Bang voor nieuwe miskraam

Hi,Even van me afschrijven. In juni heb ik een vroege miskraam gehad (voelde vanaf t begin al dat het niet goed zat, clearblue testen liepen niet op) en nu ben ik opnieuw zwanger van een hopelijk 2e gezond kindje (5+6dagen denk ik). Test is wel mooi opgelopen. Weinig klachten, wel wat moe, hoofdpijn en emotioneel maar geen zere borsten of andere symptomen. Hierdoor maak ik me gelijk weer ongerust. Volgende week een echo. Super spannend. Iemand goeie ervaringen na 1 miskraam? Liefs<br />
 
Hoi Liesje,
Heel herkenbaar hoor, ik heb in februari een miskraam gehad. Gelukkig nu al 17 weken zwanger. Ik had aan het begin ook geen klachten naast vermoeidheid. Ik kan je zeggen dat ik iedere controle spannend vindt. Maar ik moet er ook gewoon op vertouwen dat het goedkomt. Heeeeeel veel vrouwen maken een miskraam mee, helaas. Ik heb zelf ook een gezonde dochter net als vele met mij die een miskraam hebben gehad. Dus het gaat echt goedkomen!
Ik hoop dat je kan genieten ondanks de spanning. Voor je het weet heb je een prachtig wonder in je armen!
Liefs
 
Heel herkenbaar! Ik had in maart een vroege miskraam. In mei weer zwanger geworden en inmiddels 18 weken zwanger. Ik had meer last van de spanning bij de zwangerschap na de miskraam dan van de miskraam zelf, daar was ik behoorlijk nuchter over. 
Maar waar ik bij mijn eerste zwangerschap (dochter nu 2,5 jaar) behoorlijk onbezorgd was, vond ik nu de controles telkens weer spannend. Hoe verder de zwangerschap is, hoe beter het bij mij gaat. Ik voel het kindje nu ook steeds beter, dus dat helpt ook. 


 
 
Wat lief, je berichtje gebruiker101. En wat fijn dat je 17 weken zwanger bent. Klopt, ergens heb ik ook vertrouwen dat het goed zit maar ergens wil ik ook een beetje een slag om de arm houden (zelfbescherming denk ik?). Irritant die wisselende gedachten / stemming?‍?.
 
@dpl ooo ik kan me helemaal vinden in je bericht. Bij de miskraam was ik ook even van slag en daarna dacht ik nou jammer en weer door. En nu kan ik de dagen wel wegkijken. Zo spannend vind ik het. Mooi dat jij alweer in het tweede trimester zit en je kindje voelt. Fijn hoor?
 
Heel herkenbaar dit ik wilde bijna het zelfde topic openen!
In april een vroege miskraam en nu 4+5 zwanger ik test nog elke dag omdat ik bang ben dat het weer mis gaat. Vanmiddag ga ik de gyn bellen voor een eerste afspraak. Ik voel me wel zwanger nu in tegen stelling tot april… nu ben ik misselijk en moe maar verder voel ik niet veel.

Succes met wachten tot de echo! Weet dat je niet alleen bent
 
@Liesje, net als de meiden hierboven helaas ook hetzelfde meegemaakt. Bij onze eerste twee mini’s zo onbezorgd. Een streepje dus ik ging er van uit dat alles dan ook direct goed was. (Was gelukkig ook zo)Helaas in mei een MA met 9weken bij mini 3. De testen liepen wel mooi op en de pijnlijke borsten bleven. Maar geen hartje op de eerste echo ? Gisteren terug een streepje (12 dpo) en ik mocht van de gynaecoloog direct bellen. Vandaag al langs geweest. Ik moet nu progesterontabletten nemen en 3x pregnyl spuiten om de innestelling alle kansen te geven. Vond het wel best wat, maar als we een duwtje in de rug kunnen geven, dan graag. Binnen 2 weken terug op controle en dan mss wel een hartje (is nog steeds vroeg dan).
Ben wel blij met de opvolging, al hoor ik ook gewoon heel vaak dat een miskraam niet direct iets betekent bij een volgende zwangerschap…
Succes met aftellen!! Alles komt goed!! ??

 
@liefsvan pffff gekmakend he. Ik duim! Krijg je ook een vroege echo?

@shana dat zullen 2 spannende weken voor je zijn!

En inderdaad je hoort dat zoveel vrouwen een miskraam hebben gehad (ooit). Toch een beetje naïef geweest om te denken dat gebeurd mij niet?. Met volle angst vooruit dames!
 
Terug
Bovenaan