Bang om te vertellen dat ik zwanger ben *zucht*

Hi iedereen,

Ik ben januari dit jaar nog bevallen van een dochtertje. En het bevalt super goed als mama zijn. Maar nu kwam ik deze maand er achter dat ik weer zwanger ben, ben nu 9 weken. Toen ik het wist moest ik wel even slikken, ben wel blij. Zo dicht op mekaar allemaal. Alleen ik durf het niet zo goed aan mijn ouders te vertellen en uberhaupt aan mijn baas. Waardoor ik eigenlijk best wel veel stress. Ik weet hoe de reacties zullen zijn teminste dat denk ik maar om het aan te horen... ik weet het niet.
 
Hey!

Waarvoor ben je bang? Dat ze het te snel vinden? Tja... dat vond je zelf ook. Maar dat betekent niet dat je kindje niet welkom is. Zulke dingen gebeuren en maar goed ook. Als alle kindjes gepland zouden zijn, zouden er heel wat lieverdjes minder zijn op deze wereld. Wees dankbaar dat je snel zwanger raakt, velen van het forum 'als het langer duurt' zouden wel met je willen ruilen.
Zie het dus ook niet als een probleem, maar een klein obstakel. En die kun je snel overwinnen door deze week nog het grote nieuws te vertellen.
Je kunt gewoon zeggen: "Wij hebben groot nieuws, voor ons was het een grote verrassing, voor jullie vast ook maar... we krijgen er een kleintje bij en zijn er erg blij mee!"
Tja... als ze niet blij kunnen zijn dan vind ik het raar. Alsof je zelf kunt bepalen wel of niet zwanger te raken...

Kom op.... even doorzetten en je bent er vanaf!

Geniet van je zwangerschap en je dochter die straks grote zus wordt.
 
Ik kreeg ook behoorlijk negatieve reacties bij de tweede. Nummer 1 had lang op zich laten wachten en gezien dat wij afhankelijk zijn van hormonen, wilden we snel door voor nummer 2. En tot onze grote verrassing ging dat heel snel. Er zit 14 maanden tussen. En hectisch is het, maar als je ziet hoe dat ze met elkaar omgaan. Zo geweldig. Jongste is bijna 17 maanden en zitten alweer een tijdje in de medische malle molen voor nummer 3. Heb maling aan je omgeving. En geniet vooral.
 
hoi

ik ken je dilemma, wijzelf zijn ook onverwacht zwanger van de derde, heel snel na de tweede (14 mei dit jaar geboren). Maar we zijn er superblij mee.

ik heb de familie wel al verteld, ze vonden het gelukkig leuk, alleen zit ik er ook mee hoe het op mijn werk te vertellen, want binnen het jaar weer met verlof. pff tja we zien wel.

En idd denk zo, het is een wonder om zwanger te zijn, en er zijn zoveel mensen bij wie het niet lukt.

Ps ben je ook in mei uitgerekend?

groetjes
 
K snap je gedachten wel...
Was hier toen onze zoon maar ruim 7 maanden was ook zwanger van ons dochtertje...
Ook hier lang moeten wachten op de eerste.

Misschien krijg je juist wel positieve reacties! Wie weet...ennuh, ieder kindje is een wonder, dus lekker gaan genieten!

Goede zwangerschap gewenst en hoop dat alles voorspoedig verloopt, ook met het vertellen :)
 
Echt super lieve steunende reacties!!! Vandaag 10 weken en mijn hart was gesmolten toen ik zijn/haar hartje hoorde.

Heb mijn ouders nog niet verteld maar ga het zeker doen na deze reacties. Uiteindelijk blijft het een geschenk uit de hemel en indd genoeg lieve mensen die ook ouders willen worden.

Op werk heb ik het verteld en was verbaasd hoe de baas reageerde. Enige nadeel ik moet nu wel worden verplaats naar een andere filiaal maar maakt niet uit, het is een opluchting dat ik het heb verteld.

Nogmaals thanks voor de reacties maakt me sterk!

En flopsy, ja ik ben op 29 mei uitgerekend! =D
 
Wat fijn dat je helemaal happy bent na het horen van het hartje.

Wat goed dat je baas zo reageerde, en als een overplaatsing alles is nou ja prima toch.

Ook toevallig ik ben ook 29 mei uitgerekend. Kom je ook bij de mamaclub meekletsen?
 
Snap je berichtje. Ik vond het ook moeilijk om te vertellen op mijn werk omdat dit betekent dat ik er een tijdje niet zou zijn en mijn collega's het hierdoor drukker zouden krijgen door mij. Maargoed, je moet het toch vertellen en uiteindelijk viel het me mee. Het is soms wel lastig hoor, voor mannen verandert er meestal niets op het werk maar voor vrouwen wel, die nemen zwangerschapsverlof op en zijn er een tijdje uit. Maar ben toch blij dat iedereen het weet nu!
 
Terug
Bovenaan