Bang voor de bevalling!!!

Hallo,

ik ben nu 36 weken zwanger en we hebben gisteren een draaipoging gehad maar deze is helaas mislukt.

Nu moeten we gaan nadenken over wat voor een bevalling we het liefst willen.
Stuitbevalling of een ks.

Nu is het zo, dat ik erg bang ben om te bevallen. op welke manier dan ook.

Wie heeft hier nog meer ervaring mee en ook met het maken van de beslissing tussen 2 bevallingen.

GRoetjes

Hetty

Hoi,

ik heb geen ervaring met een stuitbevalling of een ks. Ik ken wel iemand die een stuitbevalling heeft gehad, zij vond het een makkie. Mijn zus heeft een keizersnee gehad om dezelfde reden als jij en kon na 5 dagen 'alles' alweer, voelde zich kiplekker.
Maar ja, geen van beide weet hoe het was gegaan als ze  voor het andere hadden gekozen.

Bij een stuitbevalling krimp ik eerlijk gezegd al in elkaar ook al heb ik het nooit meegemaakt.....

Heel veel succes met je beslissing en makkelijk gezegd, maar probeer niet te bang te zijn, je weet van tevoren toch niet hoe het gaat.

Groetjes Gieneke

Hoi,

Bij mij kwamen ze er in week 37 achter dat ik een stuitligger had. Twee draaipogingen zijn niet gelukt. Toen kon ik kiezen: stuitbevalling of ks. Tja, wat te kiezen, ik had met beide opties geen ervaring! Hierna ben ik in een scan-apparaat gegaan, om mijn bekken te meten t.o.v. het hoofdje van de kleine. Wat bleek, haar hoofd was te groot voor mijn bekken, oftewel, de kans dat ik haar er doorheen zou krijgen was zo klein dat het ziekenhuis geen stuitbevalling aandurfde. Dus toen werd het -in week 38-  een geplande ks.

De ks is mij heel erg tegen gevallen. Het herstel, het op gang  krijgen van bv (wat uiteindelijk is mislukt), etc Maar een stuitbevalling was voor mij dus geen optie. Ik ben nu zwanger van de 2e, en mocht deze weer in stuit liggen, dan zou ik toch -helaas- weer voor een ks gaan; ik vind dat er te veel risico's zitten aan een stuitbevalling.

Succes met je keuze en de laatste loodjes!

Groeten van Babet

Hoi