bang om te bevallen !!!

Beval anders poliklinisch zodat je altijd om een ruggeprik kan vragen... dat geeft meer rust lijkt me... de zekerheid dat je lijden verlicht wordt als jij het niet meer aan kan.

Tip: gebruik de geboorte-tens. op www.geboortetens.nl kun je informatie vinden. Ik vond het heerlijk en heeft me meer ontspanning en rust in de bevalling gegeven.

Ik was juist bij de eerste bevalling niet zo heel erg angstig. Bij de tweede en derde wist ik wat er ging komen, dus maakte ik me daar wel druk om. De pijn van een bevalling is inderdaad voor iedereen anders en ook per bevalling scheelt dit weer. Gelukkig vergeet je het weer heel snel, anders zou iedereen maar 1x willen bevallen.
Een zwangerschapscursus is inderdaad wel goed om te volgen, zodat je leert hoe je je tijdens de bevalling kunt ontspannen. Met name ademtechnieken zijn heel erg fijn om te leren.
Verder zou ik zeggen; laat het gewoon over je heen komen. En bespreek je angst ook met je vk of gyn, zodat zij hiervan op de hoogte zijn.

als je bang bent en ertegenop ziet, dénk ik dat dat je bevalling tegen kan werken... omdat je zó angstig bent, ga je er in op, en kun je slecht de weeen opvangen, want die voel je echt wel! maar; als je van tevoren al zou kúnnen denken; 'joh, ik zie het wel, dit doen we gewoon!' dan kun je beter met pijn omgaan... 'gewoon' de pijn over je heen laten komen, blijven ademen, NIET erin meegaan en opgekruld gaan liggen of wat ook, beste blijven lopen en net doen alsof je niks voelt, goed blijven ademhalen... dan gaat de ontsluiting namelijk het hardst, bij ontspanning... en een ruggeprik; tja... ieder voor zich, ik weet niet hoe het is misschien om écht ECHT HEEL VEEL PIJN te hebben... maar ik denk dat het zonder kan, je kunt de pijn handelen namelijk,echt! het is te doen! ik vond zélf het meest vervelend; het moment dat het hoofdje staat! (auw!!!) dat was het enige moment dat ík zoiets had van ''oe,auw!'' de rest; weeen e.d. wordt natuurlijk al bevalling genoemd, maar ik had veeeeel erger verwacht... dus ik HOOp dat het voor u ook mee gaat vallen... maar; misschien dat het dan bij mij wel geholpen heeft dat ik niet bang was! ik kende nl. ook iemand die van tevoren heeeeel bang was, en achteraf heeft die dus ook een rot bevalling gekregen, met alles erbij wat je je maar bedenken kan... maar ik denk echt; juist dóór zoveel angst, werkt dat je ontsluiting en het opvangen van de weeen enorm tegen~! maarja; das misschien makkelijk gepraat. Maar echt; probeer er niet tegenop te zien! het is écht goed te doen! daarna heb je je kindje, en echt; hoeveel het er ook al gezegd zullen hebben; maar dan voel je die pijn niet meer, je vergeet het! ;-) nou,succes!

Ik was ook heel bang voor mijn bevalling,maar het is mij 100% mee gevallen.
Ik heb bij de eerste een bevalling gehad die in totaal maar 5 uurtjes duurde het ging zo snel en ik heb ook echt geen pijn gehad,ik kende alleen maar de bevallingen van tv waarin iedereen zo schreeuwde...

Ik hoop nu dat mijn tweede evalling ook zo snel gaat,maar ja daar heb je niks over te zeggen..
Ik weet alleen dat bij de vk in het systeem staat dat ik snel beval en zodra ik bel ze meteen moeten komen...
Ze gaan er meestal vanuit dat de tweede nog sneller komt.
Maar ja ik heb nog 21 weekjes te gaan als de kleine zich niet ook eerder aanbied...

In ieder geval heel veel succes en ik zou zeggen laat het gewoon op je afkomen als het moment daar is....

Hoi,

Ik Zal even mijn verhasl doen en lees het aub aandachtig en neem mijn advies aan, ik ben van mijn eerste zwanger geworden ik heb veertig weken gespuugd , misselijk geweest. Ik heb bijna 40 niks gekookt niet buiten geweest op een paar keer na, hdb veel maagontstekingen gehad op een duur zo zwaar geworden allemaal dat ik van dd spanning ging hyperventileren. Toen veertig weken bereikt was, was ik enorm blij dat het zo achter de rug ging zijn en jammer het schoot niet op ik ben overtijd geraakt elke dag dat ik overtijdging heb ik mij meer gespannen , ik had ook geen afleiding want kind was nog niet ingedaald dus kon niet veel gaan doen omdat als mijn vliezen zouden breken het gevaarlijk kon worden, dus continu thuis wachtende met een hoop dat mijn weeen zouden beginnen, continu surven redenen opzoeken van overtijd geraken bevallingsverhalen lezen vooral het 'inleiden' awel op een duur ben ik psychisch en fysisch zo gdblokkeerddoor de spanning dat de weeen helemasl wegbleven, ondertussen 41+4 nog steeds geen wee hup naar het ziekenhuis voor inleiding, daarna begon het allemaal al de spanning al die verhaaltjes kwamen al een filmstrook voorbij mijn ogen, ik wist ook niet wat mij te wachten stond, ze hebben eerste dag met gel geprobeerd om ontsluiting te bevorderen (hiervoor nog vaak gestript ook maar geen effect gehad) wat niet doorzette, tweede dag opnieuw pas tegen de middag om3 uur zette het door en mocht ik door naar verloskamer, ja dan denk je oke nu komt het echt :) weeenopwekkers gehad een storm van rug en buikweeen gehad maar ondanks die opwekkers was mijn lichaam zo geblokkeerd dat de ontsluiting heel traag ging :) toen bleek dat mijn vliezen al sinds vijf dagen gebroken waren wat ik allang bevestigde maar ja ik draag geen uniform he dus niemand geloofde mij :) toen bleek dat kindje gepoept had en dan na zes uurtjes weeenstorm bleef ik hangen op acht if negen cm ontsluiting kon niet meer de weeen opvangen was helemaal uitgeput en kon alleen maar op men rechterzijde weeen opvangen omdat baby het in een andere ositie het niet goed deed, oke daarna kreeg ik persweeen maar mocht nuet persen omdat ik niet genoeg ontsluiting had maar werd zo heftig dat ik verpleegster vroeg om mij dood te maken of anders vermoord ik jou :) toen beseften ze dat het echt heel ernstig werd voir mij kwam de gynaecoloog , zonder twijfel gelijk een knip gezet kindje werd met vacuum eruit gehaald geloof het of niet ik heb niet eens gevoeld dat het kindje eruit was gekomen :d het hoofdje was eruit maar schouder bleef hangen achter mijn bekken :s na voorzichtig trekken kwamm het wondertje met geluk zonder enig letsel, daarna kwam het placenta en todn begon het volgende :) ik begon te bloeden ze kon het niet stopzetten mijn man en schoonmoeder werden opzij geduwd kindje werd weggehaald toen zag ik mensen binnen komen met witte schorts en nog eentje dan nog eentje uiteindelijk stonden ze daar met 12 man in een kamer , iedereen liep om mij heen ik niet wetende wat er gebeurde, ik zag mijn man en mieder huilen op een hoek ik durfde hun niet meer aan te kijken , zie ik ze nog wel terug ? Dus keek ik de andere kant op toen was ik buiten bewustzijn , toen ik terug wakker werd zag ik mijn schoonmoeder mijn kind troosten en mijn man had mijn hand vast en zijn tranen liepen als een kraan over zijn wangen , gelukkig werd de bloeding stopgezet, na een opvang van 5 dagen mocht ik naar huis ik heb achteraf meer pijn geleden dan tijdens de bevalling :) en dat omdat ik veel hechtingen had. , waarom vertel ik je dit nu allemaal awel laat ik het zeggen ten eerste je miet helemaal niet schrikken van de pijn want je kan het op voorhand gewoon niet inschatten wn dat zorgt alleen maar voor spanning en dat heb ik dus gedaan, zoek de laatste weken afleiding en geniet van je buikje en intieme moment want straks heb je die nietmeer en wat bevalling betreft ik heb dit allemaal zonder pijnstilling gedaan maar laat dit even duidelijk zijn voor iedereen die het leest, ik ben sterker dan ooit, ik ben gelukkiger ik voel mij echt een superwomen heb energie en kracht voor alles, het wondertje dat je in ruil krijgt doet je alles vergeten ik ben er overheen en de pijn van de weeen herinner ik bijna niet eens , raar maar wel de pijn vd hechtingen dus een tweede zou ik zonder twijfel weer overwegen en ook nog zonder pijnstilling maar dit keer alleen voorzichtiger en meer ontspannen, ik hoop dat je na bevalling nog een ttopic komt plaatsen om te vertellen hod jullie het stellen met je ukje en je gaat zeker na het moederschap belevenis mijn verhaal bevestigen daar ben ik vAn overtuigd :)) nousorry voor het lange verhaal maar wou alleen maar even duidelijk maken dat je niks op voorhand kan voorspellen maar wat al wel zeker is, is dat je gewoon een gevoel gaat meemaken wat je met niks nog in wereld zou willen ruilen, zo sterkte nog met je bevalling en remember just relaxxxxxx :)))

Liefssss

Terug
Bovenaan