bang voor een 2e miskraam

Hi girls

Wij zijn opnieuw zwanger naar een miskraam in december 2016.

Kan alleen echt niet genieten, 9 mei eerste echo. nu ongeveer 5 weekjes zwanger.

Ben echt zo vreselijk bang dat het weer misgaat. Kan me soms ook echt niet afsluiten ervoor. Iemand die me een beetje tot bedaren kan brengen? :(

Groetjes,

Een supere onzekere mama to be

Hoi,

Ik weet niet of iemand die angst bij je weg kan nemen maar het is voor mij heel herkenbaar. En als je op andere topics kijkt van meiden die een miskraam hebben gehad zul je merken dat iedereen dat heeft. Een miskraam is zoiets ingrijpends! Ieder beleeft het op zijn eigen manier maar je bent iets verloren.. niet alleen letterlijk maar ook een beeld wat je van de toekomst had. Dat wens je niemand toe en wil je al helemaal niet nog eens meemaken.

1 op de 4 vrouwen krijgt een miskraam dus het komt best vaak voor.. en t vruchtje had een afwijking waardoor je lichaam het afstoot. (Dit neemt het verdriet of de pijn niet weg natuurlijk)

Weet ook dat de meeste zwangerschappen nog steeds wel goed gaan, dus de kans is groot dat dit bij jou nu ook zo is.

9 mei duurt dan nog lang.. maar als je dan je echo hebt kun je al wel misschien een kloppend hartje zien. En dat is wel een heel belangrijk punt.

Bij mij was ik pas gerust na 24 weken, omdat hij toen 'bestaansrecht' had en zou kunnen overleven buiten mijn buik.

Heel veel sterkte met wachten maar bovenal heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap!! Voor je het weet heb je je kindje een paar keer op de echo gezien en ga je het voelen.. dan weet je dat t goed zit

Liefs Lyn

ik heb precies hetzelfde! ben pas 4 weken en 3 dagen zwanger en vind het zo lang duren voordat ik mijn eerste echo heb. Ik probeer rustig te blijven en eigenlijk wil ik al heel graag genieten, maar dat durf ik nog niet zo goed.

@ Lynn; Ja ik probeer me ook aan die gedachte vast te houden dat je lichaam een zwangerschap niet voor niets afbreekt en geloof er ook in dat de vorige zwangerschap nooit een gezond kindje was geweest. Inderdaad gaan toch de meeste zwangerschappen inderdaad goed.

haha ja volgens mij ben ik ook pas na 24 weken gerust, misschien wel pas als het kindje er is. En daarna zal wel de angst komen dat het ooit iets zou overkomen haha ben gewoon overbezorgd denk ik :)

@ stef, genieten mogen we hopelijk nog heel lang als alles goed gaat na de onzekerheid van nu

Ik snap je angst heel goed!

ik heb ook een miskraam gehad en de angst is er al zonder zwanger te zijn.

in ieder geval gefeliciteerd !

Hoi ik ben zelf 19 weken zwanger van ons eerste kindje

ik kan gelukkig niet mee praten over een miskraam maar ik weet wel dat het ook als je geen miskraam hebt gehad heel onzeker is zeker de eerst weken..

ik heb nu soms nog dat ik denk ohhh god als t maar goed blijft gaan..

maar je moet echt proberen dit los te laten want je maakt je zelf anders echt gek!

En het gaat gelukkig vaker goed dan dat het mis gaat! Ik ken ook meiden die een miskraam hebben gehad en daarna gewoon een gezond kindje hebben gekregen

doe gewoon alles wat je hoort te doen en laat wat je moet laten en dan moet het wel goed komen!

Heel veel liefs

Ik weet niet of ik je angst weg kan halen bij je, wat ik je wil meegeven probeer je angst de deur uit te zetten ik weet dat dit heel makkelijk gezegd is, wij zijn sinds aug gestopt met de pil en in september 2016 raakte wij zwanger wij wisten van niets na ons intieme moment werd ik beroerd en helaas op het toilet het vruchtje verloren, naar de ha geweest en zij zei dat het dan al niet goed is geweest, dit was een vroegtijdige miskraam, dit helaas zo heeft moeten zijn ik heb in de kreukels gelegen maar het een plek kunnen geven, dit is iets wat je nooit meer vergeet het is nu een prachtige ster in de hemel die over ons waakt zo zien we het. Dit weekend hebben wij een test gedaan en wat bleek positief ontzettend blij natuurlijk, 23 mei de 1e echo om ons wonder te zien super spannend! Wat ik je probeer te zeggen is probeer er zoveel mogelijk van te genieten zo zul je zien dat je veel beter in je vel zit en probeer er anders met je dierbaren over te praten helpt echt! Heel veel liefs

Goedemorgen, Ik weet precies hoe je je voelt. Ik heb eind september een miskraam gehad en kwam er 2 dagen voor kerst achter dat ik weer zwanger was. Steeds als ik het idee had dat ik "iets" voelde lopen beneden wist ik niet hoe hard ik naar de wc moest rennen om te kijken of ik bloed verloor.

Vandaag ben ik 22 weken zwanger van een klein mannetje en het gaat goed.Maar je angsten had ik ook en heb deze met mijn huisarts besproken(heb een goede band met haar en had mijn eerste afspraak bij de vk pas met 10 weken) en ze gaf mij ook aan dat als dit kindje iets zou mankeren mijn lichaam dat zelf zou afstoten maar de kans meer dan 75% was dat het goed zou gaan bij een eerste zwangerschap en bij een tweede zwanger schap zelfs meer dan 80%.

Groetjes en veel sterkte en hoe moeilijk ook PROBEER TE GENIETEN

Terug
Bovenaan