bang om zwanger te raken

Hoihoi,

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Ook ik ben doodsbang om zwanger te raken. Ik slik de pil en vergeet die dus echt nooit. En ondanks dat het ons een jaar heeft gekost om zwanger te raken ben ik nu elke keer doodsbang dat het raak is. Mijn man heeft dit ook en het komt je sexleven niet ten goede. Een condoom erbij doen we eigenlijk nooit want dat is toch niet zo fijn. Omdat wij klaar zijn met kinderen krijgen hebben wij over 2 weken een afspraak bij de dokter voor de sterilistaie van mijn man. Maar volgens mij zijn jullie nog niet zover. Ik zou toch een keer naar de Huisarts gaan en je "probleem" aan hem voorleggen.

groetjes Linda

Hee hoi
Waarom kies je niet voor de mirenaspiraal? Die laat je plaatsen voor de huisarts, je hebt 5 jaar geen omkijken ernaar! Het scheidt een licht hormoon af dat níet in je bloed komt, maar ervoor zorgt dat je baarmoederslijmvlies niet goed is voor innesteling. Het is net zo betrouwbaar als alle andere anticonceptiemiddelen.
Ik heb het ook sinds 6 weken. Het enige nadeel is dat je de eerste 3 maanden continue kan vloeien, in meer of mindere mate. Dat vond ik de eerste 3 weken erg vervelend, maar het went. Ik heb 3 dagen achterelkaar niet gevloeid, daarna weer een piep klein beetje, en dan weer eens een dag wat meer. Na 3 maanden gaat dat over en wordt je helemaal niet meer ongesteld (tenminste, veel vrouwen). En als je het wel wordt is het maar een dag of 2, en dan heééel licht.
Succes!

hoi hoi,

ook ik heb de mirena spiraal laten plaatsen een aantal weken na de bevalling. Ik heb voor deze vorm gekozen omdat het dus inderdaad veel minder hormonen afgeeft dan de pil of andere hormonale anticonceptie. Het is super veilig (je hebt nl en een spiraal en de hormonen) en je merkt er niets van.
In tegenstelling tot wat mijn voorgangster hier schreef heb ik helemaal geen bloeding of ongesteldheid meer gehad. Na de plaatsing (overigens bij mij door de gynaecoloog) wel wat kramp en bloedverlies, maar na 1 dag dus nooit meer ongesteld geweest!

Echt een aanrader!

Succes met jullie keuze,
Tamar

Hoi

Ik kan ook helemaaal niet tegen hormonen. Ik heb de nuvaring ook geprobeerd en dat was een ramp. Ik krapte nog net de ogen van mijn vriend er niet uit!. Ik heb na de bevalling ook de mirena laten plaatsen (de 3e alweer) Dat is het enige voorbehoedsmidels waar ik me goed bij voel.
Ik heb er deze keer alleen buikpijn van gekregen en pijn bij t vrijen.. dat zorgde er ook voor dat dat dus ook niet zo veel meer voorkwam :-S Ik heb m dus een paar weken geleden laten weghalen. En nu dus alleen condooms.. Ik zit er aan te denken om ook zo'n persona aante schaffen...

Iig: als je er niet lekker bij voelt, stop er gewoon mee! Je zal zien dat je je ineens een stuk beter voelt. Ik merk nu ook nu ik even niks heb, dat ik me een stuk prettiger en vrolijker voel! Ik denk ook een stuk minder krampachtig over zaken na..

succes Evelien

Hoi,
Ik las hieronder ergens dat een spiraaltje heel veilig is..Nou, ik ken helaas andere verhalen..
Zou ik dus ook niet voor kiezen..
Mijn schoonzus was vorige jaar ongepland zwanger, met een spiraalje, en een man die net ervoor was gesteriliseerd...
Dus nog op het nippertje zwanger geraakt..
Ze kreeg erge buikklachten, maar dat ze zwanger zou zijn, daar dacht ze niet aan natuurlijk..Bleek het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap..Helaas, dus de natuur had besloten..Inmiddels is ook mijn schoonzus gesteriliseerd..
En ik heb het wel eens vaker gehoord..
Dus..niet mijn keus..

En ik lees ook hier dat je vaak  aankomt van de pil.
Ook dat herken ik niet, slik hem al dik 15 jaar..niks van gemerkt.
Gelukkig..haha
Het blijft een moeilijke keuze om iets te kiezen waar je je zeker bij voelt..
Gr Rina

Bedankt dat jullie allemaal meedenken.

@evolution
Ik begrijp helemaal wat je bedoel met nog net niet de ogen je man z'n hoofd krabben.
Ik zou ook wel alles willen doenwat niet kan.
Hij kan in mijn ogen ook niks goed doen (weet ik zelf) maar kan het niet tegen houden.
Nu elke keer die sacho gezichten hier in huis. Van mijn man en mezelf.
Ik slaap sinds die nuva-ring ook echt slecht. Terwijl onze twee kids heerlijk doorslapen.
Maar net als wat ik hier merk is dat bij iedereen anticonceptie anders werkt.
Ik heb het spiraal ook overwogen maar heb van meerdere mensen gehoord dat dit niet altijd goed werkt maar dat je er ook pijn bij het vrijen van kan hebben.
En de pil lijkt me echt geen optie omdat ik steeds moet spugen. (heb ik altijd al gehad)
Wat is precies zo'n Persona oid.
Iemand schreef dat hier ook neer. Ik heb er nog nooit van gehoord. Is dit ook net zo betrouwbaar als alle andere anticonceptie?
Hoe betrouwbaar alles ook is voor m'n gevoel is het niet betrouwbaar Dom he?
Ik heb echt zo'n angst om zwanger te raken.
Maar vind het heel lief dat ik zoveel tips krijg.
Ik heb er gisteren nog proberen met m'n man over te praten maar was niet echt een succes.
Hij vindt het vervelend dat hij me niet eens mag aaanraken. Normaal geven we elkaar regelmatig een zoen ofzo maar zelfs dat staat me tegen nu.
Hij zegt haal het er dan uit. Maar wat dan he...
Ik hoop zelf dat ik me misschien beter ga voelen als ik het langer gebruik maar moet ik daar op wachten of toch stoppen. o wat is het moeilijk.

Sorry voor m'n lange verhalen maar hier kan ik het tenminste kwijt.
Ik hoop dat ik snel weet wat ik ga doen.

Groetjes Marianne

Hoi Marianne,

Ik zou toch overwegen om een keer met de huisarts te praten want zo kun je toch ook niet verder? Daar word je ook niet gelukkig van. Misschien heet de arts wel een goede oplossing voor jullie. En misschien heb ik het gemist, maar willen jullie helemaal geen kinderen meer of wil je gewoon voorlopig echt niet?

groetjes Linda

@  kezfan
Voor ons allebei is het nog niet echt duidelijk wat we willen.
Voorlopig vinden we 2 kids echt genoeg maar of we nooit meer willen...
We zijn allebei ook nog maar 23 dus piepjong.

Groetjes marianne

Terug
Bovenaan