bang voor reactie ouders

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik  weet sinds enkele dagen dat ik zwanger ben. We zijn helemaal door het dolle heen en ik wil het mijn ouders vanavond gaan vertellen. Toch ben ik ergens een beetje bang voor hun reactie. Mijn ouders zijn vrij zakelijk ingesteld en zien overal opstakels. Ze hebben al meerdere keren duidelijk aangegeven dat het niet zo handig zou zijn als ik nu zwanger zou worden. Ik ben zelfstandig ondernemer en inderdaad, practisch is anders, maar we waren er gewoon ontzettend aan toe en wij vinden het hebben van een gezin op dit moment belangrijker dan mijn zaak, waar ik overigens  mee ga  stoppen na  de  zwangerschap. Ook vind vooral mijn moeder het heel moeilijk om mij los te laten en als volwassen te zien. Ze hebben maar 1x de kans om voor de eerste keer te reageren op mijn zwangerschap en ik hoop dat ze hun bedenkingen gewoon voor zich kunnen houden. Ze mogen natuurlijk vinden wat ze willen, maar ik wil het niet altijd meer horen.
Toen we naast onze twee katten een hondje kregen vonden ze dit ronduit belachelijk! Dit was ook hun eerste reactie. Het doet gewoon pijn om altijd kritiek te krijgen op de beslissingen die je zelf maakt. En achteraf bleek ook, het gaat perfect met de beestjes!
Misschien heeft iemand hetzelfde 'probleem' of hebben jullie tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan.

x
Willeke

Hai Willeke,

Ik wist zelf dat mijn ouders er heel open voor zouden staan maar was toch ook een beetje ongerust. Ik begrijp daarom wel dat jij dit gevoel veel erger hebt. Maar ik denk dat alle ouders het toch stiekum wel een beetje geweldig vinden als ze opa en oma worden.  Maar als ze toch niet reageren zoals jij zou willen kun je ze duidelijk maken hoe gelukkig jullie ermee zijn en zeker dat jullie een gezin belangrijker vinden als de zakelijke kant, als ouders zullen ze dit vast wel begrijpen. Een kindje is natuurlijk ook iets heel anders als een huisdier.