bang voor een 2e miskraam

Hoi meiden,

Ook ik heb een (heftige) miskraam gehad, afgelopen oktober, en weet nu sinds afgelopen dinsdag dat ik weer zwanger ben! Nu 4 weken en 2 dagen, dus echt heel pril. Maar jeetje wat ben ik onzeker en bang! De vorige zwangerschap had ik er nooit bij stilgestaan dat het mis zou kunnen gaan, en nu kan ik alleen maar denken dat het vast weer mis gaat. Ik probeer natuurlijk positief te blijven, maar jeetje wat is dat moeilijk!

Liefs

Hoi meiden,

Ook ik herken me in je angsten. Heb een miskraam gehad in december, bij 11 weken echo bleek het hartje niet meer te kloppen. Met pillen is de miskraam toen opgewekt. Ik vond de miskraam heftig zowel fysiek als mentaal. Had afgelopen maanden moeite met loslaten, de angst dat nooit meer lukt als er te veel mee bezig zijn. Afgelopen 1.5 maand ging dat heel goed en nu ben ik 5 weken zwanger. We zijn blij maar ook heel voorzichtig! We weten dat het mis kan gaan... en het wachten tot echo (17 mei) duurt lang! Afgelopen dinsdag flinke steek in eens en toen had ik gevoel dat klaar was. Helemaal in paniek geraakt, met tampon gekeken of ik bloedverlies had en zag toen klein beetje bruin bloed. Ik was overtuigd dat het niet goed was. De verloskundige zei dat er geen reden voor paniek is. Zodra ik geen erge krampen heb en meer rood bloedverlies is het geen miskraam! Nu heb ik er weer beter gevoel bij maar mijn angst is erg groot dat het opnieuw misgaat! We gaan het zien, fijn om zo met elkaar de gevoelens te kunnen delen! Ook fijn om te lezen dat het vaak gewoon goed gaat!

Hi,

ook ik weet hoe je je voelt. Ik heb in november een miskraam gehad (met 9+3) en vond dat zowel mentaal als fysiek zwaar. Ik ben nu 13 weken zwanger en nu lijkt alles (tot nu toe) goed te gaan. Met 6+4 een flinke bloeding gehad. Blinde paniek, dacht toen dat het weer helemaal mis was. Kon toen gelukkig direct bij mijn vk terecht voor een echo. Daarop bleek alles goed te zijn. Kloppend hartje gezien. Bij de laatste echo, de termijnecho op 14 april, was alles nog steeds goed (flink veel beweging, 2 armpjes en 2 beentjes, goede hartactiviteit). Begin er nu langzamerhand meer vertrouwen in te krijgen. Hoop voor je dat het bij jou nu ook goed gaat! Succes in deze spannende periode! :)

<p style="text-align: left;">Hi Baboon, het is inderdaad zo herkenbaar. Ook moeilijk om te delen met anderen die het niet zelf hebben meegemaakt! Fijn dat je weer zwanger bent en dat het nu goed gaat! Pff heftig zo'n bloeding! Grote paniek kan ik me voorstellen. Ik kan niet wachten tot ik de 11 weken met goede echo voorbij ben...</p>

Ja inderdaad, je merkt toch wel dat veel mensen het niet begrijpen (en dat snap ik ook, ik denk dat ik het zelf ook niet 'echt' begrepen had als ik het zelf niet had meegemaakt...). Kan me helemaal voorstellen dat je niet kunt wachten op die termijnecho. Ik ga voor je duimen ;)

Die bloeding bij mij was oud bloed dat waarschijnlijk nog ergens in een plooi zat in mijn baarmoeder (misschien zelfs nog van de miskraam). Het was echt heel veel, soort kraan die open gezet werd. Wel maar kort. Hoeveelheid zegt dus ook niet altijd iets....

Vorig jaar zomer een missed abortion gehad. Gelukkig was ik na 3 1/2 maand alweer zwanger. Ik ben nu 28 weken en nu pas begint de angst minder te worden (totdat ik de kleine minder voel...). Zeker de eerste weken heb ik van echo naar echo geleefd. Ik vond het ook lastig om van de zwangerschap te genieten wat super zonde is, want meestal gaat het gelukkig goed en de zwangerschap gaat op die manier zo aan je voorbij.

Heel veel succes en heb er vertrouwen in!

Wow dames wat een ontzettend lieve en hoopvolle reacties.

Doet goed om te lezen dat ik niet overdrijf in paniek raken en ik niet alleen ben.

Ik probeer ook langzaam mijn angst los te laten, mocht het echt weer niet goed zijn dan is er weer een hele goede reden voor. nog 1,5 week en dan hebben we onze eerste echo. Bijna weekend en dan is 1,5e week zo voorbij.

Gefeliciteerd allemaal en ik hoop ook echt dat ik snel mag gaan genieten en shoppen ook haha

Wachten is vreselijk, maar je kan er helaas niks aan veranderen. Ik weet nog wel dat ik de 1e echo kreeg; ik kwam  jankend binnen van de zenuwen en angst dat we misschien weer geen kloppend hartje zouden zien. En dan het moment dat je het hartje ziet kloppen.... toen kwamen de tranen van blijdschap.

Het is iets super verdrietigs, maar gelukkig zegt 1 of 2x een miskraam niks over dat je niet goed zwanger kunt blijven. En de scherpe randjes gaan er gelukkig van af.

Vanmiddag een groeiecho en volgende week een 3D-pretecho. Nu is de tijd voor mij aangebroken dat ik kan genieten en vertrouwen in deze zwangerschap heb ;-).

Terug
Bovenaan