bang voor te bevallen

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal
ik zal me eerst even voorstellen ik ben moinca ik ben 20 en we zijn aan onze derde ronde begonnen..
alleen ik ben zo bang om te bevallen als ik zo dadelijk zwanger ben en weet niet wat ik ern moet verwachten en wou gewoon eens wat info er over in winnnen heb ook al op google gekeken maar kon niet echt eigen ervaringen vinden zeg maar...
het lijkt me natuurlijk geweldig om zo'n wondertje op de wereld te zetten maar ik weet dus niet wat me dan te wachten staat en wil dat wel een beetje weten kan beter goed voor bereid zijn toch?
ik wil zwanger worden dus zal ook moeten bevallen....
groetjes moinca en alvast bedankt voor de reacties ik hoop dat deze vraag niet dom overkomt ....

Tuurlijk komt de vraag niet dom over meis. Waar ben je precies bang voor weet je dat ook? Ik denk dat iedereen zo haar eigen bevallingsverhalen heeft. Bij de een gaat het heel snel, bij de andere duurt het uren of zelfs dagen. De een poept het kindje zo uit en de andere heeft heel veel pijn. Dus van te voren kun je natuurlijk niet zeggen hoe het bij jou zal zijn. Je kan wel het kenbaar maken bij de verloskundige enzo. En er is zoveel mogelijk tegenwoordig. Je kunt altijd kiezen om iets voor de pijn te krijgen of lachgas ofzo. Kijk je veel naar bevallingen op tv ofzo? Meis bij iederee is het anders. Ik weet ook niet hoe het bij mij zal gaan. Wij zitten nu ook in ronde 3 van ons 1e kindje en ik ben 24 jaar. Wie weet hebben meiden die al mama zijn wat tips voor je ofzo.

Liefs Nathalie

he hallo!

Nee het is helemaal geen domme vraag! Maar meis, eerst maar eens zwanger worden ( bedoel ik niet lullig hoor ) dan lekker genieten van de positieve test en dan lekker genieten van alles wat er met jou en om je heen gebeurt............en Dan zo rond de 30 wkn zou ik me pas zorgen gaan maken over de bevaling!

Ik ben zelf in Jan bevallen, leuk was het zeker niet maar het kan allemaal veeeeel erger! Natuurlijk is elke bevaling anders! En het is echt waar als je die kleine dan vast hebt je vergeet het!

Laat je niet bang maken door anderen!!

Heel veel suc6 met zwanger worden!!!

Groetjes Patricia

hey bedankt voor jullie snelle reactie ik weet niet waar ik bang voor ben beetje voor alles eigelijk maar zo krijg ik er weer moed in ...
maar het begon me er in het begin tegen te houden met zwanger worden ik begon te twijfelen ..
maar dat is inmiddels al weer over en we hebben het er goed over gehad en ja bevallen hoort erbij..
bedankt voor jullie reacties nog meer is natuurlijk altijd welkom
groetjes monica

Hoi meid, geen gekke vraag hoor. daar denkt elke vrouw die een kindje wil denk ik wel overna. maar net als ze hier boven al reageren. zie eerst maar dat je zwanger bent en dan groei je er vanzelf naar toe en kijk je op den duur uit naar de bevalling omdat je toch die dikke buik wel heel erg zat wordt en heel benieuwd bent naar het wondertje dat daar in zit...
Wij hebben een zoontje van nu ruim anderhalf. is geboren in sept.06. ik heb toen 16uur over de bevallig gedaan. alleen de laatste 5uur waren zwaar, de rest is prima te overzien.
Maar iedere vrouw bevalt en beleefd dit totaal anders dus laat je vooral niet op de kast jagen of bang maken door allemaal wilde verhalen, want de hele bevolking komt zo ter wereld en als het echt gruwelijk pijnlijk zou zijn ofzo dan zou de wereld niet zo vol met mensjes zijn moet je maar denken. klinkt misschien erg logisch. maar bevallen doet echt niet zo ontzettend veel pijn als er weleens gezegd wordt hoor. ik zei na mijn bevalling: alleen toen het hoofdje stond dat deedt echt pijn, de rest is draaglijk hoor.
Maar succes met zwanger worden, hopelijk lukt het jullie snel en dan zie je vanzelf wel verder...komt echt allemaal wel goed hoor!! zet m op!
Liefs mij

Tja, bevallen hoort er idd bij, maar ik zou me daar nu vooral nog niet druk om maken! Eerst maar zwanger worden en daarvan genieten.
Niemand kan je vertellen wat voor bevalling je gaat krijgen en ook bij dezelfde vrouw kunnen hele verschillende bevallingen komen. Je zult het gewoon moeten nemen hoe het komt. Als je op zoek gaat naar ervaringen, zul je altijd 2 kanten horen: vrouwen bij wie het meeviel, vrouwen bij wie het tegenviel. Ik vond de mijne heftig, maar goed te doen en hetgeen dat ik altijd voor ogen hield: miljoenen vrouwen hebben dit voor mij gedaan, dus ik kan dit ook! Achteraf vond ik de zwangerschap zelf veel zwaarder, 9 lange maanden, de bevalling was met 4 uur gepiept...

Veel succes met zwanger worden!

Groetjes, Karin
(1e ronde, 2e kindje)

Hoi Monica,

je vraag is zeker niet dom. Want ook ik was er erg bang voor toen we gingen klussen voor onze 1e.
Ik weet niet of het wijs is ofdat je antwoorden op je vragen wilt krijgen. Je weet zelf denk ik ook wel dat bevallen geen pretje is. MIjn 1e zw is erg goed verlopen. Voor de bevalling was ik toen totaal niet bang meer. Ik had zoiets van: ik weet niet wat ik moet verwachten, dus om me daar nou nog druk over te maken?? Nee... Ik wou lekker genieten, en dat heb ik zeker gedaan ook!
Tja, wat moet ik zeggen meis?? De ontsluiting verliep bij mij niet perfect. Toen bleek dat Dylano in het vruchtwater had gepoept moesten we gelijk naar het ZH. Een vieze tegenvallen dus, want wou zo graag thuis bevallen.
Mijn ervaring met mijn bevalling heeft zeker geen goed gedaan door de VK van het ZH. Wat was dat een gemeen kutwijf zeg!! Sorry voor mijn directe vertaling, maar zo denk ik er nou eenmaal over.
Mijn moeder mocht pas komen, wanneer zij dat wou!! Huh?? Wie was er hier aant bevallen?!?!?! Mijn vriend zat er helemaal doorheen, en toen ik 7cm ontsluiting had, mochten we mijn ma pas bellen. Ze is er krap anderhalf uur geweest, en toen werd Dylano geboren.
Omdat ik de weeen niet meer op kon vangen, kreeg ik lachgas. Nou, wat een lekkere verdoving was dat!! Ik voelde me helemaal van de wereld, maar de pijn was net zo erg als voor ik lachgas kreeg. Toen ging dat masker kapot, en daar kreeg ikke de schuld van!! Mijn vriend schoot in tranen uit, omdat hij het niet meer aan kon zien, en wie kreeg daar de schuld van... Ja, ikke dus!! Zij was echt niet meegaand met mij, of met wie dan ook die erbij was. Dit heeft het zeker voor mij een nare ervaring gemaakt.
Maar toen Dylano geboren was, was alle pijn in 1x weg. Zo raar is dat dan hé?!
Nu zijn we weer bijna 12wk zwanger, en tegen de bevalling opzien doe ik eigenlijk nie zo. Juist omdat ik met onze eigen VK-en de afspr. heb gemaakt, dat als ik plots naar het ZH moet, dat ik haar iig niet meer krijg. Ze hebben nl. meer klachten over haar gehad.
Ik probeer je helemaal niet bang te maken hoor. Maar je vraagt ervaring(en), en die geef ik je nu dus.
Ik zal gwn lekker proberen zwanger te worden, en eerst eens proberen te genieten van jullie zw. Want het is het mooiste wat er is... Buiten het kindje zelf vasthouden tuurlijk!
Bevallen is van latere zorg, en het komt allemaal goed meis!! Als het echt zo erg was, werden er geen kinderen meer geboren toch, en waren wij zeker niet zo snel aan een 2e begonnen

Liefs Debby, mv Dylano 02-05-07 & zwanger van spruit 2 11w 5d

hoi monica

elke bevalling is anders, en niet naar horrorverhalen luisteren sommige mensen proberen je dan gewoon bang te maken, Ik ben in 2005 bevallen en ik was ook erg bang voor de bevalling , ik had een mega hoge bloeddruk en mijn angst was dat er iets zou knappen ofzo, Ik heb in totaal  1 uur en 10 minuten werk gehad over de hele bevalling maar ik had weeen om de 30 sec en ik kon die niet opvangen, ik heb wel anderhalve week naweeen gehad om de 5 minuten haha dat kwam omdat ik zo'n snelle bevalling had, maar meid laat alles over je heenkomen en praat je angsten uit met de vk die kunnen je wel geruststellen
succes met zwanger worden en hopelijk is het snel raak bij je

groetjes linda

Terug
Bovenaan