Bang voor missed abortion

Hoi, ik ben super bang dat ik een missed abortion ga krijgen. Ik ben nu nog geen 5 weken zwanger van ons 2e kindje. Het was de 2e ronde al raak. Wat super fijn is natuurlijk.. Maar ik ben gewoon bang als dingen in mijn leven 'soepel' verlopen. Dat komt omdat ik best wat meegemaakt heb in mijn leven. Voordat ik zwanger was van mijn zoontje heb ik ook een vroegs miskraam gehad. Dat is deze maand precies 2 jaar geleden. Ik heb de verloskundige nog niet eens gebeld maar ik verwacht dat ik op zn vroegst eind feb mag komen. Hebben jullie tips hoe ik hier mee om kan gaan?

Van harte gefeliciteerd!!!
Die eerste weken is altijd spannend en daar Kun je zelf vrij weinig aan doen. Het enige dat je denk ik vooral niet moet proberen te doen is je druk maken (lekker makkelijk) en veel stress vermijden. Eet gezond, neem foliumzuur en leef normaal doe geen gekke dingen. Dan Kun je je zelf ooknooit het verwijt maken dat er daardoor misschien iets mis is gegaan.
als het zo moet zijn dan moet het zo zijn. Het kindje was dan misschien niet gezond oid.
probeer te genieten van jullie nieuwe kleine geheim! Als het nl wel goed gaat, en daar gaan we van uit, heb je deze dagen al zitten stressen terwijl je had kunnen genieten.

Deze angst is herkenbaar voor heel veel vrouwen. Ben nu zelf zwanger van de eerste en heb dagen dat ik over niets anders kan denken. Ik heb zelf al een echo gehad bij 7+5 (nu 9+4) met een kloppend hartje en zelfs dat is niet voldoende om geheel zorgeloos te zijn. Je moet zowieso niet te veel op internet zoeken. De informatie is überhaupt heel wisselend en tegenstrijdig. Op forums lijkt het wel alsof iedereen dit meemaakt. Ik denk ook dat mensen die dit meemaken vaker op een  forum zitten om hun verhaal te delen. Een ding is zeker. Het overgrote deel van de vrouwen brengt een gezond kindje op de wereld. Als het fout gaat is dat niet zonder reden en ligt dat bijna nooit aan jezelf. En misschien een reden om vaker een echo te laten maken. Weliswawt betaal je daar zelf voor maar het kan je geruststellen. Een goede zwangerschap gewenst!

Bedankt voor jullie geruststellende reacties en tips! Dat doet me echt goed. Inderdaad lijkt het wel alsof iedereen een missed abortion heeft gehad.. Maakt je zo onzeker. Mijn vriend snapt er ook niks van en vind het alleen maar leuk. Soms denk ik was ik maar een man haha! Jij ook een hele goede zwangerschap gewenst gebruiker10052432! En een goede bevalling. Martina, dat gezond eten gaat momenteel wat minder haha! Heb hele erge cravings naar vet eten. Wel met mate natuurlijk! Nogmaals bedankt! Ik ga proberen te genieten.

Bedankt voor jullie geruststellende reacties en tips! Dat doet me echt goed. Inderdaad lijkt het wel alsof iedereen een missed abortion heeft gehad.. Maakt je zo onzeker. Mijn vriend snapt er ook niks van en vind het alleen maar leuk. Soms denk ik was ik maar een man haha! Jij ook een hele goede zwangerschap gewenst gebruiker10052432! En een goede bevalling. Martina, dat gezond eten gaat momenteel wat minder haha! Heb hele erge cravings naar vet eten. Wel met mate natuurlijk! Nogmaals bedankt! Ik ga proberen te genieten.

Ik heb eind augustus een missed abortion gehad. 
Vrijdags klopte het hartje nog goed (9 weken) en maandag was er niets meer te zien. 
Ik ben nu 6 weken zwanger en snap je volledig. Het afgelopen jaar was voor mij niets anders dan ellende, ik verloor mijn moeder na een hele heftige tijd en was klaar voor een kindje na 1 x klussen was het al raak. De gedachte van mij was alleen maar hehe eindelijk weer een beetje geluk! Ik genoot vollop! 
En toen het slechte nieuws mijn wereld storte letterlijk even in. Wat heb ik mezelf veel kwalijk genomen wat achteraf totaal niet terecht is. Want eigenlijk kun je er niets maar dan ook niets aan doen. Ja gezond leven is beter maar als je ziet dat coke snuivende moeders gewoon een kindje op de wereld zetten blijkt het wel dat je er niets aan kunt doen. Een foutje in het vruchtje wat een hopp verdriet mee brengt. 

Ik mag nu a.s woensdag voor een echo extra vroeg vanwege de missed abortion ik ben super blij maar de gedachte : zou er wel wat in zitten, zou het nirt misgaan, zou dit zou dat laten me niet helemaal los. 
Maar toch voelt dit niet eerlijk naar wat nu in mijn buik groeit ( hoop ik) dit kindje en ik zelf verdienen het om er vollop van te genieten. De angst mag er zijn . Ik ga wel woensdag vragen of ik in de tussen tijd van de volgende echo 20 feb nog een x terug mag komen toen ging het ook toen mis dus als het fout gaat wil ik niet nog 20 dagen zo lopen. Mocht dit niet mogen dan ga ik particulier om een echo. 
Probeer jezelf bewust te worden dat je er niets aan kunt doen en probeer een beetje te genieten dat verdienen jullie allebei!

Dit herken ik heel erg.. Voor mij de eerste keer en omdat ik weinig last heb van kwaaltjes ben ik ergens toch bang dat het mis is. Ik heb mijn eerste echo met 10 weken en dat vind ik stiekem zo lang duren!

Terug
Bovenaan