de ambulance en naar het ziekenhuis voor een ruggeprik, die ik niet meer kreeg. De rit had wonderen gedaan en ik moest direct gaan persen. 15 minuten later lag mijn zoontje op mijn buik. Het laatste stuk doet geen pijn meer, maar brandt heel erg. En buiten die 2 uur om, vond ik het goed te doen. Heb me nu voorgenomen om vooral te blijven ontspannen. Achteraf gezien heb ik mezelf zo tegengewerkt. Ja het doet pijn, maar het is niet zo dat het onoverkomelijk is. Het bouwt zich op en als je denkt dat je niet meer kan, ben je er. Het is vooral het laatste stukje ontsluiting dat het minst prettig is. Als ik nu terug kijk op mijn eerste bevalling, was het een makkie en ik kijk naar de 2e uit. Ik hoop dat ie weer zo vlot mag gaan.

Je weet niet wat je kan verwachtten en dat is angstig.. Maar denk maar gewoon aan al die vrouwen die je voorgingen! Als het echt zo ernstig was, zou niemand meer voor een 2de kindje gaan toch??

Ja het doet pijn maar je krijgt ook een adrenaline stoot die de pijn weer opvangt, daar kan je je nog geen voorstelling van maken.. Hoe meer je je ontspant tijdens de bevalling hoe minder pijn je hebt..

Ik had een heftige bevalling maar die duurde maar 2u19m.. Dus ja.. Veel pijn en snel klaar of 36 uur bezig en minder pijn? Elke manier heeft zijn voor en nadelen.. Heb het er eens over met je vk, die kan je misschien geruststellen..

Inderdaad probeer gewoon ontspannen je bevalling in te gaan en met de mindset van dat ga ik gewoon doen. Focus niet op de pijn, maar op je prachtige kindje want daar doe je allemaal voor!

Én, als je kindje is geboren ben je alle pijn vergeten!
Mijn bevalling was zeer goed te doen, binnen 4 uur was ze geboren. Ik ben nu zwanger van nr. 2 en maak me totaal geen zorgen over de bevalling.

Dus meid, laat je goed voorlichten en niet alleen de horror senarios lezen! En wees lekker uitgerust, voordat je bevalt!

Ja bevallen doet pijn, bij de een meer dan de ander. Ik had zelf een prima bevalling, ik hoop dat het met een volgende ook zo gaat. Onze meid was er met 5 uurtjes, van de ontsluitingsweeen heb ik voor het grootste gedeelte nauwelijks last van gehad. Die persweeen waren heftig, maar ja dat duurde maar een half uurtje. Zo kan het dus ook, het zijn idd niet alleen maar horrorverhalen.

Nog een kleine aanvulling, het is normaal dat je bang bent voor de bevallingspijn, je kunt je er ook geen voorstelling van maken totdat het je overkomt. Dat maakt het wel lastig om je er op voor te bereiden, idd praat erover met je vk, miss worden er voorlichtingsavonden/middagen gegeven over bevallen? Bij ons in het ziekenhuis waren die er iig wel en ieder beetje info wat je erover mee kunt krijgen kan je helpen bij de voorbereiding. Ik had zelf veel aan het puffen tijdens de bevalling, ik kan je een zwangerschapscursus dan ook van harte aanbevelen.

Het is idd vooral het niet weten wat te verwachten, wat je waarschijnlijk angstig maakt. En het is ook best heel wat om te bevallen. Maar van te voren weet je nooit hoe het gaat lopen.

Ik had best een zware bevalling. Met uiteindelijk een ruggeprik en vacuum. Maar als ik terug kijk heb ik het aangekund en zou ik het best weer op dezelfde manier willen doen.

De ruggeprik zelf vond ik niet vervelend eigenlijk...het is meer het idee, mn man vond het enger als ik. Ze verdoven je, dus van de prik zelf voel je niets. Bij mij was ie precies zo'n beetje uitgewerkt toen ik moest gaan persen dus dat kwam mooi uit....(normaal sluiten ze je aan op een cathether die t blijft aanvullen).

Achteraf gezien heb ik tijdens de bevalling zo'n rust gekregen, je krijgt echt de kracht. Het is een dag hard werken, maar daar krijg je ook iets heeel moois voor terug. Het is zeker te doen, maar gewoon geen pretje!

Ik vond trouwens het cliche zodra de baby er is, je de pijn bent vergeten niet waar! Daar werd ik wel een beetje gefrustreerd van want de vrouw tegenover mij bleef dat maar roepen, maar die kwam vrolijk naar de ziekenhuiskamer teruglopen zonder enige hechting...daar had ik veel last van, en me wel een beetje op verkeken. En de naweeen zijn ook niet prettig...niet heel zwaar, maar je voelt ze toch!

Sterkte, en maak je niet teveel zorgen, dat helpt je niets! Denk aan je kleintje die je gaat krijgen :)

Terug
Bovenaan