bang voor bevalling

hoi Judith,
dit herken ik wel. Ik zag ook vreselijk op tegen de eerste bevalling. Maar mijn vk was fantastisch. Ze is 5 uur bij ons gebleven en dat hielp heel goed. Ik ben nu 23 weken van de tweede en ik moet zeggen dat ik nu meer zelfvertrouwen heb. Je komt er echt ook doorheen, maar bespreek het met je vk. Die is er ook voor hoor. Toen ik het twee jaar geleden besprak zei ze dat ook tegen me. Ze zei: een kindje aanpakken kan iedereen, maar iemand begeleiden is ons vak. En zij deed het goed in elk geval.
Groetjes Esther

Hallo Judith

Ik weet precies wat je voelt. Ik kreeg ook ineens zo'n angst toen ik net zover als jij was. Maar ik ben nu 38 weken en de angst is een beetje op de achtergrond geraakt omdat ik het nu zo spuug zat ben dat ik blij ben als het begint.
Straks zal ik wel anders piepen als het eenmaal zover is maar nu heb ik niet zo'n angst meer dus dat is al prettig.
Ik hoop dat het bij jou het zelfde gaat succes groetjes marijke

Ik ben 17 jullie bevallen van een prachtige zoon, ookal wist ik wat me te wachten stond toch was ik erg nerveus en er elke dag mee bezig.Dit is mijn tweede keer geweest ik heb nog een dochter van 2,5 en ik wil je alleen zeggen voor je het weet is het allemaal voorbij en je kijkt er echt mooi op terug.De eerste 6,7 centimeters vallen erg mee de laatste paar zijn een beetje moeilijk omdat je persdrang krijgt en niet mag persen,en als je uiteindelijk mag meepersen met je weeen ben je zo blij dat je iets mag doen met de pijn dat je het best leuk ervaart,en persen duurt niet zo lang.Meid hou het hoofd koel geniet nog even van je zwangerschap en vergeet niet je moet een beetje pijnleiden MAAR je krijgt er iets prachtigs voor terug een liefde die je hiervoor niet hebt gekent en in je hart en nieren kan voelen iedere dag weer...

hoi hoi
ik heb een dochtertje van 6 maanden, en weetje ik zat helemaal niet tegen de bevalling op, maar dan valt het juist tegen als je denkt dat het wel mee valt , hoe erger jij het zal voorstellen hoe meer het zal meevallen.
ik raakte daardoor wel heel erg in paniek ik heb gekresen en gegild en tegengewerkt totdat de vk boos werd.
en mijn moeder vertelde dat ik de pijn moest wegpersen, en weet je (ik wist het niet tijdens de bevalling)dat als het kindje eruit is dat alle pijn meteen wegzakt , heerlijk is dat.
nou succes
groetjes romy

Terug
Bovenaan