<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb in maart 2019 en in oktober 2019 tweemaal een missed abortion gehad, beiden met 10 weken echo ontdekt. De eerste was een leeg vruchtzakje, bij de tweede hadden we met 7,5 weken een hartje zien kloppen en dat is helaas met ongeveer 8/9 weken gestopt met groeien. Bij beide miskramen uiteindelijk een curretage gehad. Al met al een erg moeilijk jaar met veel verdriet en angst. In het ziekenhuis hebben we een tweetal onderzoeken laten doen, 1 voor chromosoomafwijkingen en 1 voor bloedstollingsproblematiek. Beiden kwam niets uit, aan de ene kant natuurlijk een opluchting, aan de andere kant is geen aanwijsbare oorzaak ook eng. Want het kan zo nog een keer gebeuren, het voelt een beetje als gokken. </p><p>Ik wil graag weer zwanger proberen te worden. Ik ben inmiddels 33, mijn man 36. We hebben geen tien jaar meer en we willen ontzettend graag een kindje samen. Ik ben alleen zo bang voor wat er misschien nog komen gaat. Ik wil het zo graag, maar het verdriet en de lichamelijke klap (ik heb na de curretage en bijbehorende narcose een longontsteking gehad waar ik maanden mee zoet ben geweest en het heeft me emotioneel erg uit balans gebracht) zorgen ervoor dat ik veel angst heb voor nog een miskraam, en erg bang ben voor echo's, omdat we beiden keren bij een 10-weken echo het verdrietige nieuws hoorden. Zijn er meer vrouwen die iets soortgelijks hebben doorgemaakt? Hoe ga je om met de angst en stress? Hebben jullie uiteindelijk een gezond kindje gekregen? Hoelang duurde dat? Ik zou zo graag ervaringen uitwisselen, niemand in mijn omgeving heeft hetzelfde doorgemaakt. Het voelt soms zo eenzaam, ik kan mijn emoties nergens kwijt. Al mijn vriendinnen hebben kinderen en worden probleemloos zwanger (en blijven dat ook). </p><p>Alvast bedankt voor jullie antwoorden,</p><p>Liefs</p><p>Robin</p>