Bang voor de bevalling

Ik was ook bang voor de bevalling. Zwangerschapsyoga hielp niet erg. Tot ik een paar weken van tevoren helemaal vanzelf tot rust kwam en bedacht dat ik het allemaal over mij heen zou laten komen.

De bevalling was niet fijn met een weeënstorm, een opbouw van pijn was er niet. Mijn man heeft mij er doorheen getrokken! Meteen na de bevalling zei ik: dit nooit meer! Na twee weken zei ik: ik wil er nog eentje :).

Ik kan wel zeggen: je komt er doorheen en dat is ook zo. Duizenden zijn jou voorgegaan. Maar ik kan jouw angst helaas niet wegnemen, alleen vertellen hoe het voor mij was en laten weten dat je er in jouw angst niet alleen voor staat. Maar laat het aub niet jouw wens in de weg zitten, dat is het niet waard.

liefs Manon
 
Iikzelf ben 7 weken geleden bevallen en de bevalling was alles behalve makkelijk haha. Toch zou ik snel weer een kindje willen.

ik liet het over me heen komen en dacht altijd maar zo: kijk hoe snel een week, maand voorbij gaat. Dan is je bevalling helemaal zo voorbij.

en je kan ervoor kiezen om in het ziekenhuis te bevallen dan ben je er gelijk mocht het anders lopen dan gepland of mis gaan.



ik hoop dat ik je een beetje gerust heb kunnen stellen.
 
Hi Sammy,

Als je echt een angststoornis voor een bevalling hebt opgebouwd, gaan de lieve berichtjes en reacties hier niet helpen. Een angst zit namelijk in een ander gedeelte van de hersenen dan waarmee we observeren  (lezen) en verwerken (hier spreekt de psycholoog
 
<p style="text-align: left;">Dankjewel! Voor al deze lieve reacties! De positieve verhalen!! Echt fijn om te lezen dat het bij iedereen gewoon goed komt. Tuurlijk weet ik dat het pijn gaat doen, maar achja dat is niet de reden ik het niet wil. Sowieso wil ik in het ziekenhuis bevallen! En proberen een soort vangnet voor mijzelf te maken voor als het zover is dat de VK en verpleegsters weten dat ik bang ben. Helaas kan indd niemand mijn bangzijn wegnemen, maar vind het wel heel fijn om verhalen van moeders te horen dat ik niet de enige ben die bang is hiervoor! En dat steld me wel beetje gerust!</p>
 
Terug
Bovenaan