Bang voor een MK

<p>Ik heb soms echt een beetje support nodig. Ik ben nu 9+2 zwanger maar ik merk dat ik toch echt continue bang ben voor een MK. Ofja toch telkens bang ben dat het kindje er niet meer is... Natuurlijk merk je een MK wel, maarja een missed abortion bijv niet.</p><p>Ik heb inmiddels 3 goede echo's gehad waarbij ik tot 2x toe 2 dagen vooruit gezet ben in de termijn. Alles was goed en het groeit goed</p><p>Toch ben ik echt nog steeds bang ivm dat nog zo pril is. Gelukkig naderen we wel "bijna" de 12 weken :)</p><p>Zijn jullie ook zo bang?</p><p> </p>

Ondertussen ben ik al bevallen van een kern gezond kindje maar ik snap je angst helemaal!
Ik was er ook erg bang voor, ging heel veel naar de WC om te checken en keek altijd op het papiertje of ik geen bloed had( deze tik heb ik overigens nog steeds..)
Pas na 12 weken vond ik het geweldig om zwanger te zijn en keek ik erg uit naar elke bezoek aan de verloskundige.
Onzekerheden zullen er blijven..Over een tijdje als je het kindje kan voelen bewegen en als het is geboren of alles wel goed gaat qua voedingen etc.
Ik heb geprobeerd het helemaal los ge laten en tegen mezelf gezegd, dat als ik zelf gezond leef, geen alcohol en sigaretten ik er niks aan kan doen mocht er wat gebeuren.
Probeer te vertrouwen op je lichaam en je bent al bijna bij de 12 weken!! Dat is ook erg fijn.

Ik wens je een hele goede zwangerschap toe en probeer te blijven denken; Alles komt goed.

Veel liefs 

Hoi!
Ik snap je gevoel erg goed! Ik heb met 7 weken een echo gehad met een kloppend hartje en moet wachten tot mn termijn echo van 12 weken. (Nu 10 weken). Mijn verloskundige heeft gezegd dat de kans op een miskraam na een kloppend hartje afgezwakt is van 50% naar 5%. Daar probeer ik ook veel aan te denken. Nog even volhouden dus ;)

Snap je helemaal! Morgen met 12 weken heb ik een echo en dat is zo spannend!
In het afgelopen jaar heb ik al twee miskramen en een bbz gehad. Alhoewel ik nu wel echt merk dat mijn lichaam heel zwanger is met pijnlijke borsten, misselijk, af en toe overgeven. 
Heb jij kwaaltjes die je houvast geven?
Ivm de pech van het afgelopen half jaar heb ik bij 6&8 weken een echo gekregen. Eigenlijk zou de 12 weken pas weer de volgende zijn. Maar met 10 weken heb ik er nog een aangevraagd omdat het toen mis ging. Gelukkig snapte de vk dat. 
Heb je reden om ongerust te zijn?
ik heb de afgelopen tijd veel afgesproken met vrienden en familie zodat ik afleiding had en de tijd snel gaat. Wat me enorm heeft geholpen is dat ik lieve mensen om me heen had die mijn verhaal kende en waar ik mee kon praten. Hopelijk heb jij die ook. 
Veel sterkte de komende tijd, ik hoop voor je dat de komende tijd voorbij vliegt en het gewoon allemaal goed zit. 

Ik had gevoelige borsten maar dit is weg en dan maak ik me natuurlijk wel ongerust. Verder komen en gaan de klachten. Nu al 2 weken ontzettende hoofdpijn.

Ik heb met 5 weken een echo gehad omdat de termijn onbekend was, toen was er nog niks te zien dus moest met 6 weken terugkomen. Toen een kloppend hartje. Vorige week met 8+6 ook een kloppend hartje en een goed beweeglijk kindje. Nu moet ik met 11 weken terug voor de 12-weken echo.
Ik ben vooral ongerust ivm de missed abortion verhalen die ik ken .. en ja de angst heb je denk ik sowieso altijd.

Probeer ook niet teveel te lezen. Dit forum vind ik eigenlijk ook niet zo'n succes voor de eerste weken. Je kan er wel goed terecht met je vragen en onzekerheden. Maar naast dit lees je eigenlijk bijna alleen maar verhalen over miskramen etc. De goede verhalen lees je bijna niet. Probeer dit niet te veel aan te trekken. Kijk hoeveel controles je krijgt. Ik denk dat het wel goed zit. Buiten dit mag je ook nog met 11 weken komen ipv 12 weken! Bekijk het allemaal positief, de tijd die tussen je echo's zit is lekker kort. Moet zeggen dat 5 weken wachten tot een echo (wat ik heb) me een stuk lastiger lijkt haha. 
Maar het komt allemaal goed ;)

Ik herken het.. pas na 12 weken was ik iets meer gerust maar pas na de 20weken echo pas gaan genieten van het zwanger zijn.. balen maarja die angst hè

Ja gelukkig doet mijn VK altijd om de 4 weken controles.
Ik probeer me vaak er aan vast te houden dat ik jong ben, net 24. Alle echo's tot heden goed. Het hartje klopte heeel duidelijk vorige week. Dus ga er vanuit dat het goed blijft gaan. Ik ben blij als ik de 12 weken aantik.
Maar toch, als dan wat "kwaaltjes" verdwijnen maak je je wel zorgen dat het misschien toch niet goed meer is...

Terug
Bovenaan