Bang voor een miskraam

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger en ben erg bang voor een miskraam. Ik vind het erg dubbel om alles te lezen op internet, buikkrampen schijnt goed te zijn maar kan ook duiden op een miskraam. En zodra mijn klachten wat minder zijn maak ik mij gelijk erg veel zorgen dat het niet goed zit. Ik ga er haast al vanuit dat ik toch een miskraam krijg om de teleurstelling minder erg te maken maar dit is natuurlijk niet leuk. Dit is mijn eerste zwangerschap dus alles is nieuwe voor mij, ik vind het allemaal gewoon erg spannend. Zo spannend dat ik nog geen afspraak heb durven maken bij de verloskundige. Ik heb gelukkig nog geen bloedverlies gehad. Er zijn vast veel andere dames die zich kunnen herkennen in mijn verhaal, hoe gaan jullie hier mee om?</p><p>Liefs J</p>

Als dit je 1e zwangerschap is en je nog nooit eerder een miskraam hebt gehad begrijp ik niet waarom je je daar zon zorgen om maakt?

Is er in je familie bekend met miskramen? De eerste 12 weken zijn zwz spannend met miskramen maar het kan ook heel goed later in je zwangerschap fout gaan of dat ze op de echos zien dat er iets niet goed is.

Zou gewoon een vk bellen meestal krijg je rond de 7 of 8 weken een vroege echo en nu je de 6 weken al gehaald hebt heb je ook kans dat er een hartje klopt. Dan is de kans erg klein dat er nog iets fout gaat

Ik had met mijn eerste zwangerschap pas met 8 weken door dat ik zwanger was en met 24 weken complicaties waardoor ik rekening moest houden dat ie het niet ging halen maar hij is nu inmiddels 3 jaar

Nu in verwachting van de 3e en me nog nooit zo onzeker gevoeld omdat ik ook helemaal geen klachten had en inmiddels 30 weken.

Ik vindt een zwangerschap zwz een onzeker iets. Je hebt er niks geen invloed op. Je lichaam wordt gewoon tijdelijk overgenomen. Zo zie ik het. Ben altijd blij geweest als ik bevallen was en alles gewoon goed ging.

Hoop dat ik je wat moed in gepraat heb en gewoon afspraak maken bij je vk. Als je dat kleine lijfje ziet met misschien kloppend hartje neemt je onzekerheid misschien al stuk af.

En geniet ervan!!

Ik denk dat ik gewoon teveel lees op internet. Ik heb nooit geweten dat een miskraam zovaak voor kwam tot ik op baby forums ben gaan kijken. Helaas zie ik erg veel berichten van dames die een miskraam hebben gehad, dit maakt mij onzeker.
Mijn moeder heeft ooit een miskraam gehad maar dit is zeker al 30 jaar geleden. Ik ga zeker een afspraak maken bij de vk en proberen het negatieve gevoel los te laten.

Een zwangerschap gaat veel vaker wel dan niet goed (die cijfers staan ook op internet). Je bent jezelf volledig gek aan het maken. Zou zo snel mogelijk afspraak maken met de verloskundige, die kan je geruststellen en je hierbij helpen. Natuurlijk kan er altijd iets mis gaan en dat is vreselijk, maar tegelijkertijd ook iets wat je niet kunt tegenhouden. Probeer de mooie kanten van je zwangerschap te zien en te genieten van het wondertje in je buik. Een beetje angst is normaal, maar hou het wel realistisch.

Ik snap je heel goed. Ook ik had die angst bij beide zwangerschappen, vooral bij de eerste, terwijl dit ook nergens op gebaseerd was. Dus wat ik wil zeggen, heel normaal. Ik haalde zelf wel rust uit een afspraak maken met de verloskundige. Dan heb je iets om naar uit te kijken en zij kan je wellicht alvast wat gerust stellen en eventuele vragen beantwoorden. Dus dat zou ik je adviseren. En proficiat! ??

Ik zeg altijd, als je online gaat zoeken dan vind je waar je naar op zoek bent. Ben je bang voor slechte scenarios dan vind je deze ook alleen maar....
Probeer het los te laten, mis gaan kan helaas altijd, ook na 12 weken.
Ik ben zelf nu ook 6 weken en probeer gewoon ervan uit te gaan dat alles goed komt. Ik geloof er wel in dat als je positief blijft, dit ook echt wel effect geeft op je lichaam ivm minder stressen. ( lijkt me ook niet goed voor je baby)
Wij hebben morgen de eerste echo, en ja ik vind het rete spannend! maar we gaan er allebei met een positief gevoel naar toe!

Heel herkenbaar hoor, ik ook gehad. Alle symptomen kunnen beide kanten opgaan. Zelf bloedverlies is 50% van de keren geen miskraam. Kijk of je volgende week al bij een verloskundige terecht kan en anders bij een studio die vroege echo's op verzoek doet.
Gefeliciteerd en veel succes.

Ik heb een miskraam gehad met 12 weken totaal geen bloedverlies gehad 
Laatste zwangerschap met 8 weken een mega bloeding gehad stroomde eruit en ben met ambulance weg gebracht en nu een gezonde dochter van 5 alweer
Dus wilt echt niks zeggen 

Terug
Bovenaan