Bang voor bevalling?!

Hi Victory!
Ik ben ingeleid in het ziekenhuis, zag ook op het laatst wel op tegen de bevalling, maar op het eind had ik ook wel zoiets van: "Kom er nou maar uit". Je wordt heel ongeduldig en ik had het er ook wel weer allemaal voor over toen.

Maar goed, ingeleid. Weeenstorm die echt pijnlijk was, persen lukte niet, pomp erbij, nauwelijks gescheurd, wat kleine scheurtjes.
Heel eerlijk? Ik vond het beestachtig. Omdat het zoiets oerachtigs wordt.
Maar al heel snel vervaagden de herinneringen aan mijn eigen pijn en paniek.
Het duurde bij mij 7 uur en wat is dat nou op een leven? Zo probeerde ik te denken.

Je goed laten informeren over mogelijkheden ( bijv. in het ziekenhuis of bij de verpleegkundige) geeft wel rust.

Zo'n bevalling was voor mij dus erg pijnlijk, maar daar had ik ook wel op gerekend.
Het is heftig en na een paar weken voelde ik me echt cool dat ik dat maar even had gedaan.
Cliche, maar het is het zoooo waard!

Succes!
Natalie

Hi Victory,

Ik kan net als jij slecht ontspannen, toch werk tijdens de zwangerschap naar de bevalling toe.Ik heb juist niet teveel naar andermans bevallingsverhalen geluisterd en me idd wel voorbereid door cursussen.

Toen ik een week voorweeen had en gestript werd en de boel echt op gang kwam was ik rustig. Ik heb een goede thuisbevalling van 7 uur gehad.

Geweldig moment toen ik ons ukje op m'n buik had liggen en het rare was, ik was de pijn vergeten. Zo super, zo'n mooi mannetje van ons 2en!!!

Victory, ik wens je een hele goede zwangerschap toe en een super bevalling!

Liefs grote broer

toen ik mijn eerste kreeg was ik net 6 dagen 19 en had absoluut nergens over nagedacht.
mijn vader zei toen ik 7 maanden was,heb je al een afspraak in het ziekenhuis gemaakt,ik keek hem volgens hem heel dom aan,met de vraag waar dat voor nodig zal zijn,hij zei ja voor de bevalling natuurlijk.
mijn antwoord was....ja daag dat doe ik gewoon thuis hoor haha....zo naief op die leeftijd.
maar achteraf heb ik het voor mijn gevoel ook echt zo even gedaan.ik heb absoluut geen pijn gevoeld,het heeft in totaal 26.5 uur geduurd,maar ik zeg tot op de dag vandaag,liever een bevalling dan naar de tandarts.

et was van te voren al bekend dat mijn vliezen gebroken zouden moeten worden,omdat mijn jongste zusje door het niet breken van de vliezen bijna is overleden,dit moes ik van mijn moeder melden,en dat heb ik toen ook gedaan,daar werd gelijk een melding avn gemaakt,dus daar hoefde ik niet meer over na te denken.
toen ik s'nachts naar de wc moest verloor ik DE prop,maar ik ben weer gaan slapende weeeen kwamen lanzaam op gang.
ik heb niets tegen mijn vriend gezegd,e gewoon de heel dag een beetje gerommeld,die dag moest ik ook oppassen op een nichtje en naar de vk die voelde 3 cm ontsluiting.
dat was wel leuk om te horen,om 7 uur sávonds heb ik mijn vriend gebeld,dat hij maar is thuis moest komen,hij verklaarde me voor gek dat ik zolang niets had gezegd,maar ja dat zal ik mocht het ooit nog is gebeuren,weer zo doen.
anders heb je de hele dag dat gehang om je heen,nu heb ik alles opmijn eigen gemak kunnen doen.
sávonds om een uur of 7 belde we de vk voor het eerst en toen ging het aar mijn idee bes snel,als je later terug leest dat onze dochter pas om 10 voor 4 s'nachts geboren is,dan heeft het eigenlijk best lang geduurd.
mijn dochter zit te roepen,dus kan het even niet afmaken,maar meid maak je niet te druk,er is er nog nooit een een blijve zitten.
heel veel succes hooor

Ik zou vooral zeggen:luister vooral niet naar te veel bevallingsverhalen, uiteindelijk is elke zwangerschap en elke bevalling anders.Bedenk vooral dat vrouwen al honderdduizenden jaren kinderen baren en dat de mensheid allang zou zijn uitgestorven als bevallen een onoverkomelijk probleem was.Het hoort er gewoon bij!

Hoi Victory,

Uit ervaring weet ik dat het heel belangrijk is dat je je tijdens de bevalling goed kunt ontspannen, dan kom je al een heel eind. Luister dus niet te veel naar verhalen over "horrorbevallingen"

Wat ik destijds tijdens mijn eerste zwangerschap en ook nu weer een heel geruststellende gedachte vind is dat in het ziekenhuis waar ik wil bevallen iedere vrouw recht heeft op pijnbestrijding tijdens haar bevalling. Sinds december 2008 is dit ook landelijk zo geregeld.

Geef ook van te voren duidelijk aan bij je verloskundige hoe en waar je wilt bevallen, zorg dat je de regie (voor zover mogelijk) in handen houdt.

En ik zag dat het al eerder geschreven was, maar dat enorme cliche is zo waar... zodra je je kindje voor het eerst vasthoudt, ben je bevalling heeel snel vergeten!! (Mijn ervaring in ieder geval)

Groetjes Marieke (2e kindje wordt 28 oktober verwacht)

Terug
Bovenaan