Bang voor een MK

Misschien helpt het je om een dopler te kopen! Op bol.com kun je voor een paar tientjes een dopler van angelsounds kopen. Kun je thuis naar het hartje luisteren. Ik heb vorig jaar twee mk gehad dus was deze keer erg zenuwachtig in het begin. Ik luisterde dan een of twee keer per week zelf naar het hartje en dan was ik weer gerustgesteld. Doordat ik dit kon doen, werd ik steeds relaxter en nam die behoefte steeds meer af. Dus uiteindelijk leerde ik zo vertrouwen dat het goed gaat :) ben nu 21 weken en nu voel ik baby lekker trappelen dus krijg ik sowieso dagelijks bevestiging dat alles goed gaat. 
Probeer te genieten! Je hebt nooit 100% zekerheid maar het hartje klopt en je kindje groeit. Vertrouw op je lichaam en maak je niet zoveel zorgen. Stress is ook niet goed. Veel succes :)

Nee dopler lijkt me ook niet zo goed bij regelmatig gebruik.. ik denk dat de onzekerheid er gewoon bij hoort. Als je gezond leeft.. en ook met een dopler kan je een mk niet voorkomen he? Aangezien je het toch niet in de hand hebt is mijn advies: ga uit van het beste :)

Ik snap heel goed wat je angst is. Ik heb het zelf ook heel erg gehad. Omdat je nog niets voelt, en de symptomen komen en gaan zit je soms echt in 'n rollercoaster. Maar, eigenlijk kan je echt gewoon uitgaan van het positieve! De kans dat je nu nog 'n miskraam krijgt is echt aanzienlijk klein. Ik heb met een week of 9 wat bloed en kleine stolseltjes verloren, maar zelfs daar was niets aan de hand. En bij mij kwamen en gingen de symptomen ook. Als ik dacht; nu gaat het mis leek alles minder te worden. Je lichaam kan je zo aardig voor de gek houden denk ik.
Probeer er maar aan te denken, dat als je de kleine straks voelt bewegen, je onzekerheid weg gaat. Ik kon vanaf 'n week of 15 het babytje voelen bewegen (nu 21 weken) en kan vanaf dat moment er pas echt van genieten. Dus, het komt vanzelf, geloof mij maar!

Ik zit nu net op de 12 weken. Dus kleine kans dat het nog mis gaat. Maar wachten op resultaten van nipt, en een MA kan natuurlijk ook nog. Of dat ze straks iets raars op de echo zien. Toch nog best spannend!
Wat dat terugzetten in termijn betreft, je eerder echo's waren waarschijnlijk te vroeg voor een goede termijn  bepaling, dus dan is het meer een schatting.

[quote quote=10117126]Ik zit nu net op de 12 weken. Dus kleine kans dat het nog mis gaat. Maar wachten op resultaten van nipt, en een MA kan natuurlijk ook nog. Of dat ze straks iets raars op de echo zien. Toch nog best spannend! Wat dat terugzetten in termijn betreft, je eerder echo’s waren waarschijnlijk te vroeg voor een goede termijn bepaling, dus dan is het meer een schatting.[/quote]
Ik ben steeds vooruit gezet ipv terug gezet. Dus dat is wel 'positief'. Klopt de NIPT is binnekort.

Ik weet niet wat slechter is het gebruik van een dopler af en toe of een moeder die in de stress zit. Probeer te genieten en welke week verder is weer een beetje minder risico op dat het mis gaat. 

Mee eens Merelvh :) en doordat je zo'n optie hebt, verdween bij mij mijn zorgen en uiteindelijk heb ik het daardoor maar een paar keer gebruikt. 
Het is niet bewezen dat het slecht is. Is geen straling ook, maar geluidsgolven net als de echo's en dopler die verloskundige gebruikt (maar die zijn vele malen sterjer dan degene die je zelf kunt kopen).
Stress is echt niet goed. Probeer ook wat los te laten. Elk stadium zal spannend blijven en je kunt je helemaal gek maken. Probeer ook niet teveel te googlen want dan lees je vooral enge verhalen hoe het mis kan gaan. Relax een beetje en geniet ervan, je bent gewoon zwanger! Nu kun je alleen gezond proberen te leven en je rust nemen. Hoe moeilijk het misschien ook is, ik zag dat je super veel topics hebt geopend. Maar probeer echt ook los te laten en te genieten. 

Terug
Bovenaan