Bang voor de bevalling!!!

Moeilijke keuze sta je voor zeg..

Je moet het heel goed overwegen wat je wil.

Ik wil in ieder geval toch ff reageren op meerdere reacties op deze topic over keizersnede.

Een keizersnede is toch een echte operatie, het is niet zomaar even hoor. ok je voelt geen pijn tijdens de bevalling(wel gewrik zeg maar)maar het herstel gaat bij de gemiddelde vrouw helemaal niet zo snel!

Bij iedere operatie zijn er risico's op complicaties, zo ook bij een keizersnede.

Ikzelf ben dan wel niet een goed voorbeeld met een keizersnede verhaal, doordat ik heeeel langzaam herstelde mede doordat door een infectie mijn wond weer openknapte en wekenlang wijkverpleging heb gehad die 2x daags de wond kwam spoelen.
De eerste weken kon ik mijn dochter niet verzorgen had overal hulp bij nodig, de eerste dagen thuis zelfs met mijn dochter aanleggen en vervolges overeind te houden met boertjes laten.

Ik zou heel goed de voordelen en de nadelen met je gyneacoloog bepraten .
Alleen jij kan bepalen wat je aandurft!

Ik wil je heel veel sterkte wensen en je de wijsheid wensen die je nodig hebt bij het maken van deze beslissing.

gr Elora

En suzan ik ben het met je eens, de reacties die ik kreeg was ook van ooow beter een ks!! Ben je er maar makkelijk vanaf!

Nou het was een drama, de eerste 2 dgn kon ik niet mijn bed uitkomen en wat heb ik lang pijn gehad...vreselijk!!!!!

Oo en nog over het litteken en je buik achteraf.
De meeste vrouwen schijnen toch wel een soort hangschortje ervan over te houden .
Ik ben daar 1 van en zit daar heel erg mee, maar volgens de gyn is dit vrij normaal na een ks.ze snijden je speiren niet door de lengte door maar door de midden zeg maar...
dan is het maar net hoe je lichaam er   weer van hersteld..

Het litteken zie je inderdaad weinig van, is gewoon een smal streepje.boven je schaamhaar.

Hoi,

Bij de geboorte van mijn tweede zoontje (1994)heb ik een stuitbevalling gehad.
2 weken voor de uitgerekende datum lag hij opeens over dwars,ze hebben hem kunnen draaien,maar wel in een stuit.
Bij mij was t zo dat de baby niet ver genoeg ingedaald was terwijl ik wel volledige ontsluiting had,dus moest ik de weeen opvangen tot hij genoeg ingedaalt was,dit viel echt niet mee hoor!

Later hoorde ik pas wat voor een risico je hebt met een stuitbevalling,want stel dat het hoofdje er niet door wil?Dan heb je een groot probleem om t maar op zijn zachtst te zeggen.
Als ik voor de keuze zou staan dan zou ik kiezen vor een keizersnede,ook daar zitten risico`s aan vast,maar ik denk toch minder dan bij een stuitbevaling.

Succes met je keuze indien je nog niet bevallen bent....

liefs Caro

Terug
Bovenaan