Bang voor nieuwe miskraam

Hee. Wat ik heb geleerd is dat je een miskraam niet kan voorkomen en dat het blijven testen geen zekerheid geeft. Probeer veel leuke afleiding te zoeken en uit te gaan van de kracht van je lichaam. Je lichaam werkt altijd voor je en nooit tegen je!! Het wachten blijft lastig en controles blijven spannend, ben lief voor jezelf!
 
Heel herkenbaar hoor. Ik heb een vroege miskraam gehad in maart. Direct de ronde erna weer zwanger en dit weekend al 24 weken. Het begin is alles sowieso onzeker en ook helemaal niet gek als je tot de termijnecho (of er na) nog af en toe onzeker bent. Je krijgt gewoon nul bevestiging en dat is pittig. Maar vertrouw op je gevoel. En bij mij gaf de duidelijkere test me dat wel. Ik heb toen met 6 weken voor moeders voor moeders nog een test gedaan met lood in mijn schoenen, maar alles is helemaal prima gegaan en ben nu vol vertrouwen ♥️
 
Oh ik snap je helemaal. Gek wordt je van onzekerheid en je gaat ook nog overal extra op letten dan. Ik ben na een miskraam opnieuw zwanger. Nu 31 weken. Had ik maar een tip voor je om de onzekerheid weg te nemen. Wat mij heel erg hielp was praten tegen mn nieuwe zwangerschap, ook al bij 5 weken.... Ik nam mijn baby echt mee in hoe spannend ik het vond. Het gaf me afleiding en houvast. Oh, en niet googlen....hoe moeilijk ook! Blijf positief, dat geeft kracht. Iedere zwangerschap is weer anders. En dus ook de symptomen die daarbij horen. Ik heb namelijk bij deze zwangerschap totaaaal geen last van m'n borsten gehad. Terwijl bij degene waar het mis ging ik alle symptomen had die je je maar kon bedenken.
Probeer te genieten... Kijk en luister naar positieve verhalen en neem je verloskundige mee in je onzekerheid. Ik heb ze in het begin wel bijna dagelijks gebeld ? . Hele dikke knuffel ❤️
 
Ik herken dit helemaal! In mei met 13 weken een miskraam gehad. Ergens zei mijn gevoel toen de hele tijd dat het niet goed zat en dat bleek ook zo te zijn. Nu weer 9 weken zwanger en mijn gevoel zegt deze keer dat het helemaal goed zit. Maar toch merk ik dat naarmate de termijnecho er aan komt en de 13-weken echo de spanning begint op de lopen..

Mijn tip is vooral om het te bespreken met je verloskundige! Merk dat die van mij echt alle begrip hebben en ook constant benoemen dat als ik teveel spanning krijg ik gewoon langs mag komen voor een echo! Heel veel succes de komende weken, het komt vast helemaal goed!!
 
Super lief jullie berichtje @ Jessie jonilse en froemeltje. Fijn jullie verhalen te lezen. En inderdaad spannend blijft het toch en je hebt er geen controle over. Ik heb een hele fijne Verloskundigenpraktijk en ik weet dat ik hen altijd kan bellen?
 
@Liesje hoe gaat het nu? Ik ben enorm moe en af en toe wat misselijk maar verder niks van symptomen daarbij lijkt de misselijkheid al 2 dagen af te nemen. Heb volgende week een intake met waarsch. Gelijk een vroege echo maar kan ook een week later worden ga het afwachten...
 
Terug
Bovenaan