bang om zwanger te raken

A

Anoniem

Guest
Heey meiden,

Misschien beetje raar onderwerp maar wil het toch even kwijt.
Ik gebruik sinds de geboorte van Roderick de nuva-ring (met vervelende bijwerkingen)
Maar toch durf ik geen gemeenschap meer te hebben omdat ik bang ben toch zwanger te raken.
Voor mijn man is dit heel vervelend. Hij mag mme ook bijna niet aanraken, Gewoon omdat ik dat niet lekker vind (bijwerking)
Ik ben gewoon bang dat die ring niet voldoende werkt en ik toch zwanger raak en ik dit echt niet wil.
Ik vind het voor mijn man zo vervelend. Ik wil er met hem niet teveel over praten omdat hij dat ok niet leuk vind.
Daarom schrijf ik het hiet even neer. Ben ik het weer even kwijt

Groetjes van Marianne

Hoi,
Het is rustig hier zeg..
Ik wilde je even zeggen dat ik dan persoonlijk zou gaan voor een andere vorm van anticonceptie!
Jij hebt bijwerkingen en voelt je er niet zeker bij!!
Dus genoeg redenen om de huisarts eens te bezoeken, en te kijken wat wel bij jullie past.
Zelf slik ik de pil, vind het prima..Doe dat al vanaf mijn 17e, en ook na de zwangerschappen weer elke keer begonnen.
Maar er is misschien een reden dat je ooit voor de nuva ring hebt gekozen?
Ik zou er niet te lang mee wachten, maar er wel iets mee doen..
en vraag anders je man gewoon wat hij er van denkt?
Je wilt geen kinderen meer in de toekomst?
Misschien kan hij daarin iets betekenen??
Gr Rina, en succes, het is toch altijd lastig..

Heey RW,

Wat een snelle reactie!
En het is zeker rustig vandaag hier.
Maar om op je vragen een antwoord te geven...
Ik had zeker een reden om voor d enuva te kiezen.
Ik ben iemand die vaak moet spugen en dan is de pil niet echt betrouwbaar.
Ik heb toen in overleg met de huisarts voor de ring gekozen.
Ik moest hem een paar maanden proberen en dan weer terug komen.
Ik hoopte dat de bijwerkingen vanzelf minder worden maar tot nu toe niet.
En mijn man vroeg waarom hij niet meer aan me mocht zitten enz. Ik heb toen gezegd dat dat ws bijwerking was van die ring, toen zei hij: haal hem er dan maar weer uit.
Maar ook hij wil voorlopig geen kids dus ja wat moet je dan.
We hebben het er wel over gehad of hij zich dan maar moest laten steriliseren maar zijn er allebei niet zeker van of we geen 3e meer willen dus is dat ok niet echt een optie.
Al met al dus niet zo'n fijn.
Zit er echt een beetje over in wat nu het beste is.
Als hij nu 's avonds in bed zijn arm om me heen slaat vind ik dat gewoon vreselijk.
Maar ik hou nog wel heel veel van hem dus het is voor mij ook een heel vervelend gevoel, ook omdat ik hem steeds weiger.
Groetjes Mariannne

Hee meissie,

Geeft het je een beter gevoel als je naast de pil een condoom gebruikt? Geen bijwerkingen en toch een gevoel van extra zekerheid... Ok een condoom is niet ideaal maar het is beter dat de situatie nu toch?

gr.Ing

omdat ik zelf niet het volste vertrouwen heb ik de ring hadden we toch al afgesproken om als we zouden vrijen we ook nog een condoom zouden gebruiken.
Maar ik vind een condoom nou ook niet je van het.
En mijn man ook niet.
Maar ja we moeten toch iets gaan beslissen.
Maar van de pil heb je toch ook bijwerkingen (kans op)
Ik moet zeggen dat ik altijd van medicijnen bijwerkingen heb dus was bang dat ik dat van de pil ook zou hebben. En omdat er in de ring veel minder hormoon zit heeft dat ook meegespeeld in m'n beslissing om voor de ring te gaan.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk.

Ik weet gewoon echt niet wat ik het beste kan doen.

Groetjes Marianne

Hoi,

Eigenlijk hoor ik hier niet, maar ik was een beetje aan het rondzwerven op het forum. En wilde toch even op jouw verhaal reageren.
Ook ik wilde om bepaalde redenen niet meer aan de pil na mijn zwangerschap, dus ook ik ging over op de Nuva-ring. Ben na 2 maanden ermee gestopt. Ik had allemaal bijwerkingen, zat onder de pukkels in mijn gezicht en had onwijs last van stemmingswisselingen (oftewel veel huilbuien).
Dus je bent niet de enige hoor.....enneh ik moet zeggen dat ik toen ik aan de pil was daar veel minder last van had.

Ik zou er met je man over praten hoor. Mijn vriend heeft vanwege de vele medicijnen die hij slikt ook minder vaak zin dan ik en omdat ik dat niet helemaal begreep, werd ik er doodongelukkig van. Doordat we erover gepraat hebben weten we nu precies wat we aan mekaar hebben. Ik snap zijn kant (en voel me dus niet afgewezen) en hij snapt mijn kant (en knuffelt me meer).

Groetjes Rinske

He wat vervelend voor jullie zeg!

Ik heb misschien een tip voor je:
Ik gebruik als anticonceptie de Persona. Dit betekent dat ik 8 dagen per maand mijn urine test met een apparaatje. Dat apparaatje houdt dan mijn cyclus bij en weet daardoor welke dagen mijn vruchtbare dagen zijn en welke niet. Op de vruchtbare dagen gebruiken we dan een condoom en op de niet-vruchtbare lekker niets ;)
Ik ben het zelf gaan gebruiken omdat ik die pil niet meer wil gebruiken en andere middelen trekken me niet. Ik ben er erg tevreden over en toen ik juist wel zwanger wilde worden, hielp het ook erg goed ;)

hoi! Ook ik gebruik de nuva-ring of eigenlijk nu even niet, ik heb het namelijk andersom.   Na m'n zwangerschap ben ik de nuva-ring gaan gebruiken, heb er nooit bijwerkingen van gehad, wel idd wat minder zin, maar heb dat ook met de pil.
En geloof me, de nuva-ring werkt echt ook al 'slik'je het niet, het geeft echt hormonen af waarvan je niet zwanger wordt. net als bij de pil is er een kleine kans natuurlijk, maar hij is verder hartstikke betrouwbaar. Ik vond het heerlijk omdat ik er niet elke dag aan hoefde te denken, en het leek mij veel beter voor je lichaam dan de pil met veel meer hormonen.
Na mijn zwangerschap ben ik zoveel afgevallen, en wat ik ook doe ik kom niet aan, nu heeft de huisarts me geadviseerd om over te stappen op de pil, omdat je daar van aan komt. Ben nu gestopt met de nuva-ring en heb de pil in huis, had hem eigenlijk afgelopen maandag moeten gaan slikken, maar durft het niet, heb de inhoud vergeleken met de nuva-ring en het is soms het 3dubbele wat je per dag extra naar binnen krijgt.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil wel aankomen dat is het niet, maar het lijkt me zo ongezond.
Nou ja nu hebben we even niks en zie ik het volgende maand wel.
Maar ik zou gewoon overstappen als je er niet goed bijvoelt hoor, even aan de condooms misschien kijken hoe je je dan voelt zonder 'troep'' in je lijf.
succes!

Terug
Bovenaan